|
Visa resultat för omröstning: Ska du resa till Grekland i år? | |||
Ja, jag har redan bokat | 135 | 85.99% | |
Ja, jag ska boka senare | 9 | 5.73% | |
Nej, jag väljer något annat land | 4 | 2.55% | |
Nej, jag ska stanna hemma i år | 3 | 1.91% | |
Jag vet inte | 2 | 1.27% | |
Jag bor i Grekland | 4 | 2.55% | |
Antal röster: 157. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
Sv: Resa till Grekland 2014
Imorse vinkade jag av dottern på Arlanda. Nu är hon framme på Kythira och ska göra sin prao på pappas fiskebåt. Om två veckor åker jag ner och stannar över påsken. När vi sen kommer hem den 22 april är det nedräkning till sommarlovet. 15 juni åker vi ner igen och stannar i 6 veckor. Ska bli så skönt!
Anki |
|
||||
|
||||
Första veckan i juni och de två första veckorna i september på Tilos Hotel Eleni
Maggy |
|
|||
|
|||
Tilos 25 maj 2 veckor ensamresa, sen åter ner 31 augusti med maken i 2 veckor
ElisabethK |
|
||||
|
||||
O ja missar inte Grekland 31maj pireus sen vidare till Folegandros Milos avslutar ett dygn i Aten.Sedan 21 juli Santorini Amorgos Iraklia Naxos sen via Santorini hem men tre härliga veckor blir det
Glömde att på första ö-luffen har vi dotter med sambo med jättekul Senast redigerad av ellada den 2014-03-31 klockan 08:58. |
|
|||
|
|||
Vi flyger till Santorino 24 maj för att ta oss till Paros i 12-dagar, första gången dit och vi avslutar med Santorino 2 dagar. Blir härligt.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Så kul för Alva. Vi ska tillbringa påsken i Kardamili på södra Peloponissos. Då kan vi ju vinka till varandra. /Tom & Bodil |
|
||||
|
||||
Vi åker den 20/8. Tre härliga veckor ligger framför oss. Det ända vi vet är att vi kommer besöka Paros och Ios ( igen och igen ). Sedan är valet stort, Amorgos, Småkykladerna,Hydra m fl. Vi avslutar med en eller två nätter i Aten. Det skall bli väldigt spännande att åka så sent, vi har aldrig förrut varit i Grekland i september.
Hoppas på en fantastiskt fin sommar här hemma oxå Anna |
|
|||
|
|||
Ingen sommar utan Grekland!!! I år blir det Molivos på Lesvos i 2 veckor i juni/juli samt 1 vecka i september i Pigadia på Karpathos (kär bekanting som aldrig är fel!)
|
|
||||
|
||||
Citat:
- dere har kanskje vært der tidligere, og v e t? KARDAMILI er vårt "hjem" på Peloponnes, har vært der i påsken bare en gang, men vi lengter stadig til Stella og "vår" takterrasse og fantastiske utsikt - var der sist i okt - 13 |
|
||||
|
||||
Citat:
Jo vi har varit där tidigare. Vi ska bo hos Maria på "Les Sirenes" , där trivs vi förträffligt. Efter påsken åker vi till Githio 2-3 dagar. Sen avslutar vi med en vecka på Poros ! / Tom |
|
|||
|
|||
...jag sticker till Karpathos som vanligt 19 april i fyra-fem veckor...
Mikke |
|
|||
|
|||
3 st Greklandsresor är bokade
1 vecka på Kreta sista veckan i maj, hemma 1 dag för att tvätta och packa om sedan blir det 2 veckor i juni på "mitt" älskade Naxos, tillsammans med dotter och barnbarn. Slutligen tillbaka till Naxos för 4 veckor i september, härligt att ha så mycket att se framemot. |
|
||||
|
||||
Oj vad många har flera resor att se fram emot. Låter ju hur trevligt som helst! Själv har jag en vecka på Lesvos i maj och det får jag nöja mig med.
Hoppas alla ska ha fina Greklandsresor och att så många som möjligt orkar och hinner berätta ens lite om sin resa här på Kalimera. / Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Själva har vi bokat flyg till Rhodos 28 augusti, och hem 2 veckor senare. Ska bli härligt med Grekland igen efter uppehåll förra året, och endast en vecka på Kreta året innan . Vilka öar det blir återstår att planera . Troligen någon att återvända till och någon ny. Abi |
|
||||
|
||||
Citat:
Den 27 april åker jag på en 2-veckors öluff till Santorini, Naxos och Amorgos, jag hade ju tänkt att öluffa varje år när jag flyttade hit, men det blir alltså av först nu. Jag ser verkligen fram emot resan. Hoppas ni får en underbar öluff och hittar fler favoriter! |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag vinkar Anki |
|
|||
|
|||
I juni blir det två veckors flygluff! Vi åker med aegean den 31 maj till Karpathos( med stopp 3 timmar i Aten), stannar där troligen 5 nätter sen flyger vi vidare till Sitia tar buss till Makrigialos stannar där 3 nätter. Efter det åker vi vidare till Stalis (mitt emellan Pest o Kolera) ett ställe Vi åker 2ggr per år. (Pest o Kolera = Hersonissos och Malia. Stalis lite bortglömt fin sandstrand och ej något Partyställe! Väldigt Trevligt men en engelsk holländsk koloni. Efter 14 dgr i det underbara Grekland tar vi Aegean från Heraklion via Aten till
Stockholm. Vi återvänder i September och hittar en ny ö! Vårt mål en ny ö varje år! Men alltid Kreta varje o Stalis varje år. |
|
||||
|
||||
Nu är äntligen resan till Alonnissos bokad! Det blir i slutet av maj med en natt på Skiathos på hemvägen
Planen är att åka till Grekland i september också, men vart det blir återstår att se från Helena |
|
||||
|
||||
Vi åker två veckor till Kreta i sommar. Vi ska inte åka förrän 22 juli så vi lär väl smälta bort i värmen, men det är smällar man får ta .
|
|
|||
|
|||
Sista maj flyger vi till kreta, en vecka i Rethymno ....sitter och dagdrömmer mej dit till härliga kreta.
|
|
|