Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-17, 22:15
Kritsabo Kritsabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 202
Standard All inclusive, Cretans excluded

Skicka en banan om ni tycker att Kretensarna förtjänar mer sommaren 2011 än att vi sitter på trottoaren utanför all inclusive hotellet. Låt oss istället mötas på lokala tavernan i en riktig "Greek night". OBS! barnfamiljer är ursäktade pga tillräcklig börda resten av året i Norden (jag har själv varit syndare).
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-18, 09:46
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 355
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-18, 11:00
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 210
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-18, 11:35
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-18, 11:45
larss avatar
lars lars är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 881
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-02-18, 12:24
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Moelv, Norge
Inlägg: 286
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-02-18, 12:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Vad är syftet med denna tråd? all inclusive har väl diskuterats tillräckligt i andra trådar??

Lissi -nyfiken
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-02-18, 13:54
Kritsabo Kritsabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 202
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vad är syftet med denna tråd? all inclusive har väl diskuterats tillräckligt i andra trådar??

Lissi -nyfiken
Ber om ursäkt. Jag har inte scannat alla ämnen, därav misstaget. Anmäl gärna inlägget till Kalimera för borttagning .
Syftet var annars att minimera risken för utökning av trotoarservering utanför hotellen kommande sommar där turisterna gör allt för att få valuta för pengarna samtidigt som de lokala restauratörerna får stänga.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-02-18, 14:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Nej jag bara undrade vad Du menade med Ditt inlägg helt enkelt...Vem har trottoarservering utanför All Inclusive?? Kan Du inte förklara bara vad Du menar?
Själv bor vi aldrig nånsin på All Inclusive då vi inte gillar konceptet överhuvudtaget , men vem skickar vi "bananerna" till och i vilket syfte??
Jag är väl korkad men jag FÖRSTÅR bara inte trådens syfte.....inget annat och varför skulle jag anmäla??

Lissi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2011-02-18, 14:25
Kritsabo Kritsabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 202
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Lissi
Ber åter om ursäkt, men jag trodde inlägget uppfattades som onödigt därför min rekommendation att ta bort det. Vad jag vet är det bara Kalimera som kan det.
Banantricket var bara ett lamt försök att vara lustig.

Gällande trottoar- kommentaren så har vi ett bättre hotell, Corall, i Agios Nikolaus där man serverar all inclusive drinkar på kvällarna ute på trottoaren vid genomfartsgatan vilket gör att många turisterna inte besvärar sig att gå de c.a. 500 meterna till serveringarna vid den vackra insjön. Jag hittar inte på detta utan lokala barägarna har beklagat sig för oss att detta all inclusive beteende starkt påverkar deras inkomster, men det har nog diskuterats här tidigare.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2011-02-18, 14:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Jag förstår helt fullt all frustration som All Inclusive för med sig för de lokala näringsidkarna och som sagt, jag skulle aldrig själv få för mig att bo så....
..det sorgliga är att i all reklam från researrangörer så verkar det finnas massor av nya All-inclusive ställen, alla ser likdana ut oavsett var i världen de finns....märkligt! Efterfrågan måste ju vara enorm!

...men till vem var bananerna??:

Lissi -som nu sagt sitt i denna "diskussion"
Svara med citat
  #12  
Gammal 2011-02-18, 14:46
Kritsabo Kritsabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 202
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
...men till vem var bananerna??
Vi "went bananas" när vi såg detta utökade beteende förra sommaren, det ledde till min obegripliga uppmaning som jag undrade om andra ville följa .
Svara med citat
  #13  
Gammal 2011-02-18, 15:40
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Svara med citat
  #14  
Gammal 2011-02-18, 18:02
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 878
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Citat:
Ursprungligen postat av Kritsabo Visa inlägg
Banantricket var bara ett lamt försök att vara lustig.
Jag tyckte det var rätt kul, så därför
Svara med citat
  #15  
Gammal 2011-02-18, 18:25
bluesky
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Svara med citat
  #16  
Gammal 2011-02-18, 19:13
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Jag skulle aldrig välja AIC i Grekland men blandar mig inte i hur andra gör,,,Kan passa en del människor bra.....
Svara med citat
  #17  
Gammal 2011-02-18, 20:27
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Jag åker, bor och lever på olika sätt varje gång jag är i Grekland... och jag har ett par gånger bott på AI och tänker fortsätta att göra det de gånger jag vill Jag tycker denna diskussion är lika barnslig varje gång... de allra flesta här är nog vuxna nog att göra som vi vill utan att få pekpinnar av andra De allra flesta bryr sig väl först och främst om sin egen ekonomi...eller? Annars förstår jag inte varför det hela tiden diskuteras billiga flygresor, medhavd mat på planet, eurokursen osv osv. ALLA vill vi väl få så billig och prisvärd semester som möjligt och AI kanske är enda möjligheten för en familj med många barn att komma iväg...klanka då inte ner på dem

M
Svara med citat
  #18  
Gammal 2011-02-18, 20:44
mhdo mhdo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Västra Götalands län
Inlägg: 35
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Citat:
Ursprungligen postat av Kritsabo Visa inlägg
Skicka en banan om ni tycker att Kretensarna förtjänar mer sommaren 2011 än att vi sitter på trottoaren utanför all inclusive hotellet. Låt oss istället mötas på lokala tavernan i en riktig "Greek night". OBS! barnfamiljer är ursäktade pga tillräcklig börda resten av året i Norden (jag har själv varit syndare).
Svara med citat
  #19  
Gammal 2011-02-18, 20:56
Kritsabo Kritsabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 202
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Jag åker, bor och lever på olika sätt varje gång jag är i Grekland... och jag har ett par gånger bott på AI och tänker fortsätta att göra det de gånger jag vill Jag tycker denna diskussion är lika barnslig varje gång... de allra flesta här är nog vuxna nog att göra som vi vill utan att få pekpinnar av andra De allra flesta bryr sig väl först och främst om sin egen ekonomi...eller? Annars förstår jag inte varför det hela tiden diskuteras billiga flygresor, medhavd mat på planet, eurokursen osv osv. ALLA vill vi väl få så billig och prisvärd semester som möjligt och AI kanske är enda möjligheten för en familj med många barn att komma iväg...klanka då inte ner på dem

M
Ta det inte så allvarligt, läs mitt inledande inlägg med texten:

"OBS! barnfamiljer är ursäktade pga tillräcklig börda resten av året i Norden (jag har själv varit syndare)."

Jag har inte ryktet att ge pekpinnar till andra men tycker det är viktigt att påpeka för de som inte funderar över alternativen att nackdelen med AIC är dels att man missar upplevelsen att vara utomlands dels att lokalbefolkningen förlorar ekonomiskt på detta alternativ.

Välj själva och kom ihåg att en semester på Kreta är bättre än tio i skogen.
Svara med citat
  #20  
Gammal 2011-02-18, 22:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: All inclusive, Cretans excluded

Men herregud! INGEN här har haft synpunkter på andras resande.....Bara för att JAG inte väljer AI betyder det inte att det är DÅLIGT! JAG gillar inte konceptet helt enkelt, men har INTE sat att jag ogillar de som gillar konceptet........
Jag har heller inte varit på Karpathos eller Amorgos...Det betyder INTE att jag har synpunkter på de som åker just dit....

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT