Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Film & Litteratur

Visa resultat för omröstning: Vilket betyg ger du Mamma Mia?
5 144 58.06%
4 57 22.98%
3 20 8.06%
2 5 2.02%
1 11 4.44%
Ska inte se filmen 11 4.44%
Antal röster: 248. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-21, 23:01
guer1002 guer1002 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007
Standard Sv: Mamma Mia – hur bra är filmen?

Helt underbar film vi såg den i Helsingborg ,vilken stämning tänk att se o höra "James Bond " sjunga med sån inlevelse
Svara med citat
Gammal 2008-07-27, 12:43
LN LN är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006

så har jag oxå sett filmen, gick ut därifrån sjungandes "thank you for the music" och med ett stort flin på läpparna. var aldrigt stort fan av ABBA har endast en platta (arrival), men musiken håller. kul story och mycket humor i filmen, fick en 5a av mej
Svara med citat
Gammal 2008-08-01, 14:35
stenake stenake är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Såg filmen för ett par veckor sedan. Även om den började illa med mycket av det där irriterande typiskt amerikanska flamsandet och illtjutandet vid åsynen av en nyanländ person så måste totalbetyget ändå bli en fyra. En extra poäng för att den utspelar sig i Grekland. Men inte hann man känna igen mycket av Scopelos. Iden att göra en musikal av en räcka bra och kända låtar istället för att skriva en musikal och sen tonsätta den med en massa dåliga låtar är ganska genial.
En typisk feel-good film som bara vill ge en stunds underhållning, och gör det bra.
Sten-Åke
Svara med citat
Gammal 2008-08-05, 16:03
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Äntligen har filmen nått även den Kanadensiska obygden! Tog make (som inte hade hört TALAS om den...) och styvdotter med mig och såg den igår kväll, och alla bara ÄLSKADE den! Blev imponerad av Meryl Streep som sångerska, hon kan verkligen förmedla texterna med inlevelse! (Fick tårar i ögonen under The Winner Takes it All... ) Och när herrarna kom in på slutet, fullkomligen JUBLADE hela publiken! Den här filmen ska vi skaffa så snart den kommer på DVD, för detta ska avnjutas ofta, ofta...

Jag fick många frågor om Grekland efteråt, typ: ÄR havet verkligen sådär blått? Så nästa sommar ska jag visa dem att det är det visst!

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Gammal 2008-08-05, 20:58
Inger Inger är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Såg filmen med min dotter i kväll och vi vart helt lyriska.Inger
Svara med citat
Gammal 2008-08-05, 22:39
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Absolut en stark femma... Vacker natur, bra musik som man kan sjunga med i och en rätt så där bra handling... Jag var i extas när jag såg den på bio... Skulle gladeligen betala 100 kr till bara för att se den på bio igen...
Svara med citat
Gammal 2008-08-06, 00:08
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Kom hem från skiathos i går....jag kan intyga havet är sådär blått såg på MAMMA MIA för andra gången (såg den hemma i sverige på premiären där) på utomhusbion i skiathos.....vilken känsla....filmen var ännu bättre denna andra gång....under mörk stjärnklar himmel i grekland kl.24 på natten,filmen slutade 02.00 och jag var inte ett dugg trött...köpte cd´n direkt och väntar nu invrigt på dvd´n....skivan har gått varm i hyrbilen under hela veckan....den här filmen kommer alltid få mej att minnas min första tripp tilll skiathos...bara älskar den.
Svara med citat
Gammal 2008-08-06, 00:10

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Absolut en stark femma... Vacker natur, bra musik som man kan sjunga med i och en rätt så där bra handling... Jag var i extas när jag såg den på bio... Skulle gladeligen betala 100 kr till bara för att se den på bio igen...
den kostade bara 70 kr i skiathos det betalade jag gladeligen fast jag precis sett den i sverige innan jag åkte
Svara med citat
Gammal 2008-08-06, 09:14
Klick Klick är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
den kostade bara 70 kr i skiathos det betalade jag gladeligen fast jag precis sett den i sverige innan jag åkte

Guuuud va avundsjuk jag blir... Men var på ön ligger denna utomhusbio eftersom jag åker ner till Skiathos om 4 dagar... (så fick jag sagt detta också)
Svara med citat
Gammal 2008-08-06, 10:17
Getty Getty är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Oj vad possitivt överaskad jag blev av filmen Trodde verkligen inte den kunde mäta sig med musicalen, men det kunde den. Hade mina döttrar med mig som aldrig tyckt om ABBA:s musik, men de älskade filmen båda två, sa att de aldrig skrattat så mycket på bio förut. Precis som på många andra platser så ställde sig folk upp och applåderade när filmen var slut, helt fantastiskt. Jag gillar inte filmer, men detta är det bästa jag någonsin sett i filmväg. En solklar femma.

