|
||||
|
||||
Sv: Ryanair
Citat:
2 Jag flög till Alicante med Iberia förra sommaren för 1700. (i slutändan billigare än Ryan med tanke på bagage, åh kön på Alicante+servicen av Iberia-personalen omfg). 3 Öhh, vilket flygbolag tillåter inte att du tar egen mat?? / fast jag gillar maten. Dessutom tar jag gärna ett par glas rött och en tysk pilsner på Lufthansas flygningar. Tackar lixom inte nej... 4 Blir du överbokad med LH å vänta 8 h pga överbokning? Då blev du fett kompenserad. / no doubt 5 Vänta till den dagen du blir drabbad av drabbel med RA, skriv till ARN åh lycka till...! / Anders |
|
||||
|
||||
Citat:
Förlåt mig, men jag ser heller inte det humoristiska i att kalla både anställda och passagerare för idioter. /kimmen |
|
||||
|
||||
Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
Sä här ser iaf helt normala crosswinds landningar ut, med tanke på sensationsatikeln i aftonbladet om incident, åh inga skadade, osv...
https://www.youtube.com/watch?v=mMvLuUJFHYk Inga konstigheter (kolla landningen vid 2 min) Ja men titta; så dyker det upp ett Aegean efter 4,28 (sorry, blev bara greknstalgisk) Senast redigerad av para poli den 2013-04-19 klockan 00:04. |
|
||||
|
||||
Citat:
// Malin |
|
||||
|
||||
/kimmen[/QUOTE]
[QUOTE=kimmen;301891]Humor? Han har sagt att han på allvar vill plocka bort några stolsrader längst bak i planet för att istället kunna sälja ståplatser på korta flygningar (det handlar alltså inte om att någon ska "tvingas" stå). Men för att kunna göra detta måste han få bort kravet på säkerhetsbälte som han anser ändå inte behövs i Europa eftersom det "nästan aldrig förekommer någon turbulens här". Förlåt mig, men jag ser heller inte det humoristiska i att kalla både anställda och passagerare för idioter. /kimmen/QUOTE] Jag tycker det är humor , han slänger ut sig massa knäppa förslag, som han nog är medveten om inte kommer att kunna genomföras men som naturligtvis provocerar och gör folk upprörda och får gratis publicitet - voila , pr-trick lyckats! Titta bara på den här tråden , och andra, tror inte något annat bolag har omnämnts och diskuterats lika mycket någonsin - grattis Ryan air ! Senast redigerad av litentuva den 2013-04-19 klockan 08:13. |
|
||||
|
||||
Jag tycker också det är ett suveränt sätt att få uppmärksamhet. Och att han skulle få bort kravet att använda säkerhetsbälte verkar lite väl långsökt. Men om man tror på allt man läser....
|
|
||||
|
||||
Jag har två resor att se fram emot i sommar .
Flygstolen med Apollo till Preveza, (som jag bokade i november). Den kostar tre gånger så mycket som flygresan med Ryanair till Mallorca. Hoppas att Ryanair börjar flyga mer till olika destinationer i Grekland! Nu tackar jag för mig i tråden. Men jag avslutar med en GLAD nyhet! Vietnam Airlines skriver idag, att dom slutar transportera primater. Protesterna utanför deras kontor och kommentarerna på deras FB sida blev för mycket. Tänk att det går att göra skillnad! När ska SAS följa efter? Snart hoppas jag. Deia "Until every cage is empty" |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
/kimmen Senast redigerad av kimmen den 2013-04-19 klockan 21:04. |
|
||||
|
||||
Att han sagt det han sagt är sant - det har väl ingen ifrågasatt , men att det ska genomföras är mindre sannolikt - snarare skrattretande, som sagts tidigare - juste pr - knep, det talas ju onekligen om dessa uttalanden fortfarande men än sitter bältena på vid start och landning och lär fortsätta göra så
|
|
||||
|
||||
Ja Kimmen, vi får väl vara ense att vi är oense. Det kan jag leva med. Anser fortfarande att Ryanair har tvingat de flesta bolag att se över sina priser. Klart-slut från mig.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Over and out... /kimmen |
|
|||
|
|||
Citat:
Sådana där landningar är som du säger, helt normala rutiner för duktigt erfarna piloter. Dock blir nog det man ser aningen missvisande då det som visas blir så komprimerat med tanke på kraftig zoomning vid tillfället. Planen ser också ut att sjunka betydligt snabbare än vad som faktiskt är fallet. Att landa så där snett ställer stora krav på koordination och snabbt agerande vid hjulnedsättningen. Just den som landar vid c:a 2 minuter sätter i noshjulet någon tiondels sekund före hjulparen i mitten, något liknande har jag aldrig sett. Behöver jag tillägga att jag personligen njuter i fulla drag när jag sitter i ett plan som ska landa men inte alls när det startar? /Hasse |
|
|