|
||||
|
||||
Sv: Aldri mer Ryanair!
Kikade lite på Ryans tilläggslista, vad menar de med syretillägg, någon som vet?
Valutan SDR som nämns vid några ersättningspunkter, vilken valuta är det? http://www.ryanair.com/se/resevillko...ns-tableoffees |
|
||||
|
||||
Citat:
SDR står för "Särskilda dragningsrätter", eller på engelska "Special Drawing Rights". Jag begriper inte ett jota, men det står lite här på svenska Wikipedia. Mer utförlig info här på engelska Wikipedia. /kimmen |
|
||||
|
||||
Tack Kimmen, ja jag såg också framför mig att endast vissa platser är utrustade med masker som faller ner vid behov, -har du inte betalt?-sorry
Känner att dagens kvot av nytt jag lärt mig nu är full SDRkursen var i januari 2007 1,5 dollar, undrar vilken dollar de räknat med? Tjusigt att de använder sig av en enhet som betyder en möjlig fordran, mitt förtroende för RA ökade inte efter att ha läst igenom deras lista, inget de behöver bekymra sig över alls, de har inte förlorat en kund |
|
||||
|
||||
Citat:
Så här står det på Ryanairs hemsida: Syrgas Av säkerhetsskäl tillåter inte Ryanair att passagerare medför egen syrgas ombord. Om en passagerare vet sig behöva syrgas under en flygning måste denna beställas senast sju dagar före resan, eller direkt hos Ryanair via Ryanairs lokala telefonbokningscenter, helst samtidigt som bokningen, mot en kostnad som anges i avsnittet om Ryanairs avgifter. Säkerhetsföreskrifterna begränsar antalet beställningar av syrgas till en per flygning. Passagerare som vet sig behöva syrgas måste kunna uppvisa ett brev på engelska från sin läkare där denne intygar att passageraren är kapabel att resa, att passageraren inte behöver kontinuerlig tillförsel av syrgas under mer än 120 minuter med 4 liter per minut (högt flöde) eller under mer än 240 minuter med 2 liter per minut (lågt flöde), samt att den syrgas vi tillhandahåller lämpar sig för ändamålet. Passagerare tillåts inte resa utan detta brev. Dock inte helt ok att behöva betala för det! Om man behöver det. Jag läser alltid villkor för personer med speciella behov och Ryanair har ofta BRA villkor och väldigt bra specificerat vad som gäller. |
|
||||
|
||||
Jag förstod mycket väl vad "syretillägget" innebär och jag ber uppriktigt om ursäkt om jag har sårat dig på något sätt.
Däremot har jag inga som helst betänkligheter över att driva med Ryanair... Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
Jag ber också om ursäkt, har lärt mig ytterligare en sak i dag. Jag förstod verkligen inte vad syretillägg var, men nu vet jag.
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Här finns en länk till den som behöver eller vill sätta sig in i syrgasfrågan lite mer.
http://www.linde-healthcare.se/international/web/lg/se/like35lglgtse.nsf/repositorybyalias/reseinfo_medoxygen/$file/Att%20resa%20med%20medicinsk%20oxygen.pdf Eva |
|
||||
|
||||
Kolla filmen!
Que verguenza! (Skamligt) skriker passagerarna när kvinnan förs av Ryanplanet. Personalen får handräckning av Guardia Civil. Hon förs bort av polisen pga...... en bok och en pappersrulle! Hon har hör och häpna, tattam... brytit mot bagagereglerna http://www.abc.es/20121031/local-com...lqpLo.facebook Bojkotta nu! Så här ska inte passagerare behandlas. |
|
|||
|
|||
Citat:
Forstår at et selskap vil at reglene skal respekteres. Men selv om damen har brudt selskapets regler, virker dette som en forulemping og trakassering. |
|
||||
|
||||
Men varför är det så svårt att acceptera deras regler? Det står på ett antal ställen (hemsida, bokning, flygplats mm) att det är ETT handbagage som gäller. Dessutom får man ta med sig 10 kg, vilket är hyfsat generöst.
Så ni som upprörs över att Ryanair håller sig till reglerna, bojkotta gärna bolaget. Det ger oss andra lite bättre utrymme. |
|
|||
|
|||
Citat:
Carina |
|
||||
|
||||
Möjligt, men det kan varken du eller jag göra nåt åt. Så antingen följer man Ryanairs regler eller så bojkottar man Ryanair och åker med nåt annat bolag. Det är upp till var och en. Men jag tror att om inte Ryanair funnits, har fortfarande flygpriserna varit klart högre än idag. Och då menar jag inte charterresor.
|
|
||||
|
||||
Men jag tror att om inte Ryanair funnits, har fortfarande flygpriserna varit klart högre än idag. Och då menar jag inte charterresor.
Det stämmer helt säkert,utan Ryanairs ibland tuffa *image* så hade inte Lågprisflyget nått så långt som det gjort idag ! Men,nu känns det som att Ryanair tänjer lite väl långt på gränserna,de är inte längre ensamma om att vara Lågprisflygbolag... |
|
||||
|
||||
Citat:
Dax att stationera nationella insatsstyrkan i trakterna kring Nyköping... |
|
||||
|
||||
Citat:
Har dock aldrig hört talas om att SAS kabinpersonal tillkallar piketstyrkan för att man bär på en plastkasse bredvid? |
|
||||
|
||||
Citat:
Du tycker att det var helt ok att Guardia Civil kliver in på planet och plockar den här kvinnan? |
|
|