![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, det var sannerligen en gammal tråd. Kul att den började leva igen.
![]() ![]() Detta är en av de öl jag helst dricker idag, eller öl från mikrobryggerier. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag dricker gärna Septem!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jovisst, är det en gammal tråd och under den tid som gått har det hänt mycket på den grekiska ölfronten, helt jämförbar med den som inträffat i Sverige. Bryggerier av mindre format har växt upp som svampar, vissa brygger gott andras produkter faller inte mig i smaken. Ändå - jag rekommenderar att testa lokala produkter, vilka nu börjar konkurrera med de stora drakarna.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hahahahaha.... Denna tog jag 2008 på en strandtaverna.... ![]() ![]() ![]() ![]() (Dottern drack dock juicen eller vad det var som skymtar i högerkant ![]() //Conny ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst har det hänt mycket, Carlsberg äger sedan 2008, 100% av aktierna i Mythos Brewery .
Tobbe |
|
||||
|
||||
![]()
Haha, nästan samma ju
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, hahaha.... jag tänkte direkt på min bild när jag såg din.... det tog en stund att leta fram den, men det var det värt
![]() ![]() ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tycker Mythos är för tunn, föredrar en Alfa.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ha ha! Vi döpte vår katt efter vårt dåvarande favorit öl i Grekland: FIX
Vår kära katt herre är nu nyss 16 år fyllda... (omräknat ca 80 människoår) Han är fortfarande vår favorit! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kom att tänka på en rolig sak: när jag för första gången då för många år sen hittade till Kalimeras hemsida så tänkte jag, vad är detta ÖL-LUFF! Jag var inte så van vid begreppet öluff så det första jag tänkte på var öl och inte ö.
![]() Men å andra sidan, man kan ju kombinera både öl och luff. / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
1. Alfa
2. Fix 3. Mythos Ellers går jo det meste ned... ![]() Edit: Et klart unntak er noe skvip som heter Amstel Pulse. Det er absolutt et øl for de som ikke liker øl. |
|
||||
|
||||
![]()
Kom på att jag nästan alltid drack Amstel förut, men den smakar inte som förr, och etiketten har blivit så himla ful.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Samma här...ibland blev det kanske även en Heineken. Men sen har det bara grekisk öl. //Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fix förstås_
|
|
|||
|
|||
![]()
Av de vanliga:
1. Amstel 2. Alfa 3. Fix Annars gärna en lokal ipa. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillar ölen i skuggan av ett parasoll på Elli Beach i Rh. stad
![]() På balkongen tar jag gärna En Malamatima ![]() De ölsorter jag gillar är: 1. Zythos VAP 2. Mythos 3. Alfa 4. FIX Irene |
|
|||
|
|||
![]()
När jag var ung ( when i was younger, so much younger than today) fick man med världens bästa poplåt nu när man skall berätta om världens bästa öl
![]() ![]() Sen har det blivit Mythos på fat serverat ur kalla glas..... Alfa är för tunn liksom Fix Hemma är min favorit Hofbräu från München alla dar i veckan Är en trist lagerpojke som det heter i Ipa reklamen |
![]() |
|
|