|
||||
|
||||
Sv: Grekiska krisen
Venizelos är ute efter makten till vilket pris som helst. Han vill stå i rampljuset som mannen vilken räddade Grekland ur krisen (genom att låna mer pengar).
Det ges små löften hit och dit i enskilda grupperingar, så Inkfish du har så rätt så rätt. Allt enligt en källa som vill vara anonym p.g.a rädslan för reprissalier. //Uffe Ps: Jag sänder en tacktanke till Dino i himlen som släppte in mig i vissa grupper och presenterade mig för nya vänner. |
|
||||
|
||||
För 10 min sen flashade CNN på att Papandreou kommer att avgå är en ny regering är klar.
|
|
||||
|
||||
cosmo.gr säger att det ska bli ett extra möte kl 16.00
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Jag har funderat på mycket, hur det skall gå och få tillväxt i Grekisk ekonomi Höjda skatter??? Men när man skall skänka folks löner och pensioner, säga upp massa människor osv. Kan inte tro att det finns massa skattepengar och hämta där!
Väldigt många ungdomar lämnar landet för att få bättre framtid i andra länder Det vore ju bra om man hade lösning på allt elände, så det skulle bli bra igen. Det känns uppgivet Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Alle lån har jo en løpetid hvilket betyr at lånene forfaller og hvis man ikke har likviditet til å innfri lånene så må de disse jo erstattes enten ved å forlenge eksisterende lån eller inngå nye lån som innfrir de gamle lånene. Slik er det i allefall i min verden. |
|
||||
|
||||
De lånar till viss del för att omsätta gamla lån och räntor...
Det blir lån för att betala lån för att betala lån o.s.v På svenska kallas det för lånekarusell... Och den brukar snurra fortare och fortare plus att räntan höjs hela tiden för de nya lånen med några andelar. Ända till någon drar ur sladden. Senast redigerad av UlfWiman den 2011-11-06 klockan 16:03. |
|
|||
|
|||
Som nettop er mitt poeng; det er ikke sikkert at de tar opp nye lån, men i realiteten fornyer eksisterende lån!
|
|
|||
|
|||
Hej Kimmen
[quote=kimmen;255900]Det är nog ingen på detta forum som påstår att grekerna är "världens lataste folk". Däremot har man, som du skriver, ett uselt fungerande skattesystem. Bland mycket annat. ------ Allt i inlägget var saxat från husorganet, så det var inget som speglade vad som sagts på forumet. //PA |
|
||||
|
||||
Ja, nu verkar Papandreou avgå. Trist, tycker jag. Vem kan axla hans mantel?
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Jeg tror Jeffrey behøver et par måneder på på en lille græsk ø efter slaget. Han ser lidt træt ud...
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Citat:
Majken |
|
||||
|
||||
Nu verkar det komma en annan "Papa", Lucas Papademos.
|
|
||||
|
||||
Såg detta i aftonblaskan om Papandreou:
Han har bott i Sverige, pratar svenska, och beskrivs som ”typiskt* svensk” av sin syster och sina vänner. Men just de typiskt svenska egenskaperna kan ha blivit Giorgos* Papandreous fall. – Att han har vistats i Sverige ser många greker som ett handikapp, säger Dimitrios Karkamanis, bekant med Papandreou och tidigare rådgivare åt grekiska regeringen*. Kan det verkligen stämma? Ni som bor i Grekland. Är detta den allmäna uppfattningen? /Netwolf |
|
||||
|
||||
Hörde i morse att personalen vid den grekiska operan inte fått lön sen i augusti.
Känns som högerpartiet lyckades manövrera ut Papandreou helt vid regeringsombildningen. De har ju en stor del av skulden till hur det ser ut i landet idag. Känns inte speciellt hoppingivande med dessa herrar vid rodret. Eva |
|
|||
|
|||
ND har visat en patologisk oförmåga till ansvarstagande. Hotet om folkomröstning var väl Papandreous enda sätt att få ND att inte springa och gömma sig bakom krav på skattesänkningar och mot inkomstförstärkningar i enlighet med åtgärdsplanen.
|
|
||||
|
||||
Netwolf, var får du allt ifrån...
|
|
|