Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #141  
Gammal 2012-11-03, 08:32
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Det är väl samma regler som gäller på SAS, Lufthansa osv? Det står väl oxå på ett antal ställen (hemsida, bokning mm).
Har dock aldrig hört talas om att SAS kabinpersonal tillkallar piketstyrkan för att man bär på en plastkasse bredvid?
Nej, eftersom dessa bolag tillåter att du t.ex. även kan bära ombord en taxfree-påse förutom det ordinarie handbagaget blir det inte aktuellt, eller hur?

Och när det gäller ditt nästa inlägg. Eftersom kvinnan vägrar att rätta sig efter reglerna och vägrar lämna planet efter tillsägelse, vad är alternativet? Om hon gjorde som alla andra på planet, d.v.s. endast hade ETT handbagage, hade det inte blivit något problem. Sen kan man tycka att reglerna är idiotiska, men det är en annan sak.
Svara med citat
  #142  
Gammal 2012-11-03, 12:06
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Nej, eftersom dessa bolag tillåter att du t.ex. även kan bära ombord en taxfree-påse förutom det ordinarie handbagaget blir det inte aktuellt, eller hur?
Saxat ur SAS bagageregler
"När du flyger med oss får du alltid ta med ett handbagage ombord.
Handbagaget får väga max 8 kg och ska få plats under stolen framför dig eller i hatthyllan ombord. Du får i tillägg också ta med dig en liten damhandväska eller en liten väska för din laptop."


Men eftersom t ex SAS inte har som affärsidé att skinna folk med massa böter, så anlitar dom inte heller civilgardet...
Svara med citat
  #143  
Gammal 2012-11-03, 12:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Nu förstår jag ju inte så mycket spanska att jag kan följa med hela filmsnutten, men OM damen går ombord med mer bagage än hon får enligt reglerna och om hon vägrar att betala vad detta extra kostar alla som har för mycket så är det väl inte så märkvärdigt att hon får hjälp av planet om hon vägrar gå frivilligt. Jag har aldrig flugit med RA och kommer med all sannolikhet inte heller att göra det men jag kan ändå inte hålla med alla som tycker just detta är förskräckligt. ALLA som flyger med RA vet reglerna och ser till priset i slutänden när de bokar.
Om jag kliver på ett SAS-plan med fler handbagage än jag får ha och vägrar lyda personalens direktiv så får jag nog även där räkna med att bli avvisad.

Lissi
Svara med citat
  #144  
Gammal 2012-11-03, 13:17
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 591
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nu förstår jag ju inte så mycket spanska att jag kan följa med hela filmsnutten, men OM damen går ombord med mer bagage än hon får enligt reglerna och om hon vägrar att betala vad detta extra kostar alla som har för mycket så är det väl inte så märkvärdigt att hon får hjälp av planet om hon vägrar gå frivilligt. Jag har aldrig flugit med RA och kommer med all sannolikhet inte heller att göra det men jag kan ändå inte hålla med alla som tycker just detta är förskräckligt. ALLA som flyger med RA vet reglerna och ser till priset i slutänden när de bokar.
Om jag kliver på ett SAS-plan med fler handbagage än jag får ha och vägrar lyda personalens direktiv så får jag nog även där räkna med att bli avvisad.

Lissi
Hade det var facebook hade jag gett tummen upp på det här välformulerade inlägget. Men då jag inte har en tumme så ger jag en applåd , vilket är mycket bättre .
/Ofelia
Svara med citat
  #145  
Gammal 2012-11-03, 13:21
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Tack Ofelia
Lissi
Svara med citat
  #146  
Gammal 2012-11-03, 13:44
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Enligt uppgifter i spansk media så gick kvinnan med på att betala 50€, men VISA kortet funkade inte.
Iaf, så hade SAS' kabinpersonal skött det på ett helt annat sätt. Här handlar det bara och endast att skinna hederligt folk på så mycket quids som möjligt.
Svara med citat
  #147  
Gammal 2012-11-03, 13:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Kan så vara men det vet man om när man flyger med detta bolag.
Jag gör det som sagt inte.

Lissi
Svara med citat
  #148  
Gammal 2012-11-03, 14:25
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Enligt uppgifter i spansk media så gick kvinnan med på att betala 50€, men VISA kortet funkade inte.
Iaf, så hade SAS' kabinpersonal skött det på ett helt annat sätt. Här handlar det bara och endast att skinna hederligt folk på så mycket quids som möjligt.
Löjligt. Följ bara reglerna så blir du inte skinnad, hederlig eller ohederlig. Eller välj ett annat flygbolag. Bra formulerat, Lissi för övrigt.
Svara med citat
  #149  
Gammal 2012-11-03, 21:23
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Löjligt. Följ bara reglerna så blir du inte skinnad, hederlig eller ohederlig. Eller välj ett annat flygbolag. Bra formulerat, Lissi för övrigt.
Men för Guds skull...
Jag följer inte reglerna på Lufthansa och blir vänligt tillrättavisad.
Jag följer inte reglerna på Ryan och blir omhändertagen av civilgardet.

