Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-05-09, 16:37
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
kan tilläga att jag tittade på tidningen som enplo hade och jag tror den är fejkad.men det är min personliga uppfattning.
Jag har tidningen här hemma så fejkad är den inte. Det är aftonbladets resguide som man kan skriva ut om man är Pluskund. Men i övrigt håller jag med om att dessa inkastare är bedrövliga...vi brukar skoja och säga att vi är från något helt annat land när de frågar...

Malin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-05-10, 15:43
jonny jonny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 53
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

för att man är pluskund tycker jag inte att allt är sanning som man läser där.rätt man el kvinna på rätt plats så blir allt sanning.försökte bara bidra med lite ny information.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-05-10, 17:22
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
för att man är pluskund tycker jag inte att allt är sanning som man läser där.rätt man el kvinna på rätt plats så blir allt sanning.försökte bara bidra med lite ny information.
Jag vet inte hur fel du nu tolkade mig... Jag påstod inte att allt var sant i Aftonbladet för att man är Pluskund Jag informerade om att bilagan inte är fejkad utan finns publicerad... Sen kan du väl vidareutveckla vad du menar med rätt man och kvinna..för jag fattade verkligen ingenting av vad du försöker säga.

Malin
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-05-10, 17:53
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Inte jag heller!!!

Arne (Som är pluskund på AB)
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-05-11, 15:51
jonny jonny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 53
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Vad jag menade är att om nu kvinnan jobbade på ab och är gift med en av enplos ägare så är det lätt att inflika när det repotaget ska göras el det gäller en uppdatering att jag är mycket ofta på kreta och min favoritresturang är enplo det köper vilken arbetskamrat som helst.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-05-11, 18:11
zeus&heras avatar
zeus&hera zeus&hera är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tyresö
Inlägg: 18
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Jonny!

Vill bara säga att jag förstod att det var precis så du menade...men det var även lätt att missförstå!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-05-14, 17:54
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Timrå / Sundsvall
Inlägg: 121
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Jag har tidningen här hemma så fejkad är den inte. Det är aftonbladets resguide som man kan skriva ut om man är Pluskund. Malin
Av ren nyfikenhet kollade jag på Aftonbladets resguide idag (jag är också pluskund )
och uppenbarligen har man redigerat i den och tagit bort omdömet om denna hemska taverna. Någon har kanske lyssnat på kritiken
Så bra att sånt här kommer fram så att vi kan varna andra och varandra.

Själv kunde jag efter att ha läst den här tråden varna vänner på väg till Chania idag för denna restaurang, de är "ickekalimerianer" (hur man nu kan vara det, Ännu icke upplysta )
De var mycket tacksamma

Paphianna
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-05-14, 18:32
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Det stämmer, nu har Aftonbladet ändrat i sin Kreta-guide, man rekommenderar 4 restauranger och Enplo är inte med, den är borttagen.

Jag skrev till Aftonladet i höstas, och fick inget svar... men kanske läser någon på AB Kalimera ?
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-05-14, 18:48
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 614
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Jag varnade också ett gäng av mina släktingar som åkte till Kreta igår från Finland, så detta börjar sprida sig i Norden

Riitta
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-05-15, 11:32
Paphiannas avatar
Paphianna Paphianna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Timrå / Sundsvall
Inlägg: 121
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Jag varnade också ett gäng av mina släktingar som åkte till Kreta igår från Finland, så detta börjar sprida sig i Norden

Riitta
Oj, det nästan hisnar när jag tänker på vilken makt vi kan ha.
Tänk er att varje "Kalimeraian" pratar med 10 av sina Greklandsresande vänner, som pratar med 10 av sina osv. osv.....
Någon som är en hejare på matte kan säkert komma fram till att halva jordklotet är informerat på några dagar
Nä, men skämt åsido, det är skönt om såna här banditer till slut förstår att det i längden lönar sig att sköta om sina kunder (hoppas jag ialla fall att det gör)
Goda rekommendationer färdas snabbt från mun till mun men framför allt dåliga eftersom en ilsken arg lurad människa är mer "på hugget" än en mätt, nöjd och glad.
Och uppenbarligen läser Aftonbladet Kalimera, var skulle de annars få bakgrundsinfo till de bra guiderna ifrån
Paphianna
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-05-09, 16:21
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av Njeh Visa inlägg
Likte også Ela, men syntes Tamam lengre opp i gata var HELT fantastisk
Dessa båda är helt suveräna
Att inte prova minst en av dessa är rent dumdristigt!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-08-25, 19:54
ovetts avatar
ovett ovett är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 35
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Ja det bevisar bara att man ska ignorera inkastare och jag och min särbo (MonkanS här på Kalimera) låter inte oss luras eller dras in i några restauranger eftersom vi är insatta i det och vet vilka ställen vi ska gå på. Det ÄR lätt att bli lurad om man är naiv. Så lär av misstagen och andras. Tur att ryktet sprids så flera blir varnade. Synd bara att sånt får ske.
Det förstör ryktet för flera seriösa... Förra året var vi ju i Chania och åt på Ela som verkligen är ett toppenställe
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-08-26, 16:12
kendopainter99 kendopainter99 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 4
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Hej.
har också varit där för ett antal år sedan
o det var samma stuk då.
dom skyllde på att artisterna (som då var där) hade ett namn o kostade.
maten var ytterst ordinär även då.
jag o min dåvarande fru gick tillbaka ett par dar senare o
skällde ut dom (mest hon för hon var ilskast).Dom erbjöd oss en flaska vin som plåster(vilket vi vägrade ta emot).
pratade med flera som råkat ut för samma sak.
lustigt att dom får vara kvar(har väl mutat rätt person).
alltid när jag är i Chania o går förbi glor jag surt på dom o varnar andra som går förbi.Inte populärt...hehe.
Annars är Kreta toppen.

