|
||||
|
||||
Jag mår illa
I vår serie ”Tonsatta bilder från Grekland” har vi nu kommit fram till Kykladiska havet.
Jag mår illa med Magnus Uggla. Bilden är från den värsta båtresa vi har varit med om, och den resan kan ni läsa om här. |
|
||||
|
||||
Sv: Jag mår illa
Fy för jobbiga båtresor
Min värsta resa var mellan Marmaris i Turkiet och Rhodos stad för några decennier sedan. Jag kan fortfarande höra knakandet i den lilla båten som kom med jämna mellanrum. //Conny |
|
|||
|
|||
Hu, vissa båtresor glömmer man aldrig! Rena mardrömmar
Framför allt den mellan Naxos och Santorini!! Båten hette Ariadne of Naxos, var inhyrd av Ving som charterbåt, totalt överlastad just den resan i rejäl blåst och höga vågor Den resan, som tog 4 timmmar, "skadade" mig för livet, bokstavligt! Sedan dess kan jag inte äntra en båt mindre än Express Skiathos-modell. Möjligen en eka i en lugn insjö Catlady, som blir sjösjuk av bara vågor på vykort...... PS: konstigt nog går det dock bra med mångas "hatobjekt" Flying Dolphins..... |
|
|||
|
|||
Svägerskan åkte mellan Kalymnos å Kos
för flera år sen,det blåste som sjutton och när båten närmade sig Kos,åkte resväskorna i plurret,en personal fick hoppa i och plocka upp dom.Jag har för mig att dom tog över turisterna till Kos pga av det dåliga vädret som var på gång. Pia |
|
||||
|
||||
Visst har jag gjort gungiga båtresor i Grekland, men det bekommer mig inte så mycket. Jag jobbade till sjöss i tio år och är härdad. DÄR var jag med om resor som jag tänkte att det 'nu är det gonatt'.
En gång var vi ett gäng på frivakten, som tog DFDS-färjan Göteborg -> Amsterdam. Det var ett fruktansvärt stormväder och alla passagerare låg i sina hytter och spydde. Eller förresten inte alla. Vi satt uppe i baren och drack konjak - helt för oss själva. Bartendern undrade vad vi var för övermänniskor... /Netwolf - Sjöfararen |
|
|