|
||||
|
||||
Sv: Aldri mer Ryanair!
Citat:
Öhh? Citat:
Kvinnan i fråga har inte varit ofin i språket mer än så till vida att hon har försöky få fram sin mening. Förstår dock inte att man skulle bli hämtad av polisen för att man är ofin i språket? Vi prtar väl ändå Europa år 2012? |
|
||||
|
||||
Kom hem nu från London. Åkte med airBaltic som har väldigt restriktiva bagageregler. (jfr SAS, Lufthansa osv)
Gick på i Riga med TVÅ kollin. Var skitnervös att KGB skulle hämta mej. Men jag klarade mej. Hua vilken tur att jag inte flög Ryan. Hade jag fått tillbringa natten på fel sida Östersjön. |
|
||||
|
||||
Själv ska jag åka med Ryanair två gånger i höst. Och jag har åkt med dem tre gånger tidigare i år. Det blir säkert lika många gånger nästa år. Kanonbra priser, helt enkelt.
Senast redigerad av Bluesea den 2012-11-05 klockan 09:07. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
http://www.telegraph.co.uk/news/avia...nair-boss.html
Michael O'Leary tycker att säkerhetsbälten och syrgasmasker är onödiga, Kraschar man dör man iaf... Upprörande och direkt felaktigt för att få införa ståplatser. Dom flesta som är med i en flygolycka överlever. Jag är övertygad om att bältena hjälper... |
|
||||
|
||||
http://gd.se/ledare/1.5289766-apropa-
Gefle Dagblads eminente ledarskribent reciterar ett inlägg på sin FB |
|
||||
|
||||
Citat:
Ryanair har gjort en stor nytta genom att starta/få igång lågprisflyg,tack för det,men nu börjar det bli för mycket. Ståplats,inga bälten,1200 kr för missad utskrift av Boardingkort.. Det finns konkurrenter nu,lugna ned er !!! |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Du ger dig aldrig va? Snälla, åk med nåt annat bolag än Ryanair. Det skulle vi båda tjäna på.
|
|
|||
|
|||
Hvorfor skal para poli gi seg? Det er da greit å vite hva man kan utsettes for når man skal reise med RA, og dere blodfans bør tåle at sannheten kommer fram.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Känner en som skulle åka med Ryanair till Barcelona men de hamnade på Santorini. Eftersom Ryanair inte gick ner och mellanlandade i Skellefteå på väg från Luleå fick de välja ett anant resmål. Kanske till det bättre Eva |
|
|||
|
|||
Det är väl bra att detta flygbolag diskuteras. Personligen skulle jag aldrig utsätta mig för att åka med ett sådant flygbolag. Det säger sig ju självt, att ju mindre man betalar för, ju mindre får man. Nej fortsätt skriv!! Jag blir bara mer övertygad om att aldrig åka med dom.
|
|
||||
|
||||
Om jag har att välja mellan att åka med Ryanair eller inte åka alls så är valet enkelt Jag vill iväg några dagar efter påsk till Chania och enda möjligheten att flyga till Chania från flygplats i närheten är med Ryan... Ja då får det bli så
Jag har vänner som åker varje månad med Ryan air till olika destinationer och jag har aldrig hört talas om några krångel... Min sons klass åkte på skolresa 2 ggr med Ryanair. De hade rullstolar och annat "special" med sig och allt fungerade utmärkt... Kan tillägga att vi betalar 1900 NOK för 3 personer t o r Rygge-Chania // Malin |
|
|||
|
|||
Re: Aldri mer Ryanair!
Har åkt många gånger med Ryan Air till olika platser både från Sverige och London och det har aldrig strulat en ända gång. Det kan jag inte säger om andra bolag som SAS, Qantas och även Norwegian var vi har varit med om förseningar, förlorat bagage, och andra strul. Visst får alla tycker som de vill men jag tror att vi som har åkt billigt med Ryanair kommer att fortsätta göra så. Long live Ryan Air!!
|
|
|||
|
|||
Här finns det verkligen delade uppfattningar om flygbolaget Ryanair både positiva och negativa! Jag har aldrig rest med dom och för att kunna ge en bedömning måste man nog ha gjort det först innan man ger dom ros eller ris och inte bara gå efter vad som skrivs i media. Sen tycker jag det är bra att alla delar med sig av sina erfarenheter av bolaget, sen får man väl själv avgöra om man vågar resa med dom eller inte!... |
|
|||
|
|||
Klart mange har flydd med RA uten å oppleve trøbbel. Hadde alle RA-passasjerene gjennom tidene opplevd forhold som vi kan lese om her, ville selskapet ikke eksistert lengre.
Men det at "jeg har flydd med RA og vært fornøyd" er bare et anekdotisk bevis. Poenget er at RA stadig kommer på bunnen av lister som rangerer flyselskaper, både med hensyn til kundepleie, service og ansattes vilkår. Gjør andre flyselskap også feil? Selvsagt. Men det viser seg at RA gjør flest av dem, iallfall blant de selskapene vi i Europa flyr med. Så er det selvsagt opp til den enkelte hvem de vil fly med. Debatten er uansett bra å ta! |
|
||||
|
||||
Sant att det är bra med olika åsikter. Då kan jag be para poli skriva nåt positivt om Ryanair. Själv kan jag skriva negativt: Maten är under all kritik, och det är diekt pinsamt att höra dem försöka säljka lotter på varje flygning. Och när planet vänder utanför en hub, kan det vara slut på både toalettpaper, is och dricka. Fast då behöver man å andra sidan inte betala för framtida mynttoaletter.
|
|
||||
|
||||
Och här kommer ännu en som har rest med Ryan mååånga gånger. Främst till de brittiska öarna, dock. Har aldrig upplevt några problem med Ryan. Det är dock ganska korta resor jag har gjort. Planen och deras faciliteter är ju inte alltför bekväma.
Något som vore intressant att lyfta i debatten är detta om att Ryanair ständigt ignorerar ARN:s beslut. Vet ni vilket bolag som också är riktiga fulingar vad det gäller ARN-besluten? Jo, Lufthansa, detta hyvens bolag som många höjer till skyarna. |
|
|||
|
|||
Citat:
Kilde: http://ipad.dagbladet.no/2012/01/29/...skap/19997877/ Senast redigerad av Admirala den 2013-02-12 klockan 15:58. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag åker med andra bolag. Och ska tänka mig för vad jag skriver eller länkar. I detta fall var det en nyhet från Svenskan. Jag tänkte att det kunde finnas värde i den för andra. Fr o m nu så skriver man bara positivt om RA och vi döper om tråden till "Nästa gång alltid Ryanair!" Åter igen ber jag om ursäkt! |
|
|