![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det bör väl vara allmänt känt att "flaskhalsarna oftast sitter högst upp...." ![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Jag är helt övertygad om att ett land ska styras av kompetenta personer och att huvudansvaret också ska finnas där! Man kan inte styra ett land nerifrån och upp!
Jag hade inte tänkt lägga mig i den här debatten, men nu gjorde jag det ändå och detta blir min sista kommentar i ämnet.... ![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Inte kan du väl mena att du vill ha det så? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men du har ju rätt i att det är de folkvalda som SKA styra. Inga andra. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag står fast vid att de folkvalda politikerna har högsta/största ansvaret att ro båten iland utifrån det förtroende de fått som folkvalda! De måste styra..eller om du så vill...leda..skutan på rätt kurs och även föregå med gott exempel! Så har det inte varit men det är ingen idé att snacka om det som varit, det leder inte till en lösning...utan nu är det framtiden som gäller o då måste det till lite styrförmåga. Inte för att jag är expert men kan ändå tänka mig att skattemyndigheten rimligtvis borde få en del delikata uppgifter (uppifrån) att ta tag i omedelbart...bara för att ta ETT exempel! ![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Det är likadant i alla länder. Har man lagar/regler som de flesta (inklusive de som infört dem) överträder utan större risk att åka fast så får man ett moraliskt gungfly. Att skälla på den lille greken (ej småväxta dvs en Svanbergare) för att han skattefuskar är lika udda som att läxa upp en svensk för att han går mot rött ljus.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
"Folket" kan på kort sikt ikke gjøre så mye mer enn å stemme på de politiske partienes kandidater. Vil minne om at da Karamanlis gikk til valg i 2004, lovet han å rydde opp i den offentlige økonomien og korrupsjonene. Han ble jo også valgt, noe som tyder på at grekerne ønsket denne opprydningen.
At en politiker ikke overholder valgløftene er vel ikke noe som som bare skjer i Hellas, eller...? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Den borde ALLA läsa, jag har också tänkt att inte lägga mig i...men när man läser vad många skriver....så blir man både ![]() ![]() Dax att börja skriva om något possitivt istället....som tex roliga o knasiga upplevelser i det underbara Grekland. bopia....mot Naxos om 44 dar...Vi ses där.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nja, det är skrivet av en extrempartist vilket man ser om man bläddrar i bloggen.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så kände jag också när jag läste den
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
F.ö. är väl vänsterpartiet i dag mer att likna vid s för 30-40 år sen. Dvs knappast ett "extremparti". (jag var själv inte sådär extremt imponerad över artikeln, även om jag definitivt kan hålla med om mycket som står där, men av andra orsaker än att den är skriven av av en person med vissa åsikter) Dom som är lite mer insatta kan annars t.ex. fördjupa sej i den här artikeln: http://michael-hudson.com/2011/06/ho...ces-democracy/ Det finns väl inte många kvar som på fullt alltvar verkligen tror på att lånen Grekland nu får ges av någon annan anledning än att rädda bankerna från kreditförluster? Den långsamma strypningen av Greklands ekonomi, som blir följden av villkoren, lär ju ändå obönhörligen leda till bankrutt. Men då har ju i alla fall bankerna lyckats mildra effekterna av dåliga utlåningar (fri marknad är jättebra när dom lånar ut, men när de sen ska ta konsekvenserna av sina spekulationer då är det likaledes jättebra att stater och dess folk går in och täcker upp) Jag tillhör, som flera andra här i tråden, dom som inte hade tänkt ge mej in i denna debatten här, men nu är det alltså ändå gjort. Så kan det gå. PS. Eftersom jag senaste valet röstade på och sympatiserar med ett extremistparti, så behöver man alltså inte bry sej ett skit om vad jag här har skrivit. DS. |
|
|||
|
|||
![]()
Oops! Det sved, Kalimeras regler hindrar mig att ge svar på tal. Jag har inte skrivit annat än att man bör alltid veta bakgrunden till en text innan man tar den för sanning.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Alla personliga kommentarer här är väl knappast mer sanning än de länkar som är presenterade i den här tråden..
![]() Jag håller med Charleston i det han säger om att såga en åsikt om den kommer från ett visst parti! Inte för att det är "mitt parti" men det har ingen betydelse i sammanhanget. Jag tycker för övrigt att länken jag la ut pekar mer rättvist på var skulden till krisen har sin grund än på den "lille greken"! Yanna - som inte skulle lägga sig i ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag har hatat politik sedan jag var liten, fick höra på när min föräldrar hade sina diskusioner med andra, som hade andra politiska åsikter...det var en mycket otrevlig upplevelse..som har följt mig genom livet....och jag tycket att det finns likheter i denna tråd....Därför tycker jag... Sluta Nu...o kom med nått roligt istället..LÄGG AV ![]() ![]() Grekiska folket...TÄNK på att finns greker som läser vad som skrivs här...Vågar man ha kalimeratröjan på sig under nästa resa??? Låt oss enas om att vi alla här på forumet är medlemmar för att vi ÄLSKAR GREKLAND....eller ??? bopia ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Från en gul partist. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
De flesta argument, synpunkter och "råd" ang den gekiska krisen är väl redan ventilerade vid det här laget och jag håller med om att det finns annat att skriva om, men självklart JUST FÖR att vi alla älskar Grekland så finns ju ett behov att diskutera landet vi alla älskar. Om inte annat för att krisen och strejkerna på olika sätt påverkar vårt turistande där. Vi som inte har semesterbostäder i Grekland eller som lever där permanent måste ju faktiskt bekymra oss lite om, när vi lämpligast ska åka och hur vi ska planera så att semestern blir bra....
Många av oss ändrar sina planer lite.... ..vi t ex har avbokat hotellet över julen i Aten, inte för att vi tror att vi blir nedslagna eller att där är demonstrationer , för de kan man hålla sig borta från, utan det är mer KÄNSLAN av att där kanske är förstört eller att våra favoritställen nära Syntagma kanske inte finns längre....lite av glädjen har försvunnit helt enkelt. Vi ska i stället bo i hyrd lägenhet i Nafplion en vecka och ha bil att åka runt i omgivningarna med. En helt annan semester än tänkt, säkert med fantastiska upplevelser då vi älskar Nafplion,men ändå en direkt följd av läget i Grekland just nu. Tanken på Nafplion i stället för Aten fanns inte för några veckor sen. Bestämmer man sig inte förrän veckan innan finns ju inte samma möjligheter att hitta boende eller bil och hotellet kanske vill ha avbokningsavgift. Så visst är vi alla påverkade..... Vi är nog inte många som helt överger Grekland, alla har vi vänner och bekanta där sen tidigare resor. Lissi - som har två Greklandsresor kvar i år. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
![]() |
|
|