Tack och lov så är det fler å fler som bojkottar skojarbolaget!
Svara med citat
  #150  
Gammal 2012-11-03, 21:25
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Löjligt. Följ bara reglerna så blir du inte skinnad, hederlig eller ohederlig. Eller välj ett annat flygbolag. Bra formulerat, Lissi för övrigt.
Vad var det för löjligt med att försöka pejja 50€ för att få med sej en liten påse?
Svara med citat
  #151  
Gammal 2012-11-03, 23:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Jag är väl så jäkla korkad så jag faktiskt följer reglerna oavsett bolag. Det underlättar mitt liv!

Lissi - som nästa resa ska flyga med Lufthansa och tänker följa deras regler.
Svara med citat
  #152  
Gammal 2012-11-03, 23:07
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Vad var det för löjligt med att försöka pejja 50€ för att få med sej en liten påse?

Svara med citat
  #153  
Gammal 2012-11-04, 02:56
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Nej, eftersom dessa bolag tillåter att du t.ex. även kan bära ombord en taxfree-påse förutom det ordinarie handbagaget blir det inte aktuellt, eller hur?
.
Alltså väntar fortfarande på svar på denna fråga. Det där som du skriver är ju bara påhittat mumbojumbo. SAS å Lufthansa tillåter inte alls ett "extra" handbage i form av taxfreepåse eller damväska what so ever.
Är jag helt dum i huvudet som inte fattar reglerna när jag läser;

Saxat ur SAS bagageregler
"När du flyger med oss får du alltid ta med ett handbagage ombord.
Handbagaget får väga max 8 kg och ska få plats under stolen framför dig eller i hatthyllan ombord. Du får i tillägg också ta med dig en liten damhandväska eller en liten väska för din laptop."


Ändå, som flera säger, att jag ska acceptera Ryans regler ELLER bli plockad av nationella insatsstyrkan. Snälla nån? Vart är vi på väg?
Svara med citat
  #154  
Gammal 2012-11-04, 08:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Vi flyger oftast SAS till Grekland och vi har varsin kabinväska på 8 kg(ibland mer) och den vägs aldrig, men dessutom har jag handväska modell inte minsta . Hem har vi dessutom alltid en påse från taxfree och aldrig har någon sagt något, men skulle vi veta innan att detta är absolut förbjudet så skulle vi ju packa ner den påsen i kabinväskan givetvis.

Lissi
Svara med citat
  #155  
Gammal 2012-11-04, 10:27
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Exakt. Följ Ryanairs regler eller byt flygbolag. Det är inte svårare än så.
Svara med citat
  #156  
Gammal 2012-11-04, 11:44
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi flyger oftast SAS till Grekland och vi har varsin kabinväska på 8 kg(ibland mer) och den vägs aldrig, men dessutom har jag handväska modell inte minsta . Hem har vi dessutom alltid en påse från taxfree och aldrig har någon sagt något, men skulle vi veta innan att detta är absolut förbjudet så skulle vi ju packa ner den påsen i kabinväskan givetvis.

Lissi
Det är absolut förbjudet. Det står klart och tydligt i reglerna.
Svara med citat
  #157  
Gammal 2012-11-04, 11:50
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Det är absolut förbjudet. Det står klart och tydligt i reglerna.
..fast då vet inte ens kabinpersonalen om detta Då blir det att packa ner påsen i handbagaget i fortsättningen. Inga problem alls!

Lissi
Svara med citat
  #158  
Gammal 2012-11-04, 12:15
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Hahaha, precis. Inga problem över huvud taget.
Svara med citat
  #159  
Gammal 2012-11-04, 12:32
yvonne yvonne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Trikala Grekland
Inlägg: 609
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Håller med dig Blue sea
Svara med citat
  #160  
Gammal 2012-11-04, 19:09
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Antar Guardia Civil er tilkaldt for damen kanskje har vært ufin i språket og lite imøtekommende... regler er regler.. og flyselskapet har ikke råd til å bli stående på bakken i håp om at flyvertinnen skal klare "brasene"

Jeg kjører masse Ryanair jeg og har alltid vært fornøyd... hyggelig flypersonel har jeg også hatt.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT