Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-05, 16:39
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Solstolar på vårkanten?

Jag kunde så gott tänka mig att uppleva Georgioupolisstranden utan solstolar - hur tidigt sätter de fram solstolarna på Kretas stränder på våren, någon som vet?
Inte för att jag har något emot några enstaka solstolar, men det kunde vara fint att uppleva Georgioupolis vackra strand som den verkligen är.

Hur tidigt på säsongen måste man åka?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-05, 17:34
liner liner är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 103
Standard Sv: Solstolar på vårkanten?

Nu vet jag inte hur det är geo riktigt, har ännu inte varit dit. Men i juni är det dags!

Men i Agia Marina fanns det gott om solstolar, i alla fall i början av maj när vi var där för nåt år sen.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-05, 18:07
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Solstolar på vårkanten?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Jag kunde så gott tänka mig att uppleva Georgioupolisstranden utan solstolar - hur tidigt sätter de fram solstolarna på Kretas stränder på våren, någon som vet?
Inte för att jag har något emot några enstaka solstolar, men det kunde vara fint att uppleva Georgioupolis vackra strand som den verkligen är.

Hur tidigt på säsongen måste man åka?
Vi har varit nere första veckan i april och det var garanterat fritt från solstolar. Detsamma i slutet av oktober. Enligt vänner sätter man ut stolarna i början på maj.

Men den långa stranden är ju solstolsfri långa sträckor även under turistsäsong och för oss är den alltid vacker!


Lena
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-05, 18:58
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Solstolar på vårkanten?

Tack för svar! Ska vara uppmärksam på att gå längre bort förstår jag, men kanske är det ganska lagom om man kommer tidigt på säsongen.

Vi har varit i Elafonissi både när de haft solstolar på stranden och helt utan solstolar - det var extra fint när det var solstolsfritt!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-05, 19:52
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Solstolar på vårkanten?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Tack för svar! Ska vara uppmärksam på att gå längre bort förstår jag, men kanske är det ganska lagom om man kommer tidigt på säsongen.
Du kan gå cirka en och en halv timme längs stranden... och lite till med lite stenig strand i Georgioupolitakt....Gör det och njut som vi gör!!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-02-06, 00:00
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Solstolar på vårkanten?

Åh, vad jag längtar efter att gå i vattenkanten igen...

Har du tips på något mindre hotell? Tycker Deep Blue Sea ser fint ut (vill inte ha för stort hotell) men gärna lite bättre standard kanske, det ser lagom mysigt ut, men vill gärna ha riktigt sköna sängar och bra badrum. Behöver inte swimmingpool, kan vi inte bada i havet, så blir det promenader i stället.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT