|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Nea Anatoli eller Mirtos. Tertsa, Agia Paraskevi, Males eller Ana Vianos
Känner någon av er till dessa orter som ligger strax väster om Ierpatra?
Bott i någon av orterna, besökt dem? Funderar på boende och lite utflyckter i området inför nästa sommar. Bl.a. ligger ju Katarhoplatån inte särskilt lång i från detta område. ... Allt av värde är värdefullt.. Lefteris eftertänksamt |
|
||||
|
||||
Sv: Nea Anatoli eller Mirtos. Tertsa, Agia Paraskevi, Males eller Ana Vianos
Hm, det verkar inte vara någon som vet något om dessa ställen. Synd, för jag blev så nyfiken
/Ulrika |
|
|||
|
|||
Förra året bodde vi strax utanför Myrtos som är en liten trevlig by vid havet.I närheten finns en ravin att vandra i,tyvärr har jag glömt namnet.
Från ´stora`vägen går flera småvägar ner till småbyar vid havet.Vi bodde på Sarikambos Beach strax öster om Myrtos.Kan rekommenderas,pool, mkt gästvänligt värdfolk,vi betalade 35 Euro/natt för studio,väl använda pengar.bjorn Senast redigerad av Zanét den 2007-09-23 klockan 11:25. Anledning: För långt citat |
|
|||
|
|||
Vi brukar passera Nea Anatoli någon gång per år.
Det har ett trevligt namn men är ganska trist i verkligheten,som kusten här är det fullt av gamla växthus. Mirtos är tidvis ockuperat av nakenbadande tyskar och ganska turistanpassat. Jag tycker fortfarande att Tsoutsoras har charm och är mer genuint även om det förändrats snabbt de senaste åren. |
|
||||
|
||||
Jag säger Mirtos!!!
En supemysig och också fin by! En del turism men ändå väldigt grekiskt! Har tyvärr inte tid att visa bilder Ierapetra är en intressant stad tycker jag eftersom i förhållande till sin ganska stora storlek (Kretas femte största tror jag) så känns den väldigt lite utomgrekiskturistifierad! |
|
||||
|
||||
Tack!
|
|
||||
|
||||
Vi bodde i Mirtos för några veckor sedan. Trivdes finfint. Var även in i Tertsa som är bra mycket mindre än Mirtos. Återkommer med info senare Erik, har lite att ta igen nu när vi har tillgång till internet igen.
|
|
||||
|
||||
Som Ricky skriver är Mirtos en liten fin by delvis anpassad för turism, men ändå med ett rikt grekiskt vardagsliv. Ser ut så här:
Själva byn börjar där stranden tar slut. Vi hade denna utsikt från vårt rum (två rum och kök) som ligger på den trevliga hamnpromenaden. Stället heter Manos. Har inget telefonummer tyvärr. Missade det när vi i all hast lämnade Mirtos tidigt en morgon. Tertsa ligger runt hörnet från Mirtos. Litet. En lång strand i början av byn. i själva "byn" finns bara ett fåtal hus, några pensionat och en eller två tavernor. Stillsamt med andra ord. |
|
|