|
||||
|
||||
Sv: Kalimera fyller tio år!
Grattis på 10års dagen och stort tack till dig Janne
|
|
||||
|
||||
Får väl bara hänga med i hyllningskören och gratulera.
Jag har väl varit med här ganska länge. För länge sedan hade ju jag en konkurrerande sida till denna men den håller snart på att slå rekord i att vara ouppdaterad. Detta med vykorten hade jag helt glömt bort, kul grej på den tiden. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Grattis på 10-årsdagen!!! Minst 10 år till önskar jag mig.
Jag kommer ihåg åsnan på bilden från den föseta Kalimerasidan, vilket betyder att kalimera fuunits i mitt liv ganska länge Jag var dessutom inne ganska mycket och läste på det förra Kalimera-forumet. Reggad medlem blev jag dock inte förrän sommaren 2005. Nu är jag inne varje dag, även under vinterhalvåret. *Nicki* |
|
||||
|
||||
Citat:
Nu fick jag inte gissa. Och du har helt fel, Schinoussa är ovanligt lättraggat, vi fick nästan fly ön för att freda oss mot en mycket enträgen gammal farbror |
|
||||
|
||||
Ja, jag ville ju inte att du skulle sprida mina bästa surftips så där, det var ju ett tips i förtrolighet
|
|
||||
|
||||
Grattis Kalimera
Jag är en av dem som bara "smygläste" på gamla forumet...registrerade mig när detta forum öppnade och sen dess är jag fast Inte en dag utan Kalimera Har varit med på två träffar i Göteborg och tycker det vore kul om man kan få till det och komma till Stockholm i december. Kalimera har betytt mycket genom åren men kanske allra mest sista tiden. Tack vare Kalimera har jag fått en riktigt go vän. Det började så här: http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=6845 Efter att jag kollat min "inbox" den dagen har jag och Lotta haft så gott som daglig kontakt och även träffats IRL. Det är en ganska märklig historia om allt vi har gemensamt som skulle ta hela natten om jag skulle berätta Får bli en annan gång. Sen Lotta startade tråden har det varit en lång väntan men om 1 dag och 8 timmar åker vi till Kreta...tillsammans Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas ni får en härlig resa. |
|
||||
|
||||
Citat:
Hoppas Kalimera forstätter förgylla min vardag! |
|
||||
|
||||
Citat:
Malin |
|
||||
|
||||
- i 12'te time en kjempegratulasjon fra meg!
Tusen takk for a l l glede og nytte Kalimera har gitt meg Kari |
|
||||
|
||||
ETT STORT GRATTIS
Verkligen ett jättebra forum. Har blivit Kalimera-beroende. Så fort jag slår upp ögonen på morgonen, så sätter jag på datorn och går in på Kalimera. Barbro |
|
||||
|
||||
Jättegrattis Kalimera på 10-ÅRSDAGEN Och till dig JANNE,en mycket engagerad,duktig och fantasifull "Kalimerare"
Trevlig semester i det härliga landet Grekland. Med vänlig hälsning pia-marianne |
|
|||
|
|||
Kan jag se nånstans när jag reggade mig...en stilla undran bara.(minns tydligt hur Janne tyckte att jag "skrek" med mina versaler i nicket.
|
|
||||
|
||||
Grattis!!! Tack Janne för all tid och arbete du lagt ner på denna hemsida! Vad hade vi gjort utan Kalimera hela vinterhalvåret???
Mia |
|
||||
|
||||
Citat:
Tack vare Kalimera träffade jag Malin! TACK! En riktig god vän har hon blivit. 22 timmar kvar till avresa! Lotta (medlem sen 2005) Grattis igen! |
|
||||
|
||||
Jag instämmer i alla hyllningskörer så här en dag för sent !
Vintern 2001 fanns det något som hette "Mitt Grekland" där man kunde berätta lite om varför man åker till Grekland, hur många resor man gjort, vilka öar man besökt m m. En av frågorna var "När hittade du Kalimera?" och på den har jag svarat 1999. Det enda jag kommer ihåg är att jag hittade den av ren slump (och det var väl så man hittade det mesta på Internet då). Första mailkontakten jag hade med Janne var i december 1999 (ja, jag sparar en hel del i min dator...) och då hade jag ställt en fråga om (usch, nu kommer det värsta ) Thailand istället... Får väl ursäkta mig med att det fanns inte så mycket information på nätet då som idag så jag var tvungen att ta till det som fanns. I "Mitt Grekland" var det för övrigt jättekul att läsa om andra Kalimerianer men idag hade det nog inte gått att genomföra när vi blivit så många. Celbe |
|
|||
|
|||
Hittade till Kalimera våren -98 då vi började fundera på vår första båtluff. Sidan var till stor hjälp vid planeringen och en stor inspirationskälla.
Minns framförallt Arnes inlägg från den tiden om söldukar, vikten av ha eltejp/koppartråd i packningen och duralexglasens nödvändighet för att få rätta smaken vid intagandet av Retsina m.fl. Har under åren träffat en del Kalimerianer både på Kalimerafester och i Grekland och det har varit väldigt trevligt med nya bekantskaper med samma intresse. Micke |
|
|||
|
|||
Citat:
Sten-Åke |
|
||||
|
||||
STORT GRATTIS TILL KALIMERA (i efterskott) och ett JÄTTETACK till JANNE som har startat denna eminenta sida!
För tillfället lider jag av Kalimera-abstinens då min dator pajat och jag inte kan surfa dagligen Som tur är kommer snäll farbror från hp nästa helg och levererar en ny. Så snart blir det Kalimera varje dag fram till avresan den 2:a juni! Verkligen en jättebra sida där medlemmarna är snabba med att svara, på allt från greklandsfrågor till datorproblem! Stort TACK till alla som gjort Kalimera till vad det är! |
|
||||
|
||||
Citat:
Chris |
|
|