![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här på skäret har vi faktiskt en liten flaska raki, som vi har börjat smutta på. På tavernan mitt emot KKP-fiket, Inoc,,, nånting hade man nämligen honungsraki.
Så även raki-hataren Arne dricker den! Ska ni äta på Haris granntaverna, Medefis ikväll. Krama då mama från mig. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Idag är vi nyfikna, följ med på vår promenad och upptäcktsfärd i nya albumet !
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och Birgitta : honungsrakin är väldigt god varm under kalla vinterkvällar !
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag brukar sätta honung i varm Ouzo,lindrar gott när halsen känns skrovlig.Gott även utan skrovlig hals
![]() Vilka härliga bilder från er resa,tänk en sån fantastisk upplevelse för era töser. Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kalderimis raki i Chania är underbar. Jag tror det var något annat i också än honung, men minns inte vad...cinnamon?
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Har varit "nedkopplad" några dar och bara njutit av lugnet i loutro... Här ser man en havssköldpadda simma rofyllt i viken, här kan man bada i det klaraste vatten, äta det godaste grillade lammet och dricka det svalaste vinet... Här ber man mixalis snällt på morgonen om båtskjuts till stranden bortom nästa och nästa krök, där njuter man av ännu mera lugn och äter ännu mera gott för att sedan framåt eftermidagen tigga skjuts tillbaka... Här språkar man med vangelis och ordnar kvällstur i solnedgången i hans vackra träsnipa... Här njuter man !
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Låter helt underbart!(satt nyss och funderade på vart du tagit vägen)Ha det fortsatt skönt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Och ni lite nya bilder !
|
|
||||
|
||||
![]()
Finns få platser i Grekland som är så fint som Loutro, på alla sätt och vis!
![]() Njut vidare! Tack för det! |
|
|||
|
|||
![]()
Fina bilder, och vilken underbar resa!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Loutro på vintern ja. Vi ställde frågan till Tavernaägaren där vi handlade havssaltet. Ägaren lät förmäla att Loutro är i princip igenbommat från början av November och fram till slutet av Mars. Den enda permanentboende är getfarmaren som samtidigt tittar till byn. Det kan även förekomma att hantverkare tidvis vistas i byn för att utföra renoveringsarbeten vid Hotellen.
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Mixalis som körde båten bor här vintertid och ägaren till fiket och hotellet "daskalogiannis " men de menade på att de är en 8-10stycken som bor permanent här. Nu tar vi lilla båten "neptun" till sfakia och vidare mot Rethymno ! Igår fick vi en fantastisk båttur i solnedgång med härligt bad !!
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() Så här såg det ut i slutet av oktober. Mer stillsamt än vanligt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nu längtar jag till Loutro......fina bilder litentuva ![]() Ska bli roligt att följa er på hemresan också. Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Titta;
litentuva-familjen på Jannes bild. Så rogivande och speciell Chora Sfakia är! Ni skulle ha stannat ett par tre dar där. Men jag är ju knäpp, som går in på Sfakias två webkameror varenda dag hela året för "att kolla läget". Tackar även för fina bilder på Loutro. Längtar tillbaka,,,,,, ![]() Nu ska ni ha det så trevligt i Rethymno och hälsa våra vänner om ni råkar mötas. Dit kommer vi i alla fall i januari. ![]() Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Gillar också chora och kan tänka mig någon övernattning där i framtiden , men visst är väl bilden Janne taget från loutro, med båten vid piren i bakgrunden...?
Skriver live från taket på olgas pension dit vi kom igår, här är mysigt som vanligt! Men erkänner att vi börjar bli lite "uttömda" , inte så konstigt kanske ![]() Lite bilder från sista kvällen och båtturen i loutro finns nu ! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har en plan på en natt i patras, en på båten till ancona - fyra nätter i Italien (cinque terre och verbania) två i colmar /Frankrike och tre i Tyskland , får se om vi kapar något på vägen
|
|
||||
|
||||
![]()
Jo, visst var det Loutro.
Men Sfakia är ju lika rogivande i icke högsäsong. Birgitta. (Hälsa George och Stella och njut av hans växter på Olgas takterass) |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hälsar
![]() |
![]() |
|
|