Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #161  
Gammal 2012-11-05, 03:08
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
..fast då vet inte ens kabinpersonalen om detta Då blir det att packa ner påsen i handbagaget i fortsättningen. Inga problem alls!

Lissi
Jo, det vet dom. Men dom jobbar med service och sköter det smidigt. Så länge dom inte har risk för överviktigt flyg låter dom dej ta ombord i stort sätt vad du vill. Du har ju betalat biljetten en gång och i den ingick det packning, till skillnad mot vissa skojarbolag.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Hahaha, precis. Inga problem över huvud taget.
Öhh?

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Antar Guardia Civil er tilkaldt for damen kanskje har vært ufin i språket og lite imøtekommende... regler er regler.. og flyselskapet har ikke råd til å bli stående på bakken i håp om at flyvertinnen skal klare "brasene"

Jeg kjører masse Ryanair jeg og har alltid vært fornøyd... hyggelig flypersonel har jeg også hatt.
Grattis! (Tillyke!)
Kvinnan i fråga har inte varit ofin i språket mer än så till vida att hon har försöky få fram sin mening. Förstår dock inte att man skulle bli hämtad av polisen för att man är ofin i språket? Vi prtar väl ändå Europa år 2012?
Svara med citat
  #162  
Gammal 2012-11-05, 03:15
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Kom hem nu från London. Åkte med airBaltic som har väldigt restriktiva bagageregler. (jfr SAS, Lufthansa osv)
Gick på i Riga med TVÅ kollin.
Var skitnervös att KGB skulle hämta mej. Men jag klarade mej.
Hua vilken tur att jag inte flög Ryan. Hade jag fått tillbringa natten på fel sida Östersjön.
Svara med citat
  #163  
Gammal 2012-11-05, 08:11
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Själv ska jag åka med Ryanair två gånger i höst. Och jag har åkt med dem tre gånger tidigare i år. Det blir säkert lika många gånger nästa år. Kanonbra priser, helt enkelt.

Senast redigerad av Bluesea den 2012-11-05 klockan 09:07.
Svara med citat
  #164  
Gammal 2012-11-05, 19:41
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Kom hem nu från London. Åkte med airBaltic som har väldigt restriktiva bagageregler. (jfr SAS, Lufthansa osv)
Gick på i Riga med TVÅ kollin.
Var skitnervös att KGB skulle hämta mej. Men jag klarade mej.
Hua vilken tur att jag inte flög Ryan. Hade jag fått tillbringa natten på fel sida Östersjön.
Eller så följer man reglerna oavsett bolag och slipper oroa sig ... Enkel matematik
Svara med citat
  #165  
Gammal 2012-11-11, 14:03
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

http://www.telegraph.co.uk/news/avia...nair-boss.html

Michael O'Leary tycker att säkerhetsbälten och syrgasmasker är onödiga, Kraschar man dör man iaf...
Upprörande och direkt felaktigt för att få införa ståplatser.
Dom flesta som är med i en flygolycka överlever. Jag är övertygad om att bältena hjälper...
Svara med citat
  #166  
Gammal 2012-11-15, 22:54
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

http://gd.se/ledare/1.5289766-apropa-

Gefle Dagblads eminente ledarskribent reciterar ett inlägg på sin FB
Svara med citat
  #167  
Gammal 2012-11-16, 22:19
Pelas avatar
Pela Pela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Västerås
Inlägg: 231
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
http://gd.se/ledare/1.5289766-apropa-

Gefle Dagblads eminente ledarskribent reciterar ett inlägg på sin FB
Så bra..
Ryanair har gjort en stor nytta genom att starta/få igång lågprisflyg,tack för det,men nu börjar det bli för mycket.
Ståplats,inga bälten,1200 kr för missad utskrift av Boardingkort..
Det finns konkurrenter nu,lugna ned er !!!
Svara med citat
  #168  
Gammal 2013-02-11, 19:13
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Nästa Ryanairhistoria;

http://blog.svd.se/resebloggen/2013/...fel-biljetter/
Svara med citat
  #169  
Gammal 2013-02-12, 08:18
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Du ger dig aldrig va? Snälla, åk med nåt annat bolag än Ryanair. Det skulle vi båda tjäna på.
Svara med citat
  #170  
Gammal 2013-02-12, 08:40
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Hvorfor skal para poli gi seg? Det er da greit å vite hva man kan utsettes for når man skal reise med RA, og dere blodfans bør tåle at sannheten kommer fram.
Svara med citat
  #171  
Gammal 2013-02-12, 08:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Du ger dig aldrig va? Snälla, åk med nåt annat bolag än Ryanair. Det skulle vi båda tjäna på.
Ja vi har ju åsiktsfrihet. Personligen tycker jag det är bra med synpunkter från andra resenärer både positiva och negativa både gällande flygbolag, resmål, researrangör och hotell.

Känner en som skulle åka med Ryanair till Barcelona men de hamnade på Santorini. Eftersom Ryanair inte gick ner och mellanlandade i Skellefteå på väg från Luleå fick de välja ett anant resmål. Kanske till det bättre

Eva
Svara med citat
  #172  
Gammal 2013-02-12, 08:48
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Du ger dig aldrig va? Snälla, åk med nåt annat bolag än Ryanair. Det skulle vi båda tjäna på.
Det är väl bra att detta flygbolag diskuteras. Personligen skulle jag aldrig utsätta mig för att åka med ett sådant flygbolag. Det säger sig ju självt, att ju mindre man betalar för, ju mindre får man. Nej fortsätt skriv!! Jag blir bara mer övertygad om att aldrig åka med dom.
Svara med citat
  #173  
Gammal 2013-02-12, 09:05
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Om jag har att välja mellan att åka med Ryanair eller inte åka alls så är valet enkelt Jag vill iväg några dagar efter påsk till Chania och enda möjligheten att flyga till Chania från flygplats i närheten är med Ryan... Ja då får det bli så
Jag har vänner som åker varje månad med Ryan air till olika destinationer och jag har aldrig hört talas om några krångel... Min sons klass åkte på skolresa 2 ggr med Ryanair. De hade rullstolar och annat "special" med sig och allt fungerade utmärkt...

