|
||||
|
||||
Sv: Postgång från Karpathos?
Vill man att dom kommer fram något sådär rimlig tid, får man gå till posten och lämna dom direkt till kassören, har jag kommit på
I somras såg jag en dam på lite håll, som stoppade kort i brevlådan i svängen vid "Seven Eleven" nära Pelagos Av den brevlådan har jag dåliga erfarenheter. Tror att den töms i bästa fall efter säsongens slut Hade stoppat damen om jag hade hunnit Riitta |
|
|||
|
|||
....med tanke på den tydligen ovanligt sega postgången på Karpathos,så avstod jag att skicka några vykort denna gången (sep/okt) och det bidde inget skickat apr/maj heller.
Däremot så bad jag några säljare på Ebay.co.uk att skicka några grejer,en liten datafläkt med usb-anslutning,etc till mej med Andreas som c/o och det har funkat bra, så kanske går det fortare TILL Karpathos än FRÅN.... |
|
|||
|
|||
För två år sedan i sep/okt var vi på Karpathos i Pigadia.Skrev ett gäng med vykort min vana trogen och det tog ~2mån innan de nådde Sverige och då postade jag vi postkontoret i Pigadia.Iår i sep bodde vi ute i Lefkos på Sunset,helt underbar ort o bra boende värdinnan Irini så vänlig,skrev bara tre kort och postade dem näst sista kvällen ute i Lefkos i brevlådan nära minimarket i "centrum" och döm om vår förvåning när de anlände adressaterna efter bara två veckor.
Monica |
|
|