|
|||
|
|||
Sv: Musiktavernan Pelagos....
Citat:
|
|
||||
|
||||
Äsch, vad är väl en kväll på Pelagos?
|
|
||||
|
||||
Eller ett 50-årskals på Telendos i kväll
Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
Mikke |
|
||||
|
||||
....men inte jag
Mia |
|
|||
|
|||
....ja fick jag bestaemma, sa skulleru va daer....:-)
....sitteru och smygkalimerar peau jobbet va.... Mikke |
|
||||
|
||||
...måste ju hålla reda på vad som händer i verkligheten
Mia |
|
||||
|
||||
Citat:
Anita & Sten-Anders Senast redigerad av Kalimera den 2005-10-21 klockan 13:41. |
|
|||
|
|||
.....dom kom sa fint i tid med planet, the Fellmans, och jag hade Xronis nyvaxade bil.Sen tittade vi in hos Mimis, en annan bekant, som med sin fassa driver ett stort (3000 kvm) vaexthus i Afiarti.Daer tjakkade vi lite, eller raett mycket tomater och gurkor och sen bar det ivaeg till Zephyros Village, daer Fellmans bidde installerade i rum 27,d.v.s hogst upp och mittemot taxerings-slottet.
Aperoupeau Pelagos, sa ringde kocken Marinos idag naer jag satt och degade peau Panburger vid elvatiden.Det var visst en massa vatten som sprutade ut under diskbaenken inne i lilla rummet daer Victoria fran Ukraina huserar, sa det var att kasta (naja...) sig peau moppen och dra dit.Andreas Diakidis var ocksa uppringd och hade lovat att kasta sig pa sin vespa, men jag hann forst och med hjaelp av Marinos fick vi stopp peau vattenflodet och kunde torka upp.Sen kom Andreas och vi fick loss den flexibla, stalomspunna slangen som grekerna kallar "flexim".Medans Andreas lag och vilade med en plastbunke under huvve, stack jag ivaeg och kopte ett gaeng med slangar, som vi sen tillsammans monterade. Dock var en kran i koket oppen, sa det kom visst mer vatten efter vi stuckit.....fick jag reda peau senare.....Naja, allt slutade lyckligt denna gang och vi bommar igen Pelagos om en vecka eller tveau.....Naer jag zippade forbi nyss sa var det fullt...Baest att avsluta denna lilla drapa och zooma ivaeg dit..... Mikke |
|
||||
|
||||
Där händer det saker Tur att du är på plats och kan fixa till det
Här är det höstrusk.Resterna av orkanen Rita har varit på gång. Lövern far i luften och regnet faller rikligt Ha det så gott och hälsa alla Riitta |
|
|||
|
|||
Hej igen!
Har elva minuter kvar peau tid-kortet pa datorn....Fick du mitt sms som jag skickade igar, Riitta?? Det var tur att Marinos var daer och horde ljudet av forsande vatten....det aer han som aer hjelten denna gang... Vi har en liten fin,rod katt som tydligen fatt for sig att Pelagos aer hennes hem....Jag har satt ett armband som jag fick av Tant Eva om kattens hals, och hon aer sa fin.....Inkfish var alldeles bedarad.Haeromdan fick katten spatt och at upp mitt har-gele, det var minsann skojigt att se, saeger dom som sag det....jag gjorde det ju inte! Hursomhelst sa fotade Cia det, sa vem vet, det kanske dyker upp pa foto-taevlingen..... Nej, nu far det vara nog, det aer ganska varmt och kladdigt att sitta haer och hakka peau datorn, ni far ha det sa bra och vi hors igen! Mikke |
|
||||
|
||||
Katten blev fin förstår jag Hoppas den inte fick ont i magen
Jag får kolla telefonen.Den är ju inte påslagen så ofta . Riitta |
|
||||
|
||||
Va, var det en honkatt? Jag hade bestämt för mig att jag såg ett par små pingpongbollar under svansen, men jag kanske kommer ihåg fel
Armbandet är väl inget hon kan fastna med bara, katthalsband måste gå sönder så att de inte hänger sig sign hönsmamman |
|
||||
|
||||
Har inga bra bilder på det lilla röa kräket men här är det:
|
|
||||
|
||||
Där ser man! Det är inte samma katt som gick som stammis på Pelagos när vi var där; den var grå och vit och mycket kräsen. Den åt inte griskött, men gärna nöt och kyckling. Ilias kallade den för deras huskatt, och berättade att han har fem katter hemma på sin bondgård.
Karin |
|
||||
|
||||
Nej, den här hade just passerat bebisstadiet och dök upp på Pelagos för knappt två veckor sen. Den flyttade in och Vassilis adopterade den.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
Nej, det ska gudarna veta
Å andra sidan var det ganska lätt att avstyra vidare konsekvenser |
|
||||
|
||||
Vassilis, ja... Visst skrattade vi gott många gånger under vistelsen på Karpathos i maj, men denna händelse var en av de bästa:
Vassilis eldar upp publiken med gamla härliga örhängen, bl.a. "Aldrig på en söndag"...plötsligt hamnar mikrofonen under näsan på en, nu ska det sjungas lite solo till refrängen...vad gör man, man bräker något (förhoppningsvis) åt det hållet man tror det ska låta med blossande kinder. Resesällskapet tittar förstummade på! Efter en evighet går Vassilis till nästa offer, men innan dess hinner han titta en djupt i ögonen och säga: -What a beautiful voice! Detta förorsakar svårartad skratthicka framför allt hos tonåringen i gänget. Varför ska de alltid vara så f-bannat ärliga Ivi -som sjunger gärna men helst ej solo |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|