![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Detta blir en rolig diskussion....Jag har flugit i över 35 år ganska regelbundet och aldrig överhuvudtaget ens reflekterat över fällda eller inte fällda säten, än mindre fått några som helst klagomål de gånger jag fällt ryggstödet de få cm som går.. Jag har heller aldrig nånsin störts av att nån framför fällt sitt heller.OM nu problemet är så stort som det verkar så borde ju sätena absolut inte gå att fälla.......fast då tjänade ju å andra sidan inte flygbolagen pengar på att sälja säten som går att fälla bakåt
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min bil går i 240 därför kör jag så fort. Bara för att det går att fälla betyder väl inte att man måste? Jag tycker att man först och främst skall visa hänsyn till sina medresenärer. Inte är det väl så svårt att vrida på huvudet och fråga om det går bra att fälla ryggstödet? Som Arne skrev så skulle den som sitter framför mig inte lyckas fälla sitt ryggstöd då mina ben sitter inborrade i sättet.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Måste gå in och kika på Thomas Cook igen om hur det står med fälla säten. Kanske jag kan skicka över. Får man göra de då? Kul tema detta blev. Men visst luktar det tokigt snålt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det gick ej att gå vidare nu när vi bokat sittplats ( synd va?) . Men kan se de klart och vet att när man klickade på stolarna på bilden så kom det upp olika typer.
Jaha de va de . Har vi fler som ska flyga med Thomas Cook ? De hade varit mkt roligt att veta hur nästa fick. Äh lägger det åt sidan nu , vet att vi sitter på säte 5 med min man samt vår son ( han fyllde 20 år i går ![]() Ingen extra benplats . Kan fälla sätet bak samt vi kommer till underbara Grekland igen efter 3års paus ![]() Birgitta som först ska jobba hela sommaren först innan det blir semester. |
|
|||
|
|||
![]()
...och vi kommer ju också till Grekland med Thomas Cook med fällbara säten utan att betala en krona extra....Jag förstår fortfarande inte vad man köper egentligen.
Men vi är ju alla nöjda! ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Om det hänger på om den som sitter framför fäller sätet eller inte att semestern får en trevlig start och du ska vara glad då skulle jag inte chansa utan stanna hemma... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här är en till som inte förstår, jo, att man köper något extrapaket, med mat och dryck längre fram i planet, så långt är jag med. Men att betala för att få ett säte?
Det är ju inte som att åka tåg, på vissa sträckor får man ju lov att åka med, men man är inte garanterad en sittplats om man inte köpt det speciellt. 80 kr är ju visserligen ingen enorm avgift, men jag säger som du Lissi, vad är det man köper egentligen? Senast redigerad av Hellen den 2012-06-15 klockan 15:58. |
|
||||
|
||||
![]()
Gud vad jag ska ha roligt nästa resa...fälla upp, fälla ner, fälla upp, fälla ner...
![]() // Malin - semestersabotören ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
NORWEGIAN er det eneste av selskapene vi har reist med hittil som tilbyr oss å betale for sitteplassene, da kan vi også velge de plassene vi ønsker. For all del, alle h a r sitteplasser, men argumentet ( salgstrikset) deres er at vi skal være sikre på å få sitte ved siden av reisefølget vårt! Vi har a l d r i benyttet/betalt for denne tjenesten , men vi har alltid fått sitte ved siden av hverandre ![]() At det skulle finnes både fellbare og ikke fellbare seter på flyene, og at man evt kan betale for å få fellbare er h e l t ukjent for meg ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() - og siden Tråden heter "sittplats" føler jeg at jeg kan forsvare en liten avsporing, jeg har en fersk erfaring som "sjokkerte" meg litt, eller rettere sagt jeg måtte "dra på smilebåndet" over at det gikk an..... ![]() Kanskje man skulle betale for spesielle plasser i transferbussen og ![]() De som har vært i Pythagorion vet h v o r lang tid det tar fra hotellene i sentrum til flyplassen, 10 minutter, max. (jeg kjøpte transfer fordi jeg reiste uspes og ikke visst hvor på øya jeg kom til å bo, om noen lurer på det ![]() I alle fall da jeg gikk inn i transferbussen satte jeg meg på første ledige sete, bak, eller rettere sagt jeg f o r s ø k t e å sette meg bak, et middelaldrende svensk par ![]() - men før jeg fikk baken ned på setet, r o p t e fruen foran "der skal våra venner sitta" ![]() ![]() ![]() ![]() Der hadde de altså bodd på samme hotell en uke, så skulle det være et problem om de ikke satt "samlet" de 5 km til flyplassen! En bagatell, men jeg synes det sier veldig mye ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så sant, så sant!
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Så vitt jag ser så är det ingen som har skrivit att dom gör det iaf.
|
![]() |
|
|