|
||||
|
||||
Sv: Baby elephant walk
Kanske är jag ute och cyklar men har ett svagt minne av pålagt skrattljud, kan det ha varit Dolda Kameran eller nåt liknande?
Gunilla |
|
||||
|
||||
Jag tänker på Lödder när jag hör låten, det har jag gjort hela tiden - fast egentligen tror jag ändå att den serien hade en annan signaturmelodi. Eller?
|
|
||||
|
||||
Bevisligen inte totalt i alla fall
// Helén- som oxå har tömt allt jag hade som förslag |
|
||||
|
||||
Jag tror att det är äldre än Lödder. Då finns ju Dolda kameran men det ringer ingen klocka där.
Ett tips från en medkalimeras syster är att den inte var signatur alls, utan mer en hitlåt. Samma medkalimeras man har för sig att den kan ha legat på dåtidens topplista (tio i topp?). Engagemanget i frågan är underbart |
|
|||
|
|||
Citat:
Ja det hade den. Vi får kanske anledning att söka även den.........fast inte jag i alla fall. Hasse |
|
||||
|
||||
Citat:
Men hittar ingenstans att lyssna på den Nån annan som hittar en länk? |
|
|||
|
|||
Frågade pappa min och det första han tänkte på var Ulf Thorén och Hvar fjortonde dag. Han ska kolla med mamsen också får vi se vad hon har i minnet. Var det något ni föreslog SVT när ni frågade dom? Om det är svaret så kanske det är lättare för dom att leta upp det.
Lena som inte kan släppa detta världsliga problem |
|
|||
|
|||
Citat:
Mmm, jag har för mig att jag nämnde i mitt mail till SVT att "flera andra" har nämnt Ulf Thorén och Hvar Fjortonde Dag. Den som svarade mig har "skickat runt" frågan till kollegor på tv som säger sig kunna tv´s historia utan och innan. För mig kan de gärna få ta gott om tid på sig bara vi finner lösningen. Hasse |
|
||||
|
||||
Någon som vet vad låten kan tänkas heta på " svenska " ?
Barbro, som försöker tänka för fullt |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat; "Någon som vet vad låten kan tänkas heta på " svenska ? "
Det blir väl "Bebis elefantens gång" Mvh Yeasou |
|
||||
|
||||
Tvivlar på att den har en svensk titel.
Visst är det märkvärdigt att alla känner igen den - men ingen vet från var? |
|
|||
|
|||
Spelade upp låten för gossen 12 år och han diggar låten helskarpt.
Jag känner igen den också men jag tror det var något tråkigt vuxenprogram som vi barn på sextiotalet inte tittade på. Hasse Tellemar på Ring så spelar vi vet säkert svaret. birgitta |
|
||||
|
||||
Hrrm, är inte han död?
|
|
||||
|
||||
Nej inte han, men hans efterträdare Thord Carlsson.
|
|
|||
|
|||
och Mona Krantz som efterträdde ihop med Thord
|
|
||||
|
||||
Citat:
Många nya medlemmar har tillkommit sen dess och kanske någon av er vet, vad det var för tv eller radioprogram vi hörde den här signaturen ? . Barbro |
|
||||
|
||||
Haha, den här tråden hade jag helt glömt!
Men du kommer minsann ihåg livets väsentligheter du babsan |
|
||||
|
||||
Tur att jag ska jobba natt, nu har jag någonting som håller mig vaken. Har fortfarande inte fått något svar från svt, men jag har iaf blivit 1 år äldre
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|