|
||||
|
||||
Sv: Dagarna, dagarna, dagarna..................
19 dagar till Kalymnos
Riitta |
|
||||
|
||||
26 dagar till Rethymnon nu å knappt en droppe regn sen veckan före midsommar....Underbar solsommar i Luleå och dessutom varmt. Tur jag inte tog en sista minuten....Nu ut i solen för snart är det höst...
|
|
|||
|
|||
...och jag räknar ner...17 dagar till Rethymno, 48 dagar till Tinos samt 145 till Aten/Nafplio.
Fast inte går jag egentligen och räknar dagarna för vi har en härlig sommar här trots regn i fredags och mulet i lördags. Men idag skiner solen igen från klar himmel. Igår visade vi gäster vår härliga ö-granne Öland och åt picnic ute på Alvaret och njöt fullt ut. Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Håper på ma n g e deilige sommerdager de fire ukene fram til vi reiser Men v i s s t gleder vi oss til ferien K u n Hellas e r Hellas |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Lissi! Även jag var på Alvaret i går - hos goda vänner nere vid Grönhögen. Maken spelade golf medan jag tog cykel och kamera med mig ner till havet. På kvällarna blinkade långe Jan in genom sovrrumsfönstret. I dag
- innan vi åkte hem - åt vi lunch nere vid Ottenby fågelstation, stekt strömming/ potatismos/ rårörda lingon - en trevlig och god tradition. För alla fågel intresserade kan jag meddela att man i dag såg en citronärla på Ottenby - tydligen intressant! |
|
|||
|
|||
Uppdatering 22 dagar.............
|
|
|||
|
|||
15 dagar till Parga
|
|
|||
|
|||
13 dagar, 17 timmar och 53 minuter till avgång från Arlanda till Karpathos/Åsa
|
|
|||
|
|||
13 dagar 14 timmar och .... innan en efterlängtad semester.
Det är roligt att så många kommer till Karpathos nästan samtidigt. Då är chansen att "springa på" vänner från Kalimera stor. aa jansson ha en riktig trevlig semester. |
|
|||
|
|||
EN enda arbetsdag kvar o bara 4 dagar och 21 timmar tills vi lyfter mot Karpathos. NU är det näraSka bli underbart med semester efter en tuff jobbsommar!
Ett sådant härligt gäng resenärer som kommer att fylla(till viss del)planet från Landvetter!! Marouli,som börjar få resfeber |
|
|||
|
|||
Samma här Marouli (en dag kvar på jobbet). Det är verkligen efterlängtat med resan till Karpathos. Vi kan snart räkna oss som Karpathos veteraner. Inte till åldern utan till resandet.
Vi ses på Landvetter. Seaside som har fixat seaside på hotellet! |
|
|||
|
|||
Finns inte nedräknaren kvar?
|
|
|||
|
|||
Oj, skrev visst fel resmål tidigare såg jag
2 dagar tills vi flyger från landvetter till Karpathos Underbart ska de bli |
|
|||
|
|||
Bon voyage till alla er som reser imorgon! Ljumma upp badvattnet, håll retsinan kall och banka bläckfiskarna väl för nästa vecka ansluter vi!
M v h Islandhorse |
|
|||
|
|||
Vi ska fixa så årets möte med Karpathos skall bli skonsamm. Vi skall även rulla några makaroner och testa vägnätet. Det blir givetvis provsittning av balkongen med drinken. En vecka går fort. Vi ses troligen när bussen landar vid hotellet.
seaside |
|
|||
|
|||
Om 10 timmar 45 minuter "lättar" vi från Landvetter...
|
|
|||
|
|||
Nja.hoppas kan vi ju men.... länga förseningar för NVR flygen från Landvetter idag. Vår vän som skulle komma från Rhodos i natt 02:15 sitter på Rhodos Palace och väntar.Beräknad start från Rhodos 03.40 grekisk tid,så vi lär nog bli lite sena vi också .Planet har ,i skrivande stund inte lämnat Landvetter ännu men.....Låt oss hoppas som sagt!!
God natt Marouli |
|
|||
|
|||
Om fjorton dagar är vi på Karpathos.
Blev förtjusta i ön förra året och åker gärna tillbaka igen. Kollade runt på varenda ö i Grekland men på något konstigt sätt klickade vi på denna ö till sist. Skön stämning liksom. |
|
|||
|
|||
i morgen er vi der.......:-))
|
|
|