|
||||
|
||||
Frågebild 678 - Kabelfärjan i Butrint, Albanien
Varför gå över ån... när man kan ta trådfärja !
I vilket land befinner vi oss och vilka i huvudsak två städer kan man nå med hjälp av denna? Simetra |
|
||||
|
||||
Sv: Frågebild 678
Bulgarien? /Katitzi
|
|
|||
|
|||
Är tämligen säker på att det är kabelfärjan i Butrint, Albanien
Närmaste stad i Albanien är Saranda, och Ksamil ( fast det är väl mer en by ) ifall det är dom du menar ??? Senast redigerad av larstommy den 2014-02-06 klockan 10:12. |
|
||||
|
||||
Rumänien
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Javisst, alla rätt! Gjorde en dagsutflykt från Parga och besökte då den forntida (världsarvs)staden Butrint samt kuststaden Saranda i södra Albanien... så det var dessa jag eftersökte! / Simetra
|
|
||||
|
||||
Försökte även "multicitera" alla dessa tre svar men kom inte så mycket längre än att "multiciteraknappen" blev orange och med ett minus på istället för plus... citaten dök inte upp någonstans, i svarsrutan stod det bara "Var vänlig och tryck på ngn av snabbsvaraverktygen" eller nåt i den stilen... så det kanske är ngn mer knapp man ska trycka på? Förstår liksom inte hur jag kommer vidare när jag tryckt på "multiciteraknappen"
Simetra |
|
|||
|
|||
Citat:
Altså knappen nedenfor disse pilene: ||| VVV |
|
||||
|
||||
Citat:
Mvh Simetra |
|
|||
|
|||
Jag tyckte väl jag kände igen mig körde dit med bil från Saranda för ett antal år sedan och tog färjan över efter ett besök i Butrint, ett litet äventyr i sig att köra ombord på den farkosten var det
|
|
|||
|
|||
Merkelig. Fungerer hver gang for meg. Og testet på nytt to ganger nettopp nå!
|
|
|