![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Ja, jag har redan bokat. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
162 | 65.59% |
Ja, jag ska boka senare. |
54 | 21.86% |
Nej. |
10 | 4.05% |
Vet inte. |
14 | 5.67% |
Jag bor i Grekland. |
7 | 2.83% |
Antal röster: 247. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]()
Själv har jag bara varit på Karpathos av de två, men jag mår inte bra om jag inte får min årliga dos.
![]() ![]() ![]() Annars är det bara att gå in på min profil och titta på fotoalbumen, och kanske läsa mitt resebrev från 2010... ![]() Karin som har bokat sju veckor på Karpathos i sommar... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svaret, tavernan du pratar om med GREKISK MUSIK,var ligger den? jag älskar att sitta på en taverna med äkta Grekisk musik. Vill gärna se det äkta Grekiska.
Jag älskar också att strosa runt i smala gränder på kvällarna, utan bil, dagarna är en helt annan sak, då åker jag runt med bil eller bara solar och badar och myser. Men kvällarna vill jag kunna äta och dricka och strosa runt i mysiga gränder där jag bor. Kan man göra det i Karpathos? det är den stora frågan ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Taverna Pelagos ligger utmed strandvägen, ca tio minuters promenad från centrum av Pigadia. Det går inte att missa den, musiken hörs ända till vägskälet vid Seven Eleven. (Vilken inte har någon som helst likhet med 7-Eleven som vi känner det
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack snälla för hjälpen...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr blir det ingen Greklandsresa i år
![]() Vi har bestämt oss för en annan grym resa i stället - i nästan fyra veckor! Flyg med Icelandair till västra USA med stopover på Island i fem nätter. Vidare med flyg till Seattle och studs direkt till Las Vegas i tre nätter. Sen buss/bil eller flyg till Los Angeles med besök i Napa Valley ![]() ![]() En riktig drömresa som man inte gör varje år direkt. Har intalat mig att Grekland finns kvar till nästa sommar, men visst suger det i Greklandstarmen. Men roadtrip i USA + Island är inte kattskit det heller! |
|
||||
|
||||
![]()
För första gången på många många år så blir det inget Grekland för oss.
Men förhoppningsvis finns ju Grekland kvar nästa år.... ![]() ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Synd om jag o min man inte skulle åka hade jag nog blivit knäpp ...men visst finn det kvar..
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Vi var åtta dagar i New York, inte fel det heller ![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig... ![]() ![]() Imorgon bär det iväg, dags att packa klart nu ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hellen, ha det så gott!!!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Känns betryggande att höra Lissi!
Bara jag inte loggar in på Kalimera under resan .... ![]() Tur att jag inte är ensam i allafall, utan har en "partner in crime" i Hellen! Hade jag inte bränt all semester (har även en resa till Thailand och New York på mitt samvete i år) ... hade jag så klart tagit åtminstone en vecka Grekland i höst. Min oktoberresa till Skopelos och Skiathos för två år var underbar, trots lite regn. Ha nu fantastiska Greklandsresor alla ni lyckliga som ska iväg! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så blir det trots allt en Kretaresa i år. Vill ju så gärna dra mitt strå till stacken
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ingegerd, som också drar sitt strå till stacken och åker till Kreta om 5 dagar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om jag ville strosa runt i mysiga gränder och längtade mig sjuk efter alla fina gränder som finns med i fototävlingen så skulle mitt personliga val bli någon av dessa öar...jag har begränsat mig till Kykladerna: Santorini, Amorgos, Paros (Parikia och Naousa), Ios, Folegandros och Naxos. Googla på vald ö + gränder och välj bildvisning så ser du vilken ö som lockar dig mest. ![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tog flygstol till Santorini, följde med till Honeymoon eftersom det var dom jag såg först när jag kom ut. Tillbringade några timmar hos dom och åt lunch där. Dom körde mig till färjan vid 4-tiden...färjan till Naxos, från Naxos tog jag Skopan till Amorgos. Jag var på Amo i 5 dar, tog sen en snabbfärja till Santo som tog 2 timmar. Jag hann alltså med Oia också på min vecka. Amorgos har mysiga gränder, Katapola, Egiali och Chora, men också de byar som ligger ovanför Egiali. Oia på Santo är såååå mysig med otroligt söta gränder och världens mest berömda solnedgång. Nu drog det iväg här, men vad jag ville säga var ju...låt inte transfern hindra dig, men ta reda på vilka färjor du har att välja på och var på hemreseön en dag innan du ska åka hem så du inte behöver oroa dig för inställda färjor!! ![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har tänkt att göra det lätt för oss, vi ska åka charter i år. Det var ett tag sen nu både för mej och min syster. Sista resan hon och jag gjorde tillsammans var 1991, så det ska bli underbart.
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Karpathos är en av mina favoritöar. Jag väljer att argumentera med bilder. Du kan ta en titt i album under min profil här: http://www.kalimera.nu/forums/album.php?albumid=241 Strand finns vid Pigadia där jag rekommenderar att man bor, men stränderna som du ser på bilderna tycker jag är bättre, och de når du lätt på 15 - 35 min med moppe, eller lite snabbare med bil. Till några av dem går även buss och badbåt ibland. ![]() |
![]() |
|
|