|
||||
|
||||
Kvinnor kan ...
Varje år är det samma visa - nästa gång ska jag inte ta med så mycket kläder … vissa plagg får inte se mer av Grekland än garderoben. Lyssnar jag på mitt inre, blir jag klokare med åren ...NEJ! Igår låg den på sängen, gapade stort, svalde: skor, tröjor, tunikor, byxor m.m. Lite klokare hade jag blivit, hängde tillbaka ett par byxor samtidigt upptäckte jag en tunika ... Nu återstår bara några småsaker - som går att peta ner i hörnen. Nöjd fäller jag ner locket som försiktigt lägger sig över den nystrukna linneskjortan. Väskan känns oroande lätt ... det är när jag vänder mig om som jag ser den felande länken; nedanför mina fötter sitter engrisrosa överviktig necessär. Nu börjar jag oroa mig för vikten - inte min - väskans. Den ser inte överviktig ut, men lugn blir jag inte förrän jag kommenderat upp make/väska på vågen och det är ett äventyr i sig. |
|
||||
|
||||
Sv: Kvinnor kan ...
|
|
||||
|
||||
Antingen skriver jag för STORT TEXT eller för liten, för brett eller för smalt. Kan någon tala om hur många punkter jag ska skriva i och hur bred texten ska vara - estetiken är viktig.
|
|
||||
|
||||
Nu morgon efter klarnar det ... jag skriver i world och kopierar - eftersom jag inte hinner skriva i Kalimera.
|
|
||||
|
||||
Citat:
På vilket sätt kan det gå snabbare att skriva i Word än i Kalimera, du använder väl samma tangentbord till båda? Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Stänger din dator av sig, eller är den EXTREMT seg???
|
|
||||
|
||||
Om du skriver i Word och kopierar (kan vara praktiskt ibland) då markerar du bara texten här och ändrar teckensnittet till Verdana och storleken till 2 innan du skickar iväg din text.
|
|
|||
|
|||
Packa inte för mycket.....Det är jobbigt att släpa på..
Fast jag bara hade handbagaget med mig till Tinos så hade jag ÄNDÅ en tröja och ett linne som jag aldrig använt Ha en underbar resa....!!!! ..men det där med att inte hinna skriva direkt på Kalimera förstår jag inte, det är väl snabbare att svara direkt än att gå omvägen om word? Lissi |
|
||||
|
||||
Känner att jag måste förklara mig. Flera gånger då jag skrivit - långsamt - och ska skicka iväg det, kommer det upp att jag inte är inloggad eller obehörig ... allt jag skrivit är borta.
Jag tror det var Uffe som rekomenderade mig att skriva i Worlds eftersom jag då kan skriva hur länge som helst, sen klippa och klistra. Har skrivit privat till Annki, även då berättat om problemet. - Du skriver i kalimera.nu sen klickar du då och då på förhandsgranska så försvinner det inte. Jag som loggat in mig på kalimer.se. Nu fungerar det utmärkt ända tills jag skriver detta ... hittar ingen förhandsgranska förhandsgranska Nog för att jag är helt kass när det gäller datorer måste jag fråga - är jag den enda som drabbats av detta? |
|
||||
|
||||
Citat:
Ann-Kristin |
|
||||
|
||||
Jag har alltid tryckt på snabbsvar, tyckt att rutan är liten att skriva i.
Nu hittade jag den stora skrivrutan ... haleluja! Tack Annki för dina "lektioner" vilka visar att ingenting är omöjligt ... det omöjliga tar bara lite längre tid ... för mig. Varför finns det inte kalimerakurser för sådana som jag. Tänk en helgkurs med kalimeralektioner, grekisk mat, retsina, ouzo ... Hälsningar lilla sjöborren - som inte är dum, har bara har lite otur ibland när hon tänker. |
|
||||
|
||||
En annan sak: använd hellre kalimera.nu än kalimera.se. kalimera.se har dragits med problem, man kunde bli utkastad från forumet eller inte alls logga in. Det kan också ha bidrag till dina problem.
Men kalimera.nu + förhandsgranskning, då kan du inte missa. För att få upp "förhandsgranskning går du först till avancerad, står under rutan du skriver i). |
|
||||
|
||||
inkfish! Det var precis det jag gjorde ... använde kalimera.se. Inte undra på att jag åkte ut ur forumet titt som tätt. Nu använder jag kalimera.nu och förhandsgranskar - fungerar utmärkt!
Tack, från en sjöborre. |
|
|||
|
|||
aldrig haft problem med kalimera.se men sen kör jag firefox och inte buggarnas paradis program windows
|
|
||||
|
||||
Av ovanstående dialog drar jag slutsatsen att Kvinnor är ena hejare på....
både att styra upp typsnittet och ......... packa lätt i resväskan inför resan. Själv tycker jag nog att typsnittet är lättast. Har hänt att jag fått betala för övervikt. (Således kanske inte enbart kvinnligt problem). Mats |
|
|