|
|||
|
|||
Toalett Karpathos
Hej!
Massa funderingar här! =) Vi ska eventuellt boka en resa till Aegean village Amopi och undrar hur toaletterna är där om någon vet? Vanliga toaletter? kan man spola ner pappret eller måste man slänga i soptunna? Tack för svar! bebbe87/Isabella |
|
||||
|
||||
Sv: Toalett Karpathos
Har tyvärr inte bott på det hotellet, men aldrig någonsin varit med om att man FÅR spola ner papper i grekiska toaletter ...
|
|
|||
|
|||
Det var bara en undran..
Det har jag allt varit med om att man FÅR på några ställen=) |
|
||||
|
||||
Det är väldigt sällan du får spola ner papper i toaletterna i Grekland. Det kräver nya ledningar och moderna avloppsreningsverk. Du får nog räkna med papperskorgar.
Karin |
|
||||
|
||||
Enda gången jag varit med om att det var OK att spola ner papper i toaletten i Grekland var dels på ett STORT allinclusive-hotell på Rhodos när jag var där på konferens, och dels på ett mycket exklusivt hotell på Korfu.
Men som sagts ovan, det är nästan aldrig tillåtet. Jag tycker mig t o m ha märkt de senaste åren att det inte längre sätts upp skyltar om det. Man utgår tydligen ifrån att det är självklart och allmänt känt. För tjugo år sedan satt det skylt på varenda toalett. Masse |
|
|||
|
|||
Ok!
Tackar för svar!! Det får märkas vad som gäller där=) |
|
||||
|
||||
För att du ska slippa fundera på toafrågan kan jag berätta att det är toapappret i papperskorg som gäller. Bodde på Aegean Village 2008 och skulle inte tro att det är annorlunda nu. Hotellet är trevligt med fin havsutsikt!
Lotta, med 94 dagar kvar till den årliga Karpathosresan |
|
|