|
||||
|
||||
Sv: Kalimeraträff i Skåne
Citat:
Carina |
|
|||
|
|||
Citat:
För några timmar sedan stod jag och väntade på bussen hem från Malmö. 25 min väntan i ett av Malmös mest kriminellt belastade områden... Då kom ett par som skulle med samma buss. Vi började småprata lite. Jag är ju inte blyg direkt... Märkligt nog visade det sig att ju längre vi pratade kom vi på att killen och jag hade flera gemensamma bekanta...! 4 - 5 stycken!!! Och vi hade varit och tittat på samma hus mm. Otroligt. Och så vi bor bara något kvarter från varandra. Men vi har aldrig träffats tidigare. Ibland är världen väldigt liten ändå... Och tjejen var Greklandstok... Specialitet Spetses! En ö som inte så många varit på. Och han gillar Grekland också. Så naturligtvis berättade jag om Kalimera! Och om den kommande festen. Och de tände direkt! Så jag hoppas de hittar hit nu, för de tyckte det lät kul. Så förhoppningsvis har vi två anmälningar till någon av de närmaste dagarna. |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi får ses i Kalmar i höst i stället Lördagen 13 mars kommer vi att vara i Helsingborg och ni skåningar kanske kan tipsa om en bra Grekisk restaurang i denna min barndomsstad... Lissi |
|
|||
|
|||
Ohh, det låter kul med en Kalimeraträff Malmö. Kan man hänga på som "ny"?
/Ann |
|
|||
|
|||
Jaha... Då får vi väl ställa in då... Hmmmm..... Inte sååå troligt va...? Men jag ska tracka er med bilder hela kvällen... Mallis...
Citat:
Citat:
Lovis. Hur många är du? Så kan jag peta in dig på listan om du inte gör det själv. |
|
|||
|
|||
Peter
Lovis blir 2 personer = Ann & Kenneth Tack |
|
|||
|
|||
Då ser listan ut så här nu då. Två bort, två in:
Citat:
|
|
|||
|
|||
Gärna många bilder .....och jag ringer och hälsar....
Mallis... ......... ska jag tolka det som : Surt sa räven Lissi |
|
||||
|
||||
Så bra , det fylls på lite då och då .
Längtan efter grekisk mat och tiden springer i väg nu. Snart är feb slut och Mars väntar och sen så vips är det 17 April. Gräsmattan bara måste vara grön då efter snövintern eller hur ? Birgitta |
|
||||
|
||||
Hemma igen från sportlov i Sälen med minus 24 grader som värst. Skönt att komma hem till våren. Vad synd att Lissi och Claes inte kan komma. Fast med dator och web-kamera kan vi kanske "träffas" ändå. Kul att andra kalimeror har tillkommit. Peter och Birgitta63 ni får nu instruera mig. Vilka kontakter ska tas med Kamaki? Ska vi be om förslag på två eller tre olika menyer? Peter, du var orolig att Kamaki inte förstår vad de ger sig in i. Hur klargör vi bäst vad som är på gång?
|
|
|||
|
|||
Citat:
Det hade varit kul att ses igen men är inte hemma då!!! |
|
|||
|
|||
Tack för tipset! Jag har redan kollat hemsidan....Nu skulle menyn ändras och det var inte klart än..hoppas de låga priserna består så man kan frossa!
Hur lång tid tar det att gå dit från Scandic Horisont som vi ska bo på? Vi går fort Synd vi inte kan ses! Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
/Sven |
|
|||
|
|||
Helt överkomligt avstånd hem efter en god middag Tack!
Lissi |
|
|||
|
|||
Det ligger riktigt nära
|
|
||||
|
||||
Deltagarlista för Kalimerafest på Kamaki i Malmö.
Datum och klockslag: Prel 17:e April kl 19.00. Deltagare: Antal: Kalimera + 1, 2 pers (Ett önsketänkande...) Mysofix 2 eller 4 Birgitta 63 1 eller 2 Peter 1 pers Mats & Lena 2 pers Hellen 2 pers Lisa*A + man 2 pers Ann & Kenneth 2 pers Stinab + man 2 pers Det verkar vara ett trevligt ställe! Hur gör vi? Ska jag ringa rest. själv och anmäla eller? Hälsningar Stinab (och man som fyller år den 17/4 ) |
|
||||
|
||||
Vad kul att vi blir fler och får en födelsegris med oss. Än så länge behöver ni inte höra av er till Kamaki själva. Jag har gjort en preliminär bokning. Eftersom de gärna vill att vi förbeställer maten så tror jag att det är bäst att vi får några menyförslag att välja på och sedan kan ju var och en ringa till Kamaki och göra sin beställning. Fortsättning följer alltså i den här tråden. Vi hörs
|
|
||||
|
||||
Så nu har jag gjort ett nytt Kamaki-besök. Eftersom de gärna vill att vi förbeställer maten så föreslår jag följande ordning. Var och en som anmält sig till vår träff går in på Kamakis hemsida och ser ut sin beställning. (Jag är osäker på om jag får länka och avstår). Sedan ringer ni till Kamaki, 040-91 00 97 och beställer. På så sätt får restaurangen både veta exakt antal gäster och vad vi vill äta. Senast den 14 april vill de ha beställningen. Jag har bokat i namnet Mysofix. Från och med i morgon använder sig Kamaki av tjänsten Gastrogate. Det går då bra att även boka genom deras hemsida.
Ni som inte anmält er gör det nu! Vi ses den 17 april kl. 19.00 på Kamaki i Malmö Senast redigerad av Mysofix den 2010-03-28 klockan 18:49. |
|
||||
|
||||
Nu har vi anmält oss och beställt maten. Jag är hungrig
Ses den 17:e Stina och Anders |
|
|||
|
|||
Kommentaren gällde Santorini i Helsingborg....Supermysigt ställe med fantastisk och billig grekisk mat, men skräms inte av utsidan bara. Stället ser inget ut för världen, men dit går vi gärna igen!
Lissi PS Ha en härlig kväll på Kamaki....Jag ringer Peter under kvällen och kollar läget |
|
|