![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Birgitta jag har för mig att en av stränderna är ganska badvänlig även för dåliga fötter även om det inte är som i Egiali. Eva
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag ler och skrattar gott ibland, när jag läser om era menyval (som förvisso är fjärran ifrån mina egna, utan att jag störs av det), om er dygnsrytm (som är fjärran ifrån min egen utan att jag störs av det), om era resor med "rysansvärda" farkoster (som definitivt är helt annat än min kärlek till havet), och just därför är det så underhållande att läsa era rapporter. Detta är inget "försvarsinlägg" eftersom det finns det inget behov av, utan bara en stilla vädjan, "keep swinging" och fortsätt att "raljera". Jag ser med intresse fram emot fortsatta rapporter om mina jämlikar, de där "solpressarna". Förresten, en stilla fråga. Vi har länge haft intresse av ett besök på Amorgos. Men en detalj som lite har bekymrat oss är total? avsaknad av solsängar. Vi känner behov av det m a a allmän åldersskröplighet. Finns det numera tillgång till sådant på någon strand på Amorgos? Ha det fortsatt gott! Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
God fornøjelse med planlægning af næste års rejse til Amorgos ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Susie! Det gör ju tillvaron genast mycket enklare.
![]() ![]() ![]() Då har vi på nästa års "Längtar-till-lista" inte bara Karpathos och Tilos utan även Amorgos! Härligt!! Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag älskar ju klippbad och det finns det gott om på Amorgos... ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2015-09-14 klockan 18:59. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Om någon sa att du får en gratis resa till Grekland, gratis boende och alla andra utgifter betalda (som mat på restaurang) och det enda motkravet var att jag skulle tillbringa dagarna på stranden, så hade jag tackat nej. När jag längtar till Grekland längtar jag efter många saker, men inte att ligga på en strand, men det finns tusen andra saker jag längtar efter. Dessutom har jag läkarorder att undvika solen, men den ordern har kommit i år. |
|
|||
|
|||
![]()
Förstår vad du menar Janne, många har långt till havet och då är det klart man längtar..
![]() Grekland är ju så mkt mer än hav och bad.. så för mig är det helheten.. jag har ju alltid en aktiv semester med mkt vandringar, att ligga och steka mig på en strand blir det allt mer sällan. Men att svalka sig med ett dopp gör jag gärna efter en lång het vandring! |
|
|||
|
|||
![]()
Masse:På den lilla stranden Maltezi finns solsängar och en kantin.
|
|
|||
|
|||
![]()
Endast under högsäsong isf.. såg inga när jag var där!
|
|
|||
|
|||
![]()
Åhh, är ni på Titika nu igen? Blir så nostalgisk. Härligt att ni gillar Mythos! Den och Kapetan Dimos stod ju högst upp på vår lista. En vacker dag ska jag till Amorgos igen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tisdag 15 September. Katapola / Amorgos
Ånyo en varm morgon med viss molnighet och 23 grader nu klockan sju. Skopan vaggade iväg prick sju på sin färd mot Naxos. Nästan kav lugnt på havet. En svag havsbris råda nu. Under gårdagen gick vi ner till Titikas vackra trädgård att efterhöra priset på vår eminenta lyxstudio. Titika bjöd på varsitt glas Amorgos Raki samt meddelade att priset så här i eftersäsong är 50 € per natt. Enligt vårt förmenande ett mycket facilt pris. Vi frågade även om det var möjligt att stanna ytterligare en natt, för att avresa med Katamaranen nu på fredag. Jodå, det gick bra. Då blir det inalles tio dagar här hos Titika. Vi träffade i trädgården tvenne svenska par som bott i studios intill trädgården. De fick ge 30 € natten. De skulle under kvällen ta åttafärjan till Santorini inför tisdagens hemresa till Sverige. Inför söndagens val här i Grekland märks inget alls här på ön. Inga affischer, inga torgmöten och heller inga hetsiga diskussioner på tavernor och caféer. Vi har skrinlagt planerna på att tillbringa tvenne nätter uppe i Chora. Vi stannar hos Titika fram till fredag då vi taga Katamaranen tillbaka till Naxos och Hotel Ag Prokopios. Vid tid halv sex vandrade vi ner till byn att spisa middag. Arne vurmade för ett återbesök på fisktavernan och en grillad tonfiskskiva. Birgitta ansåg emellertid att detta var för mycket av det goda. Det fick bli att gå in på Mythos Taverna i stället. Arne fick sin goda Pork Schnitel medan Birgitta valde Sphagetti med köttfärssås. Notan på prydligt maskinutskrift stannade på 17 €. Vi gav 20 som tack för utmärkt service och god mat. På hemvägen stannade vi till på Corner Taverna att avnjuta varsitt glas isad Ouzo med citronskivor. Vi inväntade Skopans ankomst. Skopan hade tagit vägen över Donoussa och ankom först vid halv nio. Kvällsfärjan till Santorini var uppenbarligen försenad och hade ännu vid niotiden icke anlänt till Katapola. Vi stannade till vid kattpiren att tömma våd doggybag. Vildkattorna läto sig väl smaka. Tidig nattning med Ac-n på full fart. Ett par bilder från gårdagen ligga så strax inne i galleriet under ”Tisdag 15 September. Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Så, nu ligga bilderna från gårdagen inne i galleriet. Wifi i byn är en smula skakigt även idag.
Arne |
![]() |
|
|