|
||||
|
||||
Sv: Vem vinner Allsvenskan..
Mycket nöjd med en pinne i Kalmar.
Men vilken uppståndelse över en banderoll. Som snäll Geflesupporter får man ofta utstå spott och spe. Men vi är vana. Alla trampar på oss. Domare blåser mot oss. Motståndarna kissar och spottar på oss. Det gör oss ingenting. Vi åker våra 120 mil tur och retur och är jätteglada med 0-0. |
|
||||
|
||||
Nej då vi gillar er verkligen..
Hoppas för guds skull att ni grejar det.. |
|
||||
|
||||
Bara inte "Minkby" AIF vinner så är jag nöjd .
Deia |
|
||||
|
||||
Jaha där gick även AIK på en riktig mina. Di blå gjorde sitt jobb med bravur..
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Ja Ja nu gick Blå Vitt på den berömda minan..
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Grattis Gefle. Ni fixar detta..
|
|
|||
|
|||
Jag har inte alls följt denna tråd, tycker generellt ganska illa om svensk klubblagsfotboll av ett antal anledningar. Särskilt på grund av avsaknaden av det spontana, oberäkneliga spel som många andra nationer kan prestera, dvs. det som ligger utanför det typiskt svenska "systemtänkandet", det taktiska, teoretiska, ALLTID förutsägbara spelet där motståndaren kan planera sitt försvar.
Har heller inte följt de allsvenska lagen, men IMPONERAS VARJE ÅR AV GEFLE IF som varje säsong lyckas att klara sig kvar med beröm godkänt och särskilt att de efter sommaren mäktar med att hålla sig ovanför strecken då det verkligen behövs. Kanhända att Östers IF idag var en extremt dålig värdemätning då de synnerligen är indragna i åtminstone kvalstriden men att göra 4-1 på bortaplan är verkligen starkt!! /Hasse (även Brynäs-fan !!) |
|
||||
|
||||
Citat:
Så visst finns det ljusglimtar. Ja Gefle vill jag verkligen ha kvar i den högsta serien.. |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Puss på er!! <3 |
|
||||
|
||||
JA. I kväll är det ju fotbollsfest Sverige-Österike.
Det gäller att Grabbarna fixar detta. Satsar på 2-1.. Trevlig helg alla. |
|
||||
|
||||
Skönt att dom kan spela klart allsvenskan nu..Börjar bli mörkt och kallt ..Vintern är på gång
hotar med snö här uppe i Jamtland.. |
|
||||
|
||||
SORRY Sverige! Ni får dras med tråkiga Gefle ett år till . Så här ser ett allsvenskt kontrakt ut:
|
|
|||
|
|||
Gratts! Det heter ju allsvenskan och då vore det ju jäkligt trist om det inte finns lag norr om Stockholm !
Lissi |
|
||||
|
||||
Bara att gratulera!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Såå jäkla glad att Gefle fixade detta..Bara att lyfta på hatten.
Grattis alla Gefle fans från en sann Elfsborgare.. |
|
||||
|
||||
Citat:
Tack som bare den =). Min farsa, Blåvit som bare den, gick bort förra veckan. Har alltid ett hjärta hos änglarna. Farsan växte upp på handelsträdgåden där nyaullevi byggdes 58. Sånt viftar man inte bort hur som helst. Tack! Måste åka til Borås nästa gång. Har missat det varje år... Åh vad det värmer med all support!!! |
|
||||
|
||||
Ja nu darrar dom som tänkte ta guldet ( Blå Vitt och Helsingborg ).
Men AIK trampar på... Kul att Gefle fick en pinne mot Djurgården . Allsvenskans formstarkaste lag just nu.. |
|
||||
|
||||
Stort grattis till Malmö..
|
|
|