mvh/uffe
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-08-31, 12:02
Erika74 Erika74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 13
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Vi kom hem från Kreta i förrgår o jag hade för mig att denna rest. låg vid hamnen o jag hade glömt namnet till vi kom dit ner .
Vi gick förbi denna "mysiga" restaurante o inkastaren visade en inplastad sak från aftonbladet tror jag det va..Vi tyckte det såg mysigt ut o vi bestämde oss för att äta där efter vi sett oss om men vi gick till en restaurnag vid hamnen istället. Låg till vänster sida o va kreats äldsta men kommer inte ihåg namnet på den tyvärr. Men där va billigt o god mat.

Ang. Enplo..Är det mor o syster som lagar mat på stället?? Tror det e den rest. vi tänkte gå på som vi aldrig gick till som e enplo men är osäker. Men vi blev aldrig lurade som tur va
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-09-15, 20:17
Flinka Ida Flinka Ida är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Inlägg: 1
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Inför vår resa till Kreta lusläste jag Kalimera och lyckades då tydligen memorera allas varningar för den här ökända restaurangen.
När vi då första kvällen i Chania blev stoppade av en jobbig inkastare som ville skaka hand och började visa upp en inplastad recension, var det så skönt att säga till honom att ingen chans att vi sätter oss där efter alla varningar som vi har "fått". Han blev helt tyst, tappade hakan och sen när vi hade gått en bit, började han gorma efter oss! Mysig kille det där!

Så tack alla som förmodligen besparade oss en tråkig upplevelse!
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-09-22, 11:21
kickimoj kickimoj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 27
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Kom hem igår från Kreta. Tyvärr regnigt och kallt de sista dagarna men vi roade oss kungligt ändå bland apelsinlundar och olivodlingar. Vi var inne i Chania en eftermiddag/kväll och åt på Ela mycket trevligt. Efteråt när vi gick till bussen blev vi stoppade av en inkastare på En Plo. Förberedd som jag var så blev det lite komiskt. Min man trodde jag skulle åka på en snyting. Hans taktik den här gången var att tala om för oss att hans restaurang var den bästa på Kreta efter omdömen både på Aftonbladet och märk väl på internetsiten Kalimera. Då talade jag om för honom att så var nog inte fallet utan istället så talas det i Sverige om att man definitivt inte skulle äta på En Plo och så vände jag på klacken och gick.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-09-23, 09:56
PA PA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 3 131
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Hej Alla


Numera finns det på GNTO´s (Grekiska statens turistbyrå) hemsida http://www.visitgreece.gr/pages.php?pageID=11&langID=2 en länk till Complaints. Inte vet jag om det hjälper men informationen kommer in till turistministeriet. Spottar man tillräckligt ofta o.s.v. kan det ju hända något.

HABS

PA
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-09-23, 13:55
RhodosStad RhodosStad är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Visby
Inlägg: 120
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Var på Rhodos nu, tog något enkelt vid Mandrakihamnen
Notan kom, naturligtvis på grekiska, men jag upptäckte något för 6,30 euro, som vi inte tagit in (uteslutningsmetoden)
vinkade till mig kyparen, ojoj, det måste ha blivit fel sa han och strök det...Jo tjääääääna....

Synd om honom, ingen dricks och varnade andra...
Synd om oss också som älskar Rhodos, att det finns såna rövare...
Men åker såklart dit igen, kan ju inte döma ut en hel ö för det....
då kan man ju inte åka någonstans, alltid luras någon....överallt i världen
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-09-27, 13:32
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 881
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Beträffande fotot som visats tidigare kan man kan infoga att En Plo är tavernan i förgrunden.
I den gula byggnaden i bakgrunden ligger en av Chanias bättre tavernor nämligen Ela.
Talade med ägaren härom dagen och han var tacksam för allt som kan hjälpa till att få fram sanningen beträffande En Plo.
Han träffar dagligen främst skandinaver som blivit lurade.
Själv lyckades vi rädda ett gäng svenskar på 8 personer från att "njuta av mammans goda mat som Aftonbladet skrivit om"
lars
Kriti stin kardia mou
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-09-29, 09:52
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Varning för restaurang Enplo i Chania

Själv åt vi på ELA, ett mycket bra ställe med bra mat och billigt! Godaste tzatsiken jag nånsin ätit!.............
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT