|
||||
|
||||
Sv: Sittplats
Citat:
Det finns ju ,som alla vet ett, begränat antal platser med extra utrymme för benen...räcker inte till alla och nog borde väl vi tillsammans göra vårt bästa för att alla skall komma iväg och hem utan blåmärken på knäna, blodproppar eller kanske en smocka från någon som blir irriterad p.g.a. att den in absurdum håller "på sitt"? Min man är inte bara lång han är bredaxlad oxå och tar tyvärr plats ut åt sidorna med. Jag försöker krypa ihop så gott det går åt ett håll och på så sätt skapa plats men har han en person bredvid sig på andra sidan får den tyvärr lite sämre komfort. Hur skall alla de som inte passar in i mallen göra? Sluta resa? Chartra ett eget plan? Eller så finns ju möjligheten att visa hänsyn, hjälpas åt och inte bara tänka på sig själv? Eller? |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
//maji |
|
|||
|
|||
Citat:
Rolig diskussion det här! |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Birgitta som vill resa nu !! |
|
||||
|
||||
Citat:
Att jag gärna fäller mitt säte stämmer såklart men "hur" jag gör det framkommer väl inte över huvudtaget här...? Sen är det väl ganska många överdrifter här...hur många har fått mat eller dryck utskvalpat för att någon framför har fällt sitt säte? Nej skulle inte tro det... // Malin |
|
||||
|
||||
Det är väl bara raden längst bak i planet och raden framför nödutgången som har icke fällbara?
|
|
||||
|
||||
Själv har jag aldrig betalat extra för att "vara garanterad att få sitta tillsammans med mitt sällskap" och vi har ALLTID fått sitta tillsammans. Nu senast när jag skulle hem från Karpathos hade Skrikis och jag bokat våra resor separat, men ville ändå gärna sitta tillsammans på hemvägen. Vid incheckningen bad de oss stiga åt sidan och vänta på "standby" tills de andra passagerarna hade checkat in. Vi satte oss och fikade litet tills George (samma George som erbjöd oss rabatt på överviktspriset året innan ) kom och bad oss komma och checka in. De enda platser intill varandra de hade att erbjuda oss var i deras "Comfort zone", men det skulle de inte ta något extra för... så vi var mer än nöjda.
Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
[QUOTE=nilam;278338
.hur många har fått mat eller dryck utskvalpat för att någon framför har fällt sitt säte? Nej skulle inte tro det... // Malin[/QUOTE] Det finns väl inte någon som INTE fäller upp sitt säte när mat serveras. Lissi |
|
||||
|
||||
Nej det känns jobbigt att sitta och äta med fällt säte
|
|
||||
|
||||
Citat:
Masse |
|
|||
|
|||
Då skulle jag vänligt säga till att det är svårt att äta om ryggstödet är fällt. Jag har väl haft en makalös tur på mina flygningar som aldrig haft någon dispyt eller blivit irriterad på fällda säten Inte en enda gång har jag behövt äta med ett fällt ryggstöd framför mig.
Lissi |
|
||||
|
||||
Alltså, hur svårt kan det vara?
På korta Europaflygningar finns ingen anledning att fälla stolarna. På interkontinentala, fäller vi när maten är bortplockad å ljuset dämpas. Sov hemma eller upprätt! |
|
||||
|
||||
Just precis! Det finnes ju anledning fråga sig varför nedfällning av ryggstöd och tillhörande "sovning" ska ske på en flight mellan Arlanda och Athen vid pass klockan 07.30 på morgonen!!
Det handlar ju enkom om cirka sju cm nedfällning.... Och, sova? Normalbullret i ett charterplan ligger ju runt 65 Db A och därtill kommer utrop i högtalarna med frekventa mellanrum. Detta s.k sovande måste vara mera psykologiskt betingat. Arne |
|
||||
|
||||
Citat:
Oftest flyr vi fra Gardermoen (både charter og rutefly) med avgang fskj tider mellom 06.30 og 07.30 om morgenen, da har vi vært oppe midt på natten, reiser gjerne hjemmefra ca 4 timer før. Søvnen f ø r jeg skal opp den natten er heller ikke alltid av den beste. Derfor ønsker jeg å sove mest mulig på flyet for å komme uthvilt fram -jeg sovner som regel ganske raskt , det kan være både med og uten nedfelt seterygg Det går jo også charterfly f r a Norden på ettermiddagen, da går det jo veldig fint uten søvn n e d, men på nattflygningen hjem er det både godt og t r y g t at den som skal kjøre bilen hjem får litt søvn Om vi reiser charter kjøper vi aldri flymat, så den trenger vi ikke være våkne for å få |
|
|||
|
|||
Citat:
Varför tror Du att alla flyger kl 07.30 från Arlanda utvilade och pigga?? Lissi |
|
||||
|
||||
Frågan som ännu ingen svarat på kvarstår; Hur är det möjligt att sova i ett charterplan en förmiddag 07.30-11.30 när bullernivån i planet ligga i intervall 65-85 Db A och där information i högtalarna gives med en halvtimmes intervall.
Nedfällda ryggstöd i all ära... Arne |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|