|
|||
|
|||
One way
Jag ser att många hittat billiga flygbiljetter sk. One Way. Hur gör ni med biljetter till hemresan? Är de lika billiga?
|
|
||||
|
||||
Sv: One way
Jag köpte två enkel både till förra sommarens resa och till den här. Förra året var biljetterna lika billiga mellan 7-800 kr. I år kostade hemresan en hundralapp mer minns inte exkt men ca 1100 kr.
Eva |
|
||||
|
||||
Det beror på. Bokar man riktigt tidigt verkar det ibland finnas billiga hemresebiljetter också.
Men när det gäller kampanjer, som den Apollo startade häromdagen - då är det inte säkert att det finns biljetter hem över huvud taget. |
|
||||
|
||||
Om det är de riktigt billiga biljetterna som kostar 200-300 du menar så har jag gjort en ytterst ovetenskaplig undersökning och kommit fram till att Apollo verkar planera hur de lägger ut dem så att det aldrig (eller åtminstone i stort sett aldrig) finns lika billiga biljetter hem igen under ca 1-3 veckor.
Däremot kan man ganska ofta hitta hembiljetter från ca 800 och uppåt. Under 2000 totalt för båda vägarna brukar man ofta kunna hitta. (Jag tycker gränsen går där för om det är billigt.) Hittar man inte hemresor med Apollo då brukar man kunna hitta bra alternativ hos Sterling och kanske hos andra flygbolag också. |
|
|||
|
|||
Hej!
Jag tror att Eva har ett bra förslag på hemrese-biljetter med Sterling. För min del är min oneway-biljett min hemrese-biljett till Grekland för vintern. |
|
|||
|
|||
Vi flyger ner till Athen med SAS för 1280 kr för 2 personer enkel väg och tillbaka med Sterling för 64 euro för 2. Utresan har vi från Arlanda och hem flyger vi till Göteborg då Sterling inte har några oktoberflygningar till Arlanda vad man i dagsläget kan se.
Margaretha |
|
|