![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu hör man om många som blir sjuka i corona trots både sprutor och tidigare genomgången covid. Usch! Hur skall detta sluta?
Ulla Ja, nog är vi många som känner NU räcker det, nu får det väl ändå lov att ge med sig detta j..la virus ![]() Det ger en strimma HOPP! Sen har jag fortfarande nolltolerans emot de som vägrar att vaccinera sig! De är de riktigt farliga egoistspridare som borde låsas in i sina hem och inte få vistas utomhus o tillsammans med andra människor alls. //Faestis |
|
||||
|
||||
![]()
Ja nu är situationen helt för jä...lig!!
-Nåt med det "ekologiska systemet" anser mannen. Jag brukar ha 2-3 förkylningar/ år men sen jag hade Corona i juni 2020 har jag inte haft den minsta förkylningen ens..peppar, peppar! Nu vet inte jag hur det diskuteras på Facebook men det brukar vara...av vad jag har hört...massa inlägg med skrämselpropaganda, rykten och egna teorier som blir "sanningar". All heder åt Tegnell men jag lyssnar hellre på Agnes Wold och vaccinforskaren på TV4..han med hästsvans. Visst, det finns fullvaccinerade som har fått Corona, visst det finns de som har haft Corona och är fullvaccinerade, som har fått det igen. MEN de är inte på nåt sätt överrepresenterade. Jag önskar alla ett Gott Nytt Frisk Lyckligt År! 💙🧡💛🤍 / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Visst, det finns fullvaccinerade som har fått Corona, visst det finns de som har haft Corona och är fullvaccinerade, som har fått det igen. MEN de är inte på nåt sätt överrepresenterade.
Jag önskar alla ett Gott Nytt Frisk Lyckligt År! 💙🧡💛🤍 / Kajja ![]() Jag håller absolut med om att de som haft Corona och de som är fullvaccinerade är inte på något sätt överrepresenterade att insjukna. Men eftersom jag vet två personer i min närhet som nu fått om det igen trots att de haft det (en i maj 2021 och en hösten 2020) och som även är vaccinerade m 2 sprutor, så tänker jag hålla mig på min kant o vara väldigt försiktig! De hade en mycket "lättsam" variant av Covid-19 denna gång och visste knappt att de var sjuka, men det är ju just DET som är det farliga för omgivningen eftersom de smittar! //Faestis |
|
||||
|
||||
![]()
Såg denna bild och om den stämmer är det ju helt förfärligt i vårt kära Grekland.
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Om den stämmer vet jag inte, men jag vet att antal nya fall är hur många som helst. Igår var det 17 000 ny fall, och det kändes som lite. För några dagar sedan var det över 40 000 nya fall.
|
|
||||
|
||||
![]()
Inlägget är borttaget.
Senast redigerad av Kalimera den 2022-02-22 klockan 11:34. |
|
||||
|
||||
![]()
Som ni säkert känner till så skenar smittspringningen i stora delar av världen, mycket på grund av omikron. I Grekland är situationen mycket allvarlig och nya ”rekord” sätts nästan dagligen.
Igår rapporterades 36 246 nya fall av Covid-19 i Grekland. Attica/Aten (13 104), Thessaloniki (3 856) och Kreta (2338) har flest fall. Öar med väldigt många fall i går var Lesbos (255), Korfu (187), Zakynthos (130), Evia (693), Chios (219), Lefkas (105), Rhodos (552) och Kreta (2338). Antal avlidna i Covid-19 i Grekland är nu uppe i 20 990 (78 igår) och 615 vårdas på IVA. Av gårdagens tester var 24,75 % positiva. Antal fullvaccinerade (hela befolkningen) är 67,3 %. |
|
||||
|
||||
![]()
Idag tisdag rapporteras 50 126 nya fall av Covid-19 i Grekland.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Under årets sex första dagar har Grekland rapporterat 207 117 nya fall av Covid-19. Det ökar tyvärr inte bara i Grekland, det är samma överallt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Antal fall är fortsatt höga i Grekland, precis som på så många andra platser i världen. Detta skrev jag igår på sidan om Covid-19 i Grekland.
Idag rapporteras 18 834 nya fall av Covid-19 i Grekland. Attica/Aten (6 851), Thessaloniki (1 685) och Kreta (1 794) har flest fall. När det gäller öarna rapporteras följande: Santorini (68), Lesbos (134), Kos (52), Korfu (200), Kefalonia (65), Syros (29), Zakynthos (58), Evia (367), Ikaria (11), Kalymnos (33), Naxos (41), Tinos (12), Limnos (26), Chios (113), Lefkas (53), Rhodos (247), Mykonos (37), Karpathos (5), Paros (19), Samos (41), Sporaderna (20), Kea (1), Ithaka (5), Milos (11), Andros (12) och Kreta (1794). 2. Antal avlidna i Covid-19 i Grekland är nu uppe i 22 087 (101 idag) och 672 vårdas på IVA. 3. Av dagens tester var 14,92 % positiva. 4. Antal fullvaccinerade (hela befolkningen) är 68,8 %. 5. Från och med idag måste alla greker över 60 vara vaccinerade, om de inte är vaccinerade får de böta 100 € varje månad de är ovaccinerade. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Idag för exakt två år (23 februari 2020) sedan skrev jag om Covid-19 på Kalimera för första gången. I första inlägget om viruset skrev jag så här:
Citat:
Denna tråd är idag är en del av vår nutidshistoria och mycket intressant att läsa. |
|
|||
|
|||
![]()
På Samos var det lugnt länge med 40-50 fall dom
senaste veckorna har det legat på långt över hundra Kan ju bero på att fler testar sig.Det kostar en rejäl slant om man hoppar att vaccinera sig,så jag hoppas verkligen att alla går och tar sina sprutor. Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Det är lätt att glömma bort att det fortfarande är en pandemi i vissa länder. Bland annat i Grekland där det rapporterades 27 490 nya fall igår. Av alla som testades var var fjärde person positiv. 342 personer vårdas på IVA. Antal dödsfall igår var 73, och sammanlagt har 27 341 personer dött i Covid-19 i Grekland.
|
|
|||
|
|||
![]()
Kan det inte ta slut nån gång😤😩
Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Den här tråden har varit väl fungerande med rapporter om läget bland öarna.
Janne, skulle det funka för dig att ta upp den igen? Trenden i Grekland är att fallen minskar något men att se hur det är på de olika öarna har varit så bra! Och nu är vi ju en hel del i forumet som har och ska boka. Visst är läget i världen fruktansvärt med maktgalna stollar, krig och elände men vi måste fortsätta leva, se framåt och resa om vi vill o kan. Eller är det bara jag...🤔 / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag diskuterade spruta nr 4 med min granne
Många tar den nu,men jag funderar så här jag… Varmare,vara ute mer,det gick ner över sommarn Kan det vara bättre att vänta till hösten å ta den då🤔 Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Så är det nog många som tänker. Jag skulle ta om jag hade fått.
|
![]() |
|
|