|
|||
|
|||
Hotel Phillipion
Nu när Kos är på tapeten igen tänkte jag och frugan åka dit.
Vi är i 30 års åldern och tror Kos kan passa oss bra. Sol, bad, god mat och lite goda drinkar på kvällen. Hur är stranden i Kos stad? Vi kollar på Phillipion, någon som har bott där eller vet något? Ser fint ut iaf. |
|
||||
|
||||
Sv: Hotel Phillipion
Stranden i Kos by er ikke noe videre og solsengene ligger tett i tett... I høysesongen er det ofte høy musikk og veldig mye ungdom.. Men lei en sykkel, gjerne for hele uka... strendene er finere litt utenfor bystranda ( Lambi) og blir bare bedre og bedre jo nærmere man kommer Tingaki. Også på utsiden av andre delen av byen, altså en drøy km. fra borgen så er det også finere strender..
Bortsett fra det er øya full av flotte strender som man når med bil eller scooter... noen også med buss, men da er det gjerne de med mest folk på Synes Kos passer veldig bra for par i 30-åra og for folk ellers og Ta gjerne en dagstur med båt , "Katarina" tror jeg den het den vi var med på, og var en kjempetur! |
|
|||
|
|||
Okej, massa hög musik och bara ungdomar låter väl sådär.
Det finns bara en strand i kos stad? om det finns flera vilken är lungnast? Har ni något hotell som är relativt lugnt och har en okej pool? Får gärna ligga hyffsat nära stranden? |
|
|||
|
|||
Tjena!! Jag och min fru åker också ner till Kos för 12:e gången! Sant att det kan vara lite livat på stränderna men absolut inte på alla ställen. Vi brukar hänga på Baltic beach där det är lugnt och skönt. Lite lagom musik och en ishink full med öl för en billig peng så blir dagen kanon..
Baltic ligger på Patriarchou Germanou street jämte papas beach och går man bara ännu lite längre så är det hur bra som helst. Nu ligger ju Philippion på "andra" sidan stan så det är en bit till de stränderna och de ni har på den sidan stan är väl inte mycket att hurra över så cykel eller scooter blir nog ett måste. När har ni tänkt åka? Jag har 7000 tips att komma med då Kos är mitt andra hem och den plats i världen jag älskar mest! Trevlig helg! |
|
||||
|
||||
Det er ikke bare ungdommer...men de holder gjerne til på begynnelsen av bystranden... altså på motsatt side av havnen for borgen... går man ca. 10 min. bortover så er det roligere. 15-20 andre veien så finner dere også strender, de er både finere, ikke så tett med senger og ikke masse ungdom.
Som regel sover mye av ungdommen frem til 13-14 tiden...og går gjerne ikke ut på kvelden før i 22-23-tiden.. |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi åker i början på aug. Har du tips på bra drinkställen? vi är inte ute efter att dansa loss, utan något schyssta ställe med lite musik där man kan ta en god öl/drink utan att det är ett jäkla röj. Sen är det alltid bra med tips på några bra resturanger? |
|
||||
|
||||
Ligger ganske øde og langt unna sentrum , ca. 2 km. tenker jeg... bare så dere vet.
|
|
|||
|
|||
Vi har varit på Kos några ggr....inte senaste åren iofs...men att det var stökigt upplevde inte vi....ungdomar gick ut när vi kom hem ca 24...och kom hem när vi åt frukost..Kos är en fin liten ö.
|
|
|||
|
|||
God morgon! Inte ett hotell mitt i stan då? Det är faktiskt det allra bästa i mitt tycke då Kos stad är riktigt bra och en helt perfekt promenadstad men det blir säkert bra ändå..
Är precis som du inte speciellt sugen på dunka dunka och brukar hänga på ett ställe ett stenkast från delfinrondellen som heter Blues brothers. Litet och mysigt ställe med skön musik. Även Camel bar strax mittemot hamnen är helt okej samt serveringarna vid det lilla torget precis jämte. Tango bar har visserligen något hög musik men sköna ställen att sitta på. Lite lugnare barer och musikhak finns det gott om så ni lär säkert hitta "ert". På samma lilla torg ligger tavernorna Sifis och Socrates. Ät inte där! Dyrare och sämre mat. Välj något annat som ligger något längre bort från huvudstråken som exempel, Mummys cooking, Zorbas som ligger på toppen av gamla stan(underbar mat) eller min absoluta favorit The wolves nest som är en liten familjetaverna med bra mat och bra priser. Prova gärna mezen och be Nikos låta maten rulla så får ni prova på stora delar av det grekiska köket på en och samma gång! Ha det skönt och enjoy Kos!! |
|
|