|
||||
|
||||
Sv: Flygbiljett bokad till 11 maj 2015
Ok jag ska inte skriva vad jag tycker i din tråd mer. Eva
|
|
|||
|
|||
Du har sådana knepiga kommentarer Eva.. ..jag försvarar mig väl inte när jag beskriver att jag kan ha lika trevligt i Västerås som du har i Umeå, trots att jag jobbar!
Vad var det med det, du blev bara skitsur för att jag skrev detta! Ja, skriv inte mer i mina trådar är du snäll! Du verkar ju missförstå det mesta! |
|
||||
|
||||
Jag blev inte sur på det du skrev utan på att du citerade mig vilket jag inte gjorde med dig. Lika väl som du misstolkar mig kan jag misstolka dig som att du anser att din åsikt är den rätta. Vi kan väl båda ha rätt att skriva och tycka det vi känner om resande/ kontra hemma. Det jag gjorde var att ge Thira respons på det inlägg hon skrev och uttryckte min egen åsikt om hur jag ser på mitt resande. Jag har läst igenom mina inlägg i tråden flera gånger och det är väl ganska glasklart vad jag skriver men som du anser är märkliga kommentarer. Eva
|
|
|||
|
|||
Men Eva ge dig nu!
Så du menar på allvar att jag inte får citera dig?.. Vad jag reagerade på var att du skrev att jag försvarade mig....när jag bara berättade hur jag upplever mina sommarmånader här i Västerås.. det är väl inget försvar? Sen har inte jag påstått att min åsikt är den rätta, däremot gör du själv sken av att din åsikt är rätt för det mesta! Senast redigerad av Sunny12 den 2014-10-27 klockan 11:48. |
|
|||
|
|||
Trist att den här trevliga tråden fått en fnurra. Får jag i all vänlighet be er att inte fortsätta kivas. Jag uppmanar, återigen, Eva L att använda smileys. Det skulle minska risken för återkommande missförstånd, tror iaf jag...
|
|
|||
|
|||
Det har inte blivit några missförstånd här, smileys gör väl inte att hennes kommentar skulle ses som helt ok,för mig... förstår precis hur Eva menar ändå.
|
|
||||
|
||||
Om du kan stå ut med att det bara finns en by på Ios så kommer du säkert att trivas. Du gillar ju vandra till olika byar och strosa runt.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Sunny, som nog ska stanna i 6 månader i Grekland..från och med april... .. |
|
||||
|
||||
Så härligt att du redan har biljett och har kommit så långt i planeringen. Det ÄR trevligt när man har en resa att tänka på. Och Grekland har ju så mycket intressant. Jag har redan "planerat" många kommande resor trots att jag inte har en aning om när nästa blir. Kanske inte alls nästa år, vilket skulle vara väldigt illa, men då tröstar jag mig med Kalimera. Det känns som om man skulle vara lite med själv när man läser alla rapporterar och resebrev. Och så fint om man har ett flexibelt jobb som du Sunny12 och kan bestämma över sin tid så pass mycket. Så jag väntar på din nästa resa nästan lika ivrigt som du.
/ Anne |
|
|||
|
|||
Citat:
Hoppas att du Anne också kommer iväg på en trevlig resa framöver.. Kul att du uppskattar mina rapporter när jag reser, vad GLAD jag blir!!.. Sunny |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har följt med på Dina resor. Jag blir verkligen inspirerad av hur du beskriver dina upplevelser. Tyvärr har jag inte varit så bra på att ge support, men jag ska bättra mig. Jag har personligen Naxos som "hemmahamn". Här finns allt jag kan önska! Fina stränder, bra båtförbindelser, genuinitet, fin chora, många byar,vacker natur, bussförbindelser, folkliv, ensamhet, vandringsmöjligheter, smultronställen m.m. Vad gäller Ios är det en av mina verkliga favoriter. Jag var där för första gången 1981 och det var fantastiskt! Jag har förstås andra behov av upplevelser idag och jag upplever på något sätt att Ios har följt med mig i min utveckling. Ios chora, är otroligt fin och kan bjuda på upplevelser för alla åldrar. Det finns många möjligheter att vandra. Stränderna är underbara! Jag har bott på flera hotell på Ios, Avanti är ett riktigt bra boende, Tomas och Margarita är riktigt bra värdar. Det är dessutom nära till allt. Kolitzani view, med ägarna Elisabeth och Michalis är också ett fantastiskt bra alternativ (otroligt fin utsikt). Jag har också bott på Olgas nära hamnen Gialos och de har bra rum med utsikt, till ett mycket bra pris. I sommar kommer jag att återvända till Ios och jag längtar till det lilla torget bakom kyrkan, där det spelas levande musik, syrtaki. Restaurangerna är också helt fantastiska, Katogi är min favorit! Ha det så bra! Lena (som har det bra, men som ändå unnar mig att drömma om min nästa Greklandsresa) |
|
|||
|
|||
Citat:
Sen vill jag dra till Ios och bo där någon vecka, tänker nog inte förboka utan förhandla på plats i hamnen, vet att man kan få ner priset något då! Tack, för tips om hotell osv....får se vart jag hamnar till sist! Känns lite mer spännande då!!.. Sunny, som också har det bra, men längtar till ljuvliga Grekland ändå!.. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har redan förbokat på Ios, för jag vet var jag vill bo och jag har inte möjlighet att ta ledigt när jag vill, utan jag får anpassa mitt resande till när det funkar jobbmässigt. Jag har också funderat på att ha en "egen vecka" efter det att maken måste hem och jobba. Jag tror att jag förlägger denna vecka på Naxos. Förra sommaren blev det Tinos och jag ångrar inte en sekund. Höstliga men glada hälsningar från Lena! |
|
|||
|
|||
Sunny! Om du kontaktar Elisabeta på Kolisani Wiew och säger att du har fått rekommendation av Malin(a) och Emilio,så är jag säker på att du får bra pris!
Ios har mycket att upptäcka. Men,som Janne skriver,inte mycket till byar. Jag vill tillbaks till stränderna Koumbara,Valma och andra,somvi inte han med sist. Det lär finnas bra vandringar också! Väldigt roligt att du är nyfiken på Ios-min nygamla favorit! |
|
|||
|
|||
Citat:
Tinos är verkligen också en underbar ö,som jag besökte första gången förra hösten, dit måste jag ju också igen... hmmm..... Förresten brukar de från hotell Avanti och Kolisani view också stå i hamnen när båtarna kommer? |
|
|||
|
|||
Citat:
PS.Ska naturligtvis hälsa från er och höra, tack!.. |
|
||||
|
||||
Citat:
/Lena |
|
|||
|
|||
Jag tror mig minnas att vi betalade 35 e när vi var där i mitten av september. OBS de har inte kokmöjliheter,men kylskåp och man kan låna vattenkokare. Frukosten är annars riktigt bra med farmor som llskap...
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ok, då går det säkert att få ner priset något!.. |
|
||||
|
||||