![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har nu tillfrisknat från coviden - hoppas jag. Det var då ett efterhängset virus. Först blev jag jättesjuk, med feber o grejer, men sen blev jag bättre efter ett par dar. Sen kom det TILLBAKA efter en 3-4 dagar!
![]() Nu har det gått en tid igen och endast en liten hosta dröjer sig kvar. Hoppas att det är nog nu... Det märkligaste var smak- och luktbortfallet under resa 1. Till slut visste jag inte om jag hade smak/lukt eller inte. Inbillade jag mig att det smakade på ett visst sätt, eller var det mitt undermedvetna som sa till mig hur det borde kännas? Ja, det var så skumt att jag nästan började tvivla på mig själv och fundera på existentiella frågor. Finns jag ens på riktigt? Är jag en chimär? Dessutom. När smaken kom tillbaks, så var det konstigt ett tag. T ex smakade olivolja ättika! ![]() /Netwolf - Illusionisten ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kanske ättika smakar olivolja nu ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du finns Netwolf, mitt i dina existentiella funderingar, eftersom vi blir så glada av att se dig! Vi är ju så säkra på att vi finns.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det där lät inte så trevligt Netwolf. Men ingen sjukdom är ju det. Krya på dig ordentligt nu!
/ Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Här kommer lite undringar om covid-läget på de grekiska öarna Naxos och Schinoussa. Jag har tur o returbiljetter till Aten. Dessa är ombokade ett antal ggr pga att jag fick covid-19 mars 2020 och sedan postcovid nu snart i 2,5 år. Tänker ändå att jag ska våga ge mig iväg i mitten av september. Är det fortfarande hög smittspridning av omnikron på öarna? Någon som vet? 🤗 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tråkigt att höra att du drabbats av post-covid! |
|
|||
|
|||
![]()
Vi var på Karpathos i juli. Covid var på ingen måte noe vi merket, bortsett fra en håndfull turister som gikk med munnbind utendørs. Ingen lokale snakket om det. Ingen munnbind inendørs, men var ikke hos lege eller på sykehus.
Man lever jo som om viruset ikke fins. Og for den psykiske helsen tror jeg det er bra. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men biljetterna ligger och retas kliar väldigt i Ipaden… Saknar långsimningen så himla mycket även om jag har det himla gött på västkusten. 🤗 |
|
|||
|
|||
![]()
Ganska mycket omikron på Samos fick jag veta ikväll
Munskydd bussar. Rekommendation att använda munskydd på supermarket och där det samlas mycket folk. Pia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Allt gott! 🤗 |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tenker som deg. Reiser oftest alene, har et helseproblem og vil nødig bli sittende fast på en liten øy sånn som situasjonen er nå. Uten å kunne språket. Savner havet - og roen som senker seg når fergen går mot havn. God bedring. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi blev smittade på Samos i början av juli.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det var tråkigt, blev ni sjuka under resan eller efter att ni hade kommit hem?
Själv fick jag fjärde sprutan för en dryg vecka sen så det är i alla fall gjort inför resan till Kreta i september. Sen skall jag ha med mig ffp2 munskydd som borde ge bättre skydd än en vanlig kirurgisk. Men sen är det ju en annan sak om man har masken på sig just när man skulle behöva den. Denna pandemi är så besvärlig för vaccinerna skyddar inte tillräckligt och inte tycks man få immunitet av att bli sjuk heller eftersom man kan smittas flera gånger. I vår familj har ingen insjuknat, vet inte om vi bara har haft tur, men jag hoppas att vi klarar oss undan också i fortsättningen. I alla fall vill jag inte få smittan på Kreta. ![]() / Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Glädjande nyheter tycker jag och hoppas att man snart får en fjärde uppgraderad vaccindos
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Undrer litt på om dere ble syke (ikke kun smittet) mens dere fortsatt var på Samos?
Edit. Ser nå at Anne har stilt samme spørsmål. ![]() Senast redigerad av malou den 2022-08-14 klockan 11:00. |
|
||||
|
||||
![]()
Usch då! Var ni vaccinerade?
|
|
||||
|
||||
![]()