|
||||
|
||||
Lokal helgdag
Här i Koroni firas det någon lokal helgdag idag.Bankerna är stängda och det var en liten karneval.Alla är ute finklädda med familjerna och äter
|
|
|||
|
|||
Sv: Lokal helgdag
Geia sou Anneli, any photos from the village of Koroni?
|
|
|||
|
|||
Här i Menidi oxå, det är många Panigiri dessa dagar efter påsk, i går kväll, i kväll och i morgon kväll är det marknad på gatorna och i kväll uppträder Natasha Theodori på våran platia i Menidi. Sonen var uppe i går kväll men det var så mycket folk så han kom hem efter ett tag.
Jag för min del packar som bäst för Sverigetripp i morgon så Natasha får inget besök av mig i kväll, annars hade jag gärna gått. Monica |
|
|||
|
|||
Citat:
It is very common in many places of greece where there is a church of Panagia to have a panigiri and liturgies during that day and the day before (esperinos) PS: I think in Menidi there is also a church of Panagia Zoodochou pigis thats why the celebrations |
|
||||
|
||||
Senast redigerad av anneli56 den 2008-05-02 klockan 17:45. Anledning: fel |
|
||||
|
||||
Koroni idag
|
|
||||
|
||||
Härlig sommarbild, vad är det i vänstra kanten som ser ut som ett akvarium ställt på högkant? Är det rent av ett ännu ej fyllt akvarium ?
// Helén |
|
|||
|
|||
thanks Anneli, seems like after the quite rainy easter its the beginning of summer, did you swim allready? How is the water temperature?
|
|
|