|
||||
|
||||
Sv: Grekiska krisen?
Det finns mycket att säga om ekonomin här. Så mycket att jag avstår helt. I alla händelser är ett skäl till oroligheter och dålig kontroll och mutor och alltihop just de STORA olikheterna i inkomster och rättigheter, och detta är ett gammalt ruttet fenomen.
Jag missunnar ingen att tjäna pengar om det är en kapabel och driftig person, men att stjäla dem på olika raffinerade sätt - det tycker jag är förkastligt. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Den nya magiska gränsen för skattebetalare är 12000€ per år och man betalar skatt på all inkomst ÖVER den gränsen. Det finns ytterligare en skattenivå som nås vid inkomster över 25000€ per år. Skattesatserna sätts efter om du är offentliganställd/privatanställd, om du har lån, vilken typ av bil du äger etc. Komplicerat så det räcker och blir över. Huruvida det finns en minimumskatt lyckas jag inte få fram. För inkomsttagare med årslöner under 15000€/år är det näst intill omöjligt att låna pengar, köpa bil etc, då krävs borgenär precis som i Sverige. //Kikh |
|
|||
|
|||
Det blir billigare i Grekland.
|
|
||||
|
||||
Vilka yrkeskategorier är det som skall strejka denna gång? Torsdag nästa vecka är det enligt artikeln dags
Citatet är hämat från Aftonbladet " Bakom strejken står både de offentliganställdas förbund Adedy och GSEE, som organiserar privatanställda, skriver AFP, som åberopar ett gemensamt uttalande från de två organisationerna. Sammanlagt skulle, om alla hörsammar varslet, cirka 1,3 miljoner löntagare gå i strejk." // Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
//Kikh |
|
|||
|
|||
Citat:
Carina som nynligen strejkat för bättre villkor |
|
||||
|
||||
Nya strejker med andra ord har ine grekerna inte förstått att det för dom närmare ruinens brant. Enligt nyheterna här hemma har spanjorerna en helt annan förståelse och acceptans för vilka åtgärder som krävs än vad våra kära greker har. Hur är detta möjligt?
Eva |
|
|||
|
|||
Jisses...jag tror inte mina ögon, betalar man ingen skatt alls innan man är uppe i motsv.120.000 svkr om året?????
Då borde jag ju bott i Grekland..... Lissi - dåligt betald timvikarie |
|
||||
|
||||
Håller med Lizzi, ganska mycket innan man behöver betala skatt!
/Kerstin Senast redigerad av Millie den 2010-05-12 klockan 23:08. |
|
||||
|
||||
Vad är motsvarighet till luftfartsverket i Grekland, i Aten? Är det någon som känner till den grekiska webbadressen? Jag behöver snabb information eftersom jag ska åka till Aten på söndag och tillbaka till Sverige just den 20 maj då det planeras generalstrejk i Grekland. Norwegian kräver snabbt svår från "luftfartsverket" i Grekland för att de kan fatta ett beslut om eventuellt inställt flyg. Jag vill inte ge mig iväg utan att kunna komma tillbaka. Jag behöver snabbt skaffa en information för att lägga beviset till Norwegian så att de tar ställning till och inte skyller på brist av officiell information från Grekland.
Jag skrev mail till den grekiska flygplatsen angående förfrågning om det blir strejk på flygplatsen den 20 maj. Svaret blev följande: Dear Guest, Regarding your inquiry, kindly be advised that until now, no official information is available regarding a strike on 20/05/2010. For any further information you may either contact the airline you are travelling with for any alternation of the flights schedule , or you may contact our department, Terminal Services, call centre: 0030 210 3530000, email: airport_info@aia.gr, 24hrs before your departure. Norwegian: 004721490015, website www.norwegian.no Regards, Terminal Services Athens International Airport S.A. "Eleftherios Venizelos" Spata - 19019 Call Center: 0030 210 353000 Web site: www.aia.gr Som ni ser de hänvisar till 24-timmars information medan jag ska flyga den 16 maj till Aten och då måste jag veta senast på lördag om jag kan komma hem den 20 maj. Jag vill inte bli strandsatt utan möjligheten att komma hem och att komma till flygplatsen om tunnelbana och bussar inte fungerar. Enigma som ber alla Kalimeror om snabb hjälp |
|
||||
|
||||
Citat:
Nej, jag får nog bita ihop och jobba, jag vet hur jag skall få igenom mina krav om det skulle behövas. //Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
//Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
//Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
http://www.aia.gr/ // Helén- som definitivt inte skulle rest iväg nu om jag absolut MÅSTE vara hemma ett specifikt datum |
|
||||
|
||||
Citat:
Enigma |
|
||||
|
||||
Vi kollade precis en grekisk sajt som talar om att flygledarna strejkar från midnatt idag till midnatt imorgon, 13/5-14/5, 24 timmar alltså. Någon ytterligare information hittar vi inte.
Vet inte om det är till någon hjälp. //Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
Enigma |
|
||||
|
||||
Citat:
http://www.axiaplus.gr/Default.aspx?id=177516&nt=108&lang=1 Tyvärr brukar det vara svårt att översätta alla förkortningar, men lycka till! //Kikh |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|