Kan tillägga att vi betalar 1900 NOK för 3 personer t o r Rygge-Chania

// Malin
Svara med citat
  #174  
Gammal 2013-02-12, 11:23
aussie aussie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Jönköping/Perth
Inlägg: 76
Standard Re: Aldri mer Ryanair!

Har åkt många gånger med Ryan Air till olika platser både från Sverige och London och det har aldrig strulat en ända gång. Det kan jag inte säger om andra bolag som SAS, Qantas och även Norwegian var vi har varit med om förseningar, förlorat bagage, och andra strul. Visst får alla tycker som de vill men jag tror att vi som har åkt billigt med Ryanair kommer att fortsätta göra så. Long live Ryan Air!!
Svara med citat
  #175  
Gammal 2013-02-12, 11:48
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!


Här finns det verkligen delade uppfattningar om flygbolaget Ryanair både positiva och negativa!
Jag har aldrig rest med dom och för att kunna ge en bedömning måste man nog ha gjort det först innan man ger dom ros eller ris och inte bara gå efter vad som skrivs i media.
Sen tycker jag det är bra att alla delar med sig av sina erfarenheter av bolaget, sen får man väl själv avgöra om man vågar resa med dom eller inte!...
Svara med citat
  #176  
Gammal 2013-02-12, 13:37
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Klart mange har flydd med RA uten å oppleve trøbbel. Hadde alle RA-passasjerene gjennom tidene opplevd forhold som vi kan lese om her, ville selskapet ikke eksistert lengre.
Men det at "jeg har flydd med RA og vært fornøyd" er bare et anekdotisk bevis. Poenget er at RA stadig kommer på bunnen av lister som rangerer flyselskaper, både med hensyn til kundepleie, service og ansattes vilkår.
Gjør andre flyselskap også feil? Selvsagt. Men det viser seg at RA gjør flest av dem, iallfall blant de selskapene vi i Europa flyr med. Så er det selvsagt opp til den enkelte hvem de vil fly med. Debatten er uansett bra å ta!
Svara med citat
  #177  
Gammal 2013-02-12, 14:13
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Sant att det är bra med olika åsikter. Då kan jag be para poli skriva nåt positivt om Ryanair. Själv kan jag skriva negativt: Maten är under all kritik, och det är diekt pinsamt att höra dem försöka säljka lotter på varje flygning. Och när planet vänder utanför en hub, kan det vara slut på både toalettpaper, is och dricka. Fast då behöver man å andra sidan inte betala för framtida mynttoaletter.
Svara med citat
  #178  
Gammal 2013-02-12, 14:20
annelinens avatar
annelinen annelinen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Jönköping
Inlägg: 90
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Och här kommer ännu en som har rest med Ryan mååånga gånger. Främst till de brittiska öarna, dock. Har aldrig upplevt några problem med Ryan. Det är dock ganska korta resor jag har gjort. Planen och deras faciliteter är ju inte alltför bekväma.

Något som vore intressant att lyfta i debatten är detta om att Ryanair ständigt ignorerar ARN:s beslut. Vet ni vilket bolag som också är riktiga fulingar vad det gäller ARN-besluten? Jo, Lufthansa, detta hyvens bolag som många höjer till skyarna.
Svara med citat
  #179  
Gammal 2013-02-12, 15:40
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av annelinen Visa inlägg
Och här kommer ännu en som har rest med Ryan mååånga gånger. Främst till de brittiska öarna, dock. Har aldrig upplevt några problem med Ryan. Det är dock ganska korta resor jag har gjort. Planen och deras faciliteter är ju inte alltför bekväma.

Något som vore intressant att lyfta i debatten är detta om att Ryanair ständigt ignorerar ARN:s beslut. Vet ni vilket bolag som också är riktiga fulingar vad det gäller ARN-besluten? Jo, Lufthansa, detta hyvens bolag som många höjer till skyarna.
Ikke bra av Lufthansa, men RA er likevel versting. RA lar være å følge ARNs beslutning i 58 prosent av tilfellene, Lufthansa i 31 prosent. Norwegian, KLM og SAS følger alltid eller nesten alltid anbefalingene til ARN.
Kilde:
http://ipad.dagbladet.no/2012/01/29/...skap/19997877/

Senast redigerad av Admirala den 2013-02-12 klockan 15:58.
Svara med citat
  #180  
Gammal 2013-02-12, 16:59
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesea Visa inlägg
Du ger dig aldrig va? Snälla, åk med nåt annat bolag än Ryanair. Det skulle vi båda tjäna på.
Ooops, förlåt!
Jag åker med andra bolag. Och ska tänka mig för vad jag skriver eller länkar. I detta fall var det en nyhet från Svenskan. Jag tänkte att det kunde finnas värde i den för andra.
Fr o m nu så skriver man bara positivt om RA och vi döper om tråden till "Nästa gång alltid Ryanair!"
Åter igen ber jag om ursäkt!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT