|
||||
|
||||
Sv: Ryanair
Ni som tycker att man ska bojkotta Ryanair för deras personalpolitik borde ju bojkotta hela Grekland i så fall Där har ju de flesta orimliga löner, extrema arbetspass och dålig arbetsmiljö... De betalar dessutom inte in skatt och det är svårt att få kvitton av de flesta företagarna Varför skriker ni inte högre om detta...?
// Malin |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag har aldrig rest med RA men med tanke på deras personalpolitik så funderar jag på säkerheten ombord, även om de inte haft några direkt kända tillbud ännu så känns det ju ändå inte speciellt tryggt att flyga med dom efter allt som skrivs i media. |
|
||||
|
||||
Citat:
// Malin |
|
||||
|
||||
Citat:
På många hotell i Grekland jobbar albanska gästarbetare som städare....undrar vad dom har för avtal . Helt plötslig går vi ifrån tråden om Ryaniar, till tråden om vi får ett kvitto när vi betalar ett boende i Grekland........och visst hör det ihop. Det är lätt att vara "hemmablind" och inte se sambanden. När det gäller säkerheten så litar jag inte ett dugg på SAS, Air France eller BA ......man läser mycket om onyktra piloter mm. Så där gäller det nog att ha tur vid valet av flygbolag Deia |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Finns väl direktiv om hur många flygtimmar man får ha utan service m.m - och det gäller ju alla flygbolag som har landningstillstånd i EU. Samma regler för SAS som Ryanair Deia |
|
|||
|
|||
[quote=Deia;301861]Ett insiktfullt inlägg Nilam.
På många hotell i Grekland jobbar albanska gästarbetare som städare....undrar vad dom har för avtal . Säkert usla avtal men dom är nog glada över att ha ett arbete trots allt! |
|
||||
|
||||
[quote=Sunny12;301865]
Det är nog kabinpersonalen på Ryanair också
|
|
||||
|
||||
[quote=Sunny12;301865]
Citat:
Varför inte stödja irländarna genom att resa med Ryanair, likaväl som att stödja grekerna genom att resa dit på semester . Jag gör både ock . Men avstår ifrån att resa med SAS. Deia Senast redigerad av Deia den 2013-04-18 klockan 19:14. Anledning: Stavfel, stavfellllll :-) |
|
|||
|
|||
[quote=nilam;301868]
Ja, men en del har säkert sagt upp sig och slutat, men trots det så finns det väl personal som står ut med taskiga avtal och RA måste ju ha många nöjda kunder, med tanke på att de fortfarande existerar.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
[quote=Sunny12;301873]
Citat:
Men visst har Ryanair nöjda kunder, ca 80 miljoner resenärer, förra året. Det ökar år för år. Och många av dom är nog låginkomsttagare som får en chans att se Europa..... SAS har väl 1/4 av det, och det minskar hela tiden. Rätta mig om jag har fel siffror . Deia |
|
||||
|
||||
Jag är väl en av dom som dissat Ryan hårdast här på forumet. Men en sådan här artikel är helt enkelt skandal.
"Är du rädd för att flyga? Då är det bäst att lämna sidan." "...Ryanairs passagerare med om en skräcklandning." "Inga personer ska ha skadats vid incidenten." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16627526.ab Snälla nån. En helt rutinmässig landning. S k "crosswind landing" som måste göras vid flygplatser med endast en bana, vid ogynnsam vindriktning. Sker varje dag tusentals, världen över. Passagerare märker knappast av det. Men här hade den okunnige AB-"journalisten" tyckt sej komma över sensationella bilder. /"Incident"? Pinsamt |
|
||||
|
||||
Citat:
Undrar hur kul det var på detta SAS planet idag? http://www.svd.se/nyheter/utrikes/sa...yg_8099736.svd |
|
||||
|
||||
Citat:
Om man åker ToR till Madrid/Florens/Budapest för 999 pix (vilket jag ändå aldrig lyckats hitta med Ryan, men tydligen ska man kunna det) i fyra dagar, istället för med Lufthansa eller ngt annat decent bolag för 1399, så gör det väl ingen större skillnad för "Europas låginkomsttagare"? |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ja, ungfär som en busschaufför som fickparkerar på bussgaraget efter kvällspasset. Bara det att piloten har lite mer hjälpmedel i form av datorer... (Det jag vill säga är ju att det inte piloten hensjälv som styr in mot vind å elände)
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi reser till Mallis för ca 1.000:- per person i sommar med Ryanair. Hoppas vi kommer fram! En fördel med Ryan är att man får ta med sig MAT . Inte många andra bolag som tillåter det.......tycker flygplansmat är äcklig så det är en fördel. Den enda gång jag rest med Lufthansa så var planet överbokat. Fick vänta i 8 timmar, i Frankfurt, på att nästa plan skulle ta oss till Portugal. Deia |
|
|||
|
|||
Nej, klart jag vet att en pilot inte flyger manuellt utan hjälpmedel i form av datorer, men måste väl ändå styra upp en del vid en landning eller?? Jag är inte pilot så jag vet inte!
|
|
||||
|
||||
Citat:
/kimmen |
|
|