|
||||
|
||||
Sv: Dålig mat i Grekland?
Han är en riktig guru på området.
Eva |
|
||||
|
||||
Starta gärna egna trådar om kokböcker, mousaka och annat som inte har med ämnet att göra.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Monica |
|
|||
|
|||
Vågar man säga det här, det är inte maten utan bemötandet som ger mig favoritställen. Har inte en enda matbild från mina resor (dock en frukostbild). Har aldrig fått något jag tyckt varit direkt dåligt och aldrig blivit magsjuk så maten är OK men inte så viktig för att resan till favorit landet skall kännas lyckad.
|
|
||||
|
||||
För mig är det både mat och bemötande. Tror dessutom att de går hand i hand. Jag är passionerat förtjust i grekisk mat och skulle klara mig mycket länge på den. Eva
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Underbart att få ett sånt bemötande !!
|
|
|||
|
|||
Ska man dra en slutsats av denna tråd då med rubriken "Dålig mat i Grekland" så upplever vi Kalimeravänner inte egentligen att vi får det...Vi äter bevisligen på rätt ställen Eller har jag läst inläggen slarvigt?
Lissi |
|
||||
|
||||
För min del har jag då fått dålig mat ibland ... Men jag lägger den nog inte på minnet, jag letar upp något bättre istället och minns hellre det Eller, förresten, jag går tillbaka ändå för att jag trivs med läget, atmosfären, bemötandet eller något annat.
Dessutom skulle jag inte vilja peka ut en enskild taverna, den ska i princip ha fått ägnat sig åt systematiskt bondfångeri för att jag skulle vilja göra det. Genomslagskraften på internet är så stor, jag vill ha ordentligt på fötterna för att varna för en taverna/ett pensionat m m. |
|
|||
|
|||
Tack Eva för receptet på moussaka, det ska testas till höstens greklandskväll.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Det är väl bara En Plo i Chania vad jag vet som blivit "uthängd" här. Säkert med rätta.
Lissi |
|
|