![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, "honungsdroppen" är ju en liten rolig bildgåta i sig själv.
Min första tanke var någon konstig äggula, sen tänkte jag på en Läkerol eller annan pastill, honung eller olivolja... ja, vad är det Yeasou? (Förutom en Rolig Bild förstås!) |
|
||||
|
||||
![]()
Stort GRATTIS till alla vinnarna och grattis till er som kom topp 10
![]() Mycket fina bilder i årets fototävling! Mvh Ann |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis alla tre!
Kul att vinnaren i Bästa bild inte blev en pittoresk bild ![]() ![]() Vill ge en personlig eloge till två bilder som inte placerade sig men som jag röstade på: * I Möten en på en man i halmhatt på en båt som är på väg in i en liten hamn. Jättefin bild som satte igång tankarna. Hatten gör att man associerar till Dr Livingstone, en upptäcktsresande möter Grekland... Den tyckte jag mycket om. * Och den underbara turkos bilden i Bästa bild, ett alldeles turkos hav med ett lika turkos tyg (??) i vänsterkanten. Jag drunknade i den och jag är nyfiken, vad är tyget, hur är bilden tagen? Skulle bli jätteglad om fotografen bakom den här härliga bilden ville förklara ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
VERKLIGEN JÄTTE ROLIGT ATT VINNA!
Bilden är tagen på stranden Agia Paraskevi på Skiathos i juni i år. Vi stod på stranden och molnen blåste snabbt förbi stranden mot fastlandet. Vi stod där i solsken och det regnade, åskade och blixtrade in mot fastlandet. Det var helt fantastiskt vackert. Och kul att kortet blev så fint och verkligen fångade ögonblicket. TACK till alla som röstade på våran bild! Kramar från Lotta och Mattias |
|
||||
|
||||
![]()
Tackar alla som tyckte om mina myror vid honungsdroppen. Ettriga små rackare det tog dem en natt att äta upp droppen! Nu fick jag min ljusblåa tröja! Yipppppppppiiiiiiiiii! Har sparat minst en av tidigare tröjfärger så nu har jag fullt spectrum snart!!
Många fina bilder var det i tävlingen så jag känner stor tacksamhet för denna framgång! MVH Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Tack så mycket!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
GRATTIS till alla vinnare! För en gångs skull så hade jag också röstat på EN vinnarbild, nämligen pelikanerna! Snacka om möte...först möts de alla tre, och sedan väntar ett nytt möte, när dörren öppnas...härlig bild!
Yeasous myror var också en av favoriterna bland roliga bilder. Skulle väldigt gärna vilja veta vem som hade fotat min favoritbild "den glada hunden på en balkong", som inte dök upp bland de 10. Obegripligt! ![]() Ivi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Och Grattis till förstaplatsen! Det är en rolig bild! Trodde det var en äggula först. Men varför satte du inte ner 45:an när du hade chansen? De små djäklarna bits och är en plåga... ![]() Peter - Ceris är INTE min färg... ![]() Senast redigerad av Peter den 2006-11-22 klockan 18:33. Anledning: Glömde ju GRATTIS! |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror nog att Yeasou har ledningen, genom åren
![]() Med 2 Förstaplatser och 1 andraplats i fototävligen (2004 o 2006) + 1 Förstaplats i Kalimera-was-here-bild ( 2004 ) ![]() Barbro ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh, bare vent, det er første år jeg deltar
![]() ![]() ![]() Gratulerer alle sammen!!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis alla som placerat sig!!!!
Jättefina bilder Helt udda smak hade jag inte,röstade på pelikanerna, frågan kvarstår, vem var det de mötte? Jag såg för mig själv en syn med en mycket förvånad person som just hört knackningen på dörren ![]() I Bästa bild, tror jag det var, så la jag min röst på den turkos/blåa bilden som Inkfish beskriver tidigare, undrar också var den är tagen // Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Grattis till dina fina foton! Jag är mer än nöjd att än en gång fått en fin placering i Jannes tävlingar! Tack Babsan, för den kommentaren! Känner mig som en riktig "Papparazzi" i insektsvärlden. Allvarligt talat så är det så himla roligt att få komma på denna hedrande plats ![]() Ikväll-FirarYeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Peter;66449]Vad fin du kommer att bli i en rosa tröja sedan...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tack Peter! Jag kommer att bli jättefin i den färggranna tröjan. Den kommer nog att bli rosa när jag tvättat den med andra färgade plagg, såvida inte min sambo är hemma. Ibland så nyttjar jag ju hennes hobbymaskiner, då brukar mina vita plagg bli färgade osv. Vad blev det med din reseskildring av Santoriniresan? Väntar fortfarande med spänning på den! Ok, stressa ej, den kanske kommer till våren eller blir det Jul-lektyr för oss andra? ![]() MVH TröjYeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis!!!!!!!!!
Känner mig dock lite dålig förlorare. Ingen av mina bilder kom med, inte heller någon av dem som jag röstade på. Måste helt sakna talang vad gäller bilder och fotografering ![]() Nästa år då............. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Men Janne; kan man spørre om sitt absolutte favorittbilde? Om man kan få se det igjen? Tror det var PO (?), hans bilde av 'möten' - en ferge som er i ferd med å legge til land. Skulle så gjerne hatt en kopi??? på veggen her hjemme. Det ga en fruktansvärd lengten etter selve reisingen; fra øy til øy, og stor følelse av frihet.....og selve øyeblikket. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker i alla fall att du har en härlig avatar!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack!!! Det känns redan lite bättre, skönt att få klaga lite ibland
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Härlig fantasi! Jättehäftigt foto. Det första jag tänkte på var ett "öga". Grattis till alla er som vann!! Katerina ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Verkligen en himla kul tävling det här. Jag lade min röst i Bästa Bild-kategorin på Erik Öhrns fantastiska bild, bilden på Blue Star II i det fantastiska ljuset. Helt underbart bild för en färjetok som jag...
![]() ![]() Men mest cred tycker jag Janne skall få för hans arbete med tävlingen och inte minst hela sidan! Fantastiskt jobb, vad vore vår värld utan sådana eldsjälar som Janne? ![]() ![]() Det skulle vara kul att få se hur många röster som bilderna fick tycker jag. Känner att jag inte har någon aning alls ifall min bild som kom tia (inte för att skryta nu då alltså) har fått 10, 100 eller kanste 1000 röster för att placera sig... Alltså bara lite kort. Hur många fick vinnarbilden och vad fick den sista bilden att kunna placera sig i varje kategori, det hade varit göörkul att få se... För lite tävligsmänniska är man juh... Även om jag känner mig gryyyymt nöjd min tiondeplats, vilken ära! Kan inte smälta det ännu... ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Jag brukar egentligen inte skriva något om mina resor, men den här gången så ligger det faktiskt ett halvfärdigt utkast i någon mapp och väntar på inspiration... Du kan väl skicka lite Metaxa*** så får vi se om inspirationen infinner sig ![]() ![]() ![]() Peter |
![]() |
|
|