Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-07-13, 11:43
SannaK SannaK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 1
Standard Råd inför flyg och öluff

Hej!

Jag skall öluffa i Grekland nu i augusti och behöver råd. Jag flyger till Korfu och har sedan hemresan från Rhodos. Efter ca. en vecka på korfu tänkte jag ta ett inrikesflyg närmare Rhodos. Funderar nämligen nu på vart jag ska flyga och var jag hittar ett förmånligt flyg. Har dock hört att det är knepigt att röra sig mellan ögrupperna, stämmer detta? Skulle vara intresserad av Kyrkladerna men funderar om jag skall hålla mig till Didekanesiska öarna?

Är det någon som har något bra tips för mig? Angående vilket flyg jag skall ta eller var jag skulle öluffa?

Sanna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-07-13, 12:12
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Råd inför flyg och öluff

Vi börjar väl med det enkla; fån Korfu finns det nog bara ett alternativ; flyg till Aten.

Sen finns det en mängd alternativ. Lite grann beroende på hur länge du planerar att resa.

Kykladerna är helt klart görligt. Båt till Paros/Naxos och sedan ligger massor av öar runt omkring.
Förbindelserna sedan till Rhodos är väl inte så frekventa men det finns båtar där emellan.

Eller flyg ut till Samos och ta dig söderut i Dodekaneserna via Patmos/Leros/Kalymnos/Kos till Rhodos.

Fler alternativ kommer du säkert att få i den här tråden!

Lycka till!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-07-13, 12:30
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Råd inför flyg och öluff

Hur länge ska du vara ute?
Du har bara Aegean att välja på när det gäller flyg även om det ibland står Olympic air på planet. Pris Korfu - Rhodos i augusti mellan €150 och €200 enkel. /https://e-ticket.aegeanair.com/
Jag tycker att du efter Korfu ska ta dig till till exempel Leros (flyg via Athen) och sedan luffa lugnt mellan öarna söderut tills du kommer till Rhodos.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT