|
||||
|
||||
Bilder från Aten under lockdown
Här kan ni se hur det såg ut, och hur det ser ut idag när Aten är "nedstängt".
|
|
||||
|
||||
Sv: Bilder från Aten under lockdown
Så sjukt! Speciellt vid flygplatsen!
|
|
|||
|
|||
Ja,herregud va märkligt!
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Detta är ju väldigt proffisgt beskrivande bilder!
Det svartvita förstärker det dystra över konstverken, som skapar en konstnärlig "Coronastämning" på något sätt... //Conny |
|
||||
|
||||
Citat:
Just nu ikväll skulle jag och min man suttit på Zorbas i Plaka och ätit gott och sedan kanske gått till Brettos och tagit något gott att dricka Tidigt imorgon bitti skulle vi tagit båten till vårt älskade Folegandros och ”vår” lilla stuga i utkanten av Chora Det går absolut ingen nöd på oss nu heller trots regnväder och 6 gr Vi är friska och även våra barn och barnbarn vad mer kan man begära Vi har ätit en god middag Torskrygg lindad med serranoskinka mandelpotatis sparris och Sandefjordsås Mums! Till det drack vi en god Pinot Noir ifrån Californien Vi spelar grekisk musik och tänker och pratar om alla möjliga fina minnen vi har ifrån Grekland Imorgon blir det säkert någon grekisk mat.... Ha en fin alla! //maji |
|
||||
|
||||
Fin helg menar jag såklart
|
|
||||
|
||||
Vad kul att höra ifrån Er!
Maria |
|
||||
|
||||
Aha, så ni skulle åka tillbaka i år igen?
|
|
||||
|
||||
Ja fast vi skulle bara vara där i 2 veckor detta året Vi hade också bokat Amorgos med 1 vecka i Katapola och 1 vecka i Egiali Tyvärr blir det inte så nu
//maji |
|
||||
|
||||
Just nu ikväll skulle jag och min man suttit på Zorbas i Plaka och ätit gott och sedan kanske gått till Brettos och tagit något gott att dricka
Tidigt imorgon bitti skulle vi tagit båten till vårt älskade Folegandros och ”vår” lilla stuga i utkanten av Chora Det går absolut ingen nöd på oss nu heller trots regnväder och 6 gr Vi är friska och även våra barn och barnbarn vad mer kan man begära Vi har ätit en god middag Torskrygg lindad med serranoskinka mandelpotatis sparris och Sandefjordsås Mums! Till det drack vi en god Pinot Noir ifrån Californien Vi spelar grekisk musik och tänker och pratar om alla möjliga fina minnen vi har ifrån Grekland Imorgon blir det säkert någon grekisk mat.... Så härligt positivt tänkande. Ja, man skall vara tacksam så länge man är frisk och kan längta till Grekland. Jag följde med dig både till Brettos och till Folegandros. Maten lät kanongod även om den inte var grekisk. Vad är Sandefjordsås? Ulla |
|
||||
|
||||
Tack Ulla🤗
Sandefjordsås är jättegod! Den består av bara ”godsaker” grädde créme fraiche smör citron dijonsenap och gräslök Jag gör den ”på en höft” men du kan hitta flera recept på nätet Pröva den för den är verkligen god! //maji |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
||||
|
||||
Kanske senare i höst, eller i varje fall nästa år.
|
|
||||
|
||||
Vi har en resa bokad till Naxos 29/9 tillsammans med några vänner som vi inte gett upp hoppet om ännu Resan alltså
Meningen är att vi skall vara på Naxos 5 dagar och på Kofounissia 4 dagar Sedan flyger våra vänner hem ifrån Santorini men vi har ingen hemresa bokad så det kan absolut bli Folegandros och/eller Amorgos i oktober //maji |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|