|
||||
|
||||
Sommar och vinter möts i Uddevalla
I dag, sommarens varmaste dag (över 30+) så har vi fått besök av isbrytaren YMER här i stan Vi var där och tittade på den stora båten och jag knäppte några bilder förstås
Här möts den lilla badbåten och den stora isbrytaren, vilket kanske inte sker så ofta Joe Labero har slagit upp sitt tält också i närheten av båten. inför kvällens föreställning Alla små badvikarna var fulla med glada badgäster Här en sista titt mellan några sommargröna små träd Trevlig sommar alla, hoppas vi slipper se isbrytaren i arbete i den här årstiden Riitta |
|
|||
|
|||
Sv: Sommar och vinter möts i Uddevalla
Vilka härliga bilder Riitta!! Det är roligt med vardagsbilder tycker jag. Inte bara från greklandssemestern.
|
|
||||
|
||||
Tack, fast vet inte om jag är så duktig precis, men kan inte låta bli och knäppa hela tiden Man hoppas ju att man lär sig med tiden
Riitta |
|
||||
|
||||
Att den skulle komma hade jag totalt glömt bort .På "min" badplats hade också lagt till, men där var jag inte idag.
Ser den inte heller från min balkong, så den har väl åkt . Men det var jättefina bilder, Riitta . Barbro |
|
||||
|
||||
Fina bilder, Riitta!
|
|
||||
|
||||
Det var ju synd Babsan, att du missade dettaTack för uppskattiningen Babsan och Monica
Riitta |
|
||||
|
||||
Vet du vad den gjorde där nu? När jag är uppe i Lule på somrarna så brukar jag se dom ligga i "järnhamnen" Det är ju deras "hemmahamn" Härliga bilder, förresten, är det fjordfestivalen nu eller?
Irene Senast redigerad av IRSA den 2008-07-26 klockan 21:38. |
|
||||
|
||||
Nu är det fjordfestivalen, men jag måste ha blivit för gammal, för har inte känt att jag vill gå ditFotar isbrytare i stället
Riitta |
|
||||
|
||||
Den skulle väl bara visa upp sig, för någon risk för isbildning finns nog inte nuDet har varit +31 som varmast i dag
Riitta |
|
||||
|
||||
Så fint väder o inte gå och flanera på fjordfestivalen, har aldrig varit där, men jag kan tänka mig att det är något liknande Fallens dagar som vi har här i Trollhättan varje år. I år missade jag det pga. resan till Rhodos (Det var inget svårt val)
Irene |
|
||||
|
||||
Till fallens dagar borde jag ju ta mig till någon gång
Riitta |
|
||||
|
||||
Ja, det tycker jag att du ska göra, tredje helgen i juli varje år, välkommen
|
|
|||
|
|||
Härliga bilder Riita!!(Sverige är också vackert!)
Senast redigerad av Athanasia den 2008-07-27 klockan 07:30. Anledning: tillägg |
|
||||
|
||||
Citat:
Rutten ser ut så här: 27-28 juli Göteborg 30 juli Trelleborg 31 juli - 1 augusti Karlskrona 2 augusti Oskarshamn 3-5 augusti Norrköping 6 augusti Södertälje 7-10 augusti Stockholm 12 augusti Sundsvall 13 augusti Härnösand 14 augusti Örnsköldsvik 15 augusti Umeå 16 augusti Skellefteå 17 augusti Piteå 18 augusti Luleå Vore häftigt att se bilder på Ymer i varje hamn. Kom igen alla Kalimeror! Vem blir först med att plåta båten i Göteborg? /Netwolf Senast redigerad av Netwolf den 2008-07-27 klockan 10:56. |
|
||||
|
||||
Det hade ju varit kul och se bilder från varje stoppEller ifrån några till i allafall, den stannar ju på väldigt många ställen
Riitta |
|
|