|
||||
|
||||
Sv: Nu har jag gjort en...
Ligger oxå hemma med brakförkylning.Har före det varit sjukskriven för upprepade svimningar legat inne på hjärtavd ett par dagar för vidare utredning får ibland alldelens för låg puls men måste bli kry för får inte missa sommarens
Grekäventyr |
|
|||
|
|||
Men så trist.. krya på dig du med.. du vet väl att GREKLAND är den bästa medicinen för allt!..
|
|
|||
|
|||
Citat:
Vi får krya på oss! Lissi - 30 dagar från Tinos! |
|
||||
|
||||
Krya på dig själv.Endast döden kan hindra en från Grekland
|
|
|||
|
|||
.
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Glädjade nog ska dom öppna på nytt i Galatas , vid lekplatsen 300m th (med ryggen mot Poros) från Taxibåtarna. En fin lokal med utsikt mot Poros. Samma tema gäller , mat & livemusik. Taxibåtarna går hela natten för en billig peng ( 1euro) / Tom |
|
|||
|
|||
Citat:
Får prova det till hösten, då jag hoppas ta mig till Poros... |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi er på Poros nå og har virkelig lett etter "Meze Meze" uten å finne stedet - ikke så merkelig når de har stengt! I går tok vi turen over til Galatas, og d e r så vi et " Meze Meze" skilt satt opp mot en husvegg....., og n å har du forklart hvorfor Men her på Poros er det virkelig GOD mat å få mange steder - så det har gått bra |
|
|||
|
|||
Kul att höra Kari.. att ni har det bra och trivs!..
Klart det måste finnas många andra ställen att gå ut och äta på! Ha, en fortsatt fin vistelse i Grekland! Sunny, som snart är på väg... |
|
||||
|
||||
Klart att där är många bra Tavernor på Poros . Besök gärna Apagio , en mysig taverna med bra mat , med hyfsade priser ! Den ligger en bit ner där hyrsegelbåtarna ligger . Där firade jag min årsdag i mars. Ber man ägaren Spiros att spela och sjunga en låt, kanhända han gör det.
/ Tom |
|
||||
|
||||
Citat:
Deilig mat og trivelig vertskap der, men vi ikke har hørt Spiros spille og synge. - og siden vi reiser videre til Hydra i morgen, må det bli neste gang vi kommer hit! Dette var vårt første besøk på Poros og vi har likt oss veldig godt |
|
||||
|
||||
Citat:
Ha det godt og NYT "nedtellingstiden", snart er det d i n tur |
|
|||
|
|||
[QUOTE=kari;359218]Tusen takk, Sunny
Ha det godt og NYT "nedtellingstiden", snart er det d i n tur [/QUOTE Ja, det ska bli underbart.. som jag har längtat.. ..hela långa vintern..MEN..snart så.. är jag på väg... |
|
|||
|
|||
Härligt Sunny!!! Snart är det dags för dig att få åka till underbara Grekland. Min kärlek har bara fördjupats allt mer och mer till landet, folket och kulturen, för varje resa jag gjort. Nyss hemkommen därirån är jag fullständigt uppfylld av desamma. (Resebrev kommer snart.) Jag önskar dig en fantastisk resa. |
|
|||
|
|||
Tack Thira..det ska bli underbart att få komma iväg till Grekland igen snart!..
Det är bara där jag kan koppla av helt och få den vila jag behöver! Ser fram emot att höra mer om din resa, är väldigt nyfiken!. |
|
|||
|
|||
Nu har jag gjort en helomvändning tillbaka till POROS igen... ...Ja, jag vet att jag är snurrig och har beslutsångest.. MEN.. NU..har jag velat färdigt för i år....
Bokade igår direkt med Christian på Panorama och ser verkligen fram emot denna resa, där jag även kommer att besöka Hydra över dagen och eventuellt Agistri och förstås Galatas på fastlandet och om reskassan räcker blir det även ett besök i Nafplio... Har ju varit på väg till Poros under två år nu.. så det känns som det är på tiden.. Christian skrev att det var mycket att göra nu i högsäsong och att många Atenare var där på semester nu.. låter bra... trots krisen att många ändå kan ta semester. Vet inte hur länge jag stannar där denna gång, men flera veckor blir det! Hydra ska bli riktigt spännande att besöka! Längtar.. |
|
|||
|
|||
Glöm inte bort lilla pärlan Angistri....Ska Du vara många veckor så hinner Du med råge med alla öarna i bukten...
Lissi - som kanske ändå tror att Du hinner ändra Dig igen Men DET får man!!!! |
|
|||
|
|||
Nej, nu ska jag inte ändra mig mer...
|
|
||||
|
||||
Poros låter riktigt härligt! Det gör ingenting om du ändrar dig, det har alltid varit lika trevligt att få läsa dina rapporter vart än du har rest.
Du får nog en fin resa igen! / Anne |
|
|||
|
|||
Tack, Anne..det var gulligt sagt!!..
|
|
|