//Ingela
Svara med citat
Gammal 2008-08-07, 17:25

Citat:
Ursprungligen postat av Klick Visa inlägg
Guuuud va avundsjuk jag blir... Men var på ön ligger denna utomhusbio eftersom jag åker ner till Skiathos om 4 dagar... (så fick jag sagt detta också)
Utomhusbion ligger på den stora gågatan Papadiamantos,om du kommer från hamnen så går du in en liten bit på gatan och sen finns den på höger sida,på själva gågatan...du kan inte missa den dom har en stor skylt som visar var bion är där dom skyltar vilken film som går just då...Mamma Mia skulle gå fram till 6 aug...efter den visar dom Sex and the city..

Ha en jätte trevlig resa
Svara med citat
Gammal 2008-08-07, 19:55
piam piam är inte uppkopplad

Theresa,du hittade bion kan jag läsa mig till.Jag har varit en gång till och sett den här hemma.Tog med mig grannen och hon njöt verkligen.Den var lika bra andra gången om inte bättre.Länge leve ABBA!!
Svara med citat
Gammal 2008-08-07, 20:24

Citat:
Ursprungligen postat av piam Visa inlägg
Theresa,du hittade bion kan jag läsa mig till.Jag har varit en gång till och sett den här hemma.Tog med mig grannen och hon njöt verkligen.Den var lika bra andra gången om inte bättre.Länge leve ABBA!!
Ja jag hittade den tack så jätte mycket för vägbeskrivningen vi satt bredvid ett par engelskor som ställde sej upp och dansade och sjöng med i låtarna....häftig upplevelse,sånt händer inte hemma...
Svara med citat
Gammal 2008-08-09, 09:46
Vendela Vendela är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Har givetvis som alla andra här ovan sett filmen. Gav den en stark 4:a. Som biofilm kan jag inte ge den en 5:a om man nu ska vara lite objektiv, men känslomässigt var den fantastisk. Vi kände igen från hamnen i Skiathos stad dit vi kom på vår första båtluff. Satte oss på en grekisk taverna och åt greksallad, tzatziki och hade två underbara veckor framför oss som låg helt oplanerade, det var en härlig känsla.
Svara med citat
Gammal 2008-08-11, 08:26
Ypsilon Ypsilon är inte uppkopplad

Gav också filmen en stark 4. Det bästa med filmen var det grekiska LJUSET och Meryl S som alltid tycks lyckas! Abbas musik är bästa med Abba och storyn var ju ingen höjdare, men som sagt, en stark 4.
Ypsilon
Svara med citat
Gammal 2008-08-13, 21:51
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Hustrun och jag var och såg filmen igår kväll i Varberg, en biograf med 200 platser som också gav en extra dimension åt filmen. Tycker att en stark fyra är lagom poäng. Men håller med många andra om att kopplingen till Grekland är suverän.
När nu hustrun och jag straxt åker till Skiathos/Skopelos för första gången så ska det bli extra kul att se om man känner igen någon del av filmen.
Svara med citat
Gammal 2008-08-16, 13:32
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Efter en ganska tuff arbetsvecka gick min kollega o jag på bio inne på Söder i Stockholm fredag kväll, sommarvärmen hade återvänt och med filmen, musiken och Grekland vyerna kändes allt helt plötsligt såååååååååååå BRAUnderbar må bra film!! Kommer att se den igen, "guben" blev nyfiken och vill också uppleva den Tonårsdotter "vaknade" helt plötsligt, frågade en massa om ABBA och sa...Hm, jag vill nog följa med!
Lisbeth K
Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 19:29
pinulks avatar
pinulk pinulk är inte uppkopplad

Vilket djävla dravel med den motbjudande Meryl Streep som skall låtsas vara ca 40 då hon är 60
Svara med citat
Gammal 2008-08-19, 21:38
eldo eldo är inte uppkopplad

Nu har även jag sett filmen 2 ggr först på premiären på Skiathos och nu här hemma och jag ser den gärna en gång till

Eva-Lena
Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 00:10
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Pinulk - vilken låg kritik.

Meryl Streep är en ytterst skicklig skådespelerska som tagit hem två Oscars och nominerats tolv gånger utöver det.

Eftersom du redan bestämt dig för att hon är motbjudande verkar det ju rätt plågsamt att du gick och såg filmen.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:40.