|
||||
|
||||
Öland - Gullvivans land?
Det växer och frodas här på norra Öland och det är mysigt värre. I min trädgård växer det rödsippa, blåsippa, vitsippa, gulsippa, humleblomster och gullvivor i mängder. Gullvivan är ju fridlyst och idag hade jag ett fasligt arbete med att gira runt alla de gullvivor som tycks trivas förträffligt i gräsmattan. Det är inte bara i gräsmattan de växer utan jag har sett i flera kohagar, vägrenar etc - på vissa ställen konkurrerar de kraftigt gentemot maskrosorna
Visst är våren underbar //Zanét |
|
||||
|
||||
Sv: Öland - Gullvivans land?
Håller bara med. Våren är helt underbar.. men tyvärr alldeles för kort. Och jag tror inte att du tycker det är alltför besvärligt med alla dina gullvivor. Och har man dom dessutom i sin egen trädgård kan man faktiskt unna sig att plocka in några stycken också... bara för lyckan att få känna doften från dom inomhus...
|
|
||||
|
||||
Citat:
De är fridlysta i Skåne, Halland och Örebro. // Helén- som inte får plocka blåsippor |
|
|||
|
|||
JA Öland ÄR underbart!!
Gissa om jag saknar ostkusten denna tid på året... Lissi - som ska dit på en snabbis torsdag-fredag |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
ÅH så avis jag blir......Var på Alvaret då?
|
|
||||
|
||||
Ojdå- skiillnad på allvar och Alvar
Kommer bara att skymta det, skall till Borgholm // Helén- som just är hemkommen till hotellet efter tipspromenad på Stensö |
|
|||
|
|||
När jag var liten bodde vi Växjö,varje vår bar det av till ställen utanför stan.Fikat var med och vi landade ofta i en backe som var full i gullvivor.Det är ett barndomsminne som jag plockar fram ibland.Nu har jag gullvivor i rabatten och jag tittar till dom varje dag snart ska dom blomma och då ska jag stå där och njuta.
När vi satt och åt middag idag så kom det 2 svalor flygandes ,så tidigt brukar dom inte vara här. Pia |
|
|||
|
|||
Citat:
Stensö ja, där har man sprungit MÅNGA mil i spåren...Senast vi var där var 1 maj... Vilken lycka att få åka till Kalmar i jobbet Lissi- som hoppas på återflytt sommaren 2010 |
|
|