Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-02-15, 19:13
Inabo Inabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Norrland
Inlägg: 52
Standard Dimitra Appartment i Agia Marina

Hej

Idag har vi bokat en resa till Kreta. Vi ville egentligen åka till Platanias men de hotell vi kunde tänka oss är redan fullbokade Det tycker jag är väldigt tidigt...Tänkte att nu när det är lågkonjektur så kanske man inte behöver vara ute i så god tid men ack vad vi misstog oss där...I fjol när vi åkte så bokade vi senare och då fanns det gott om platser..Nu blir det en vecka senare än vad vi hade tänkt oss från början men samma tid som ifjol....Vi får hoppas att vädret blir bra. I fjol hade vi toppen väder en vecka men andra veckan var det betydligt ostadigare och mycket kallare...Därför vela vi åka en vecka tidigare i år men blev som sagt väldigt förvånade när det redan var slut...Vi vill ju gärna åka med samma resebolag även i år eftersom det funkade så bra. Nu har vi i alla fall bokat på HOTEL DIMITRA i Agia Marina och undrar om det är någon här som "nyligen" har bott där? Vad kan ni då berätta om hotellet? Vilka erfarenhet har ni? Ligger det nära Platanias? Vet ju att Agia Marina och Platanias i det närmaste "flyter ihop" med varandra men ändå - hur långt från Platanias torg är det ungefär? Ligger det på översidan av den stora vägen? Är det mycket buller från trafik? Hur djup är poolen? Vilken köksutrustning finns det i lägenheten? Nu väntar vi med spänning på vad ni skall delge oss om detta hotell. Hoppas få svar på dessa frågor av någon eller några här ute i Kalimera...Tackar så mycket på förhand för detta säger vi fyra kompisar som skall åka i Sep -09!!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-02-15, 20:08
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Dimitra Appartment i Agia Marina

Har inte bott på hotellet men kan lugna dig med att det är mindre än 1 km till torget i Platanias
Malin
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-02-15, 21:03
Inabo Inabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Norrland
Inlägg: 52
Standard Sv: Dimitra Appartment i Agia Marina

Tack då vet jag det...någon annan som har något att säga om detta hotell? Snälla yttra er här då....
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-02-17, 12:24
Nortons avatar
Norton Norton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Ludvika
Inlägg: 27
Standard Sv: Dimitra Appartment i Agia Marina

Åker till samma hotell den 20:e augusti så jag kan återkomma med rapport vid hemkomst.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-02-17, 20:54
Inabo Inabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Norrland
Inlägg: 52
Standard Sv: Dimitra Appartment i Agia Marina

Ja tack....Vi väntar med spänning på ditt svar....Trevlig Resa även om det är långt kvar innan ni åker....Är det första gången ni åker till Kreta eller? Hälsningar/ Inabo
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-02-18, 15:03
Nortons avatar
Norton Norton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Ludvika
Inlägg: 27
Standard Sv: Dimitra Appartment i Agia Marina

Nej, var till Platanias för några år sedan. Bodde på ett hotell som hette Alkionides då. Helt ok, trevlig personal.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-02-19, 09:15
wognsen1 wognsen1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 58
Standard Sv: Dimitra Appartment i Agia Marina

Hej. Vi bodde på Dimitra förra året och trivdes bra där. Jag har kopierat mitt svar o lagt till lite ang Dimitra från en annan tråd.

Receptionen är obemannad om ni kommer på natten.
Man får själv hämta nyckel för dörren är olåst.
Receptionen är på höger sida efter den lilla hundens hus.
Dimitra består av 3 byggnader A,B & C.
C ligger högst upp för backen ser finast ut men det är en bit att gå var dag om man e lite lat.
Vi bodde i B högst upp.
Utsikten där var bra.
Dom som hamnar på bottenvåningen har lite trist utsikt mot trädgård bestående av bara jord o inga blommor.
Det finns en lägenhet på botten i B som har bra utsikt och det är den som ligger mot poolen.
Städning var dag utom söndag. Ingen storstädning precis bara sopa golv o tvätta av. Balkongen städades inte. Sängarna bäddas.
Köksutrustningen tänkte jag inte så mycket på. Kommer inte ihåg ihåg om det fanns kaffekokare. Spis fanns inte bara 2 kokplattor. Det fanns inte matplats inne i lägenheten utan man åt på balkongen. Toalett/dusch var inte så stor. Det fanns inget badkar o inget duschdraperi.
Det är kanske inte likadant i alla lägenheter men vår var såhär.
Mannen som arbetar i baren är mycket trevlig.
Han gör god spagetti carbonara och goda toast med bacon,lök,tomat och ost.
Spagettin kostar 5 euro toasten 3,50 euro
Stor fatöl 3,50 euro.
Glassen är dyr 5 euro för en glass med några kulor och grädde.
Stranden rakt ner från hotellet är lite stenig och mycket vågor. Jag tror den är bättre lite mer åt höger eller åt platanias. Kolla!
Poolen är cirka 1,20 djup i ena hörnan och jättedjup i andra.
Det finns en seperat barnpool.
Goda billiga gyros 2,20 euro finns om du går till höger när du kommer ner från hotellbacken. Gå cirka 200 m så finns den på höger sida efter en restaurang som har fritt internet den heter Viking.
Den billigaste supermarketen ligger innan Atlas supermarket på höger sida.
Tror den heter Irina.
Vägen är hårt trafikerad. Dom kör som om dom stulit bilarna.
Det är inte långt till Platanias. Tar cirka 3-5 min att gå.
Innan Platanias centrum finns det på höger sida ett litet bås där dom säljer båtturer. Den var vi på. Det är billigare än fritidsresors utflykt och skiljer sej inte mycket från deras. Man badar o solar. Mannen på båten drog på sej snorkel o cyklop o dök iväg. Kom tillbaka med sjöborrar o bläckfiskar man fick kika på. Den som ville äta sjöborrekaviar fick göra det. Alldeles färsk var den. Jag avstod.
Summering av Dimitra.
Ett enkelt hotell som ligger bra, nära centrum utan att vara för stökigt på natten.
Trevlig resa!

Senast redigerad av wognsen1 den 2009-02-19 klockan 09:18.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-08-28, 19:31
Nortons avatar
Norton Norton är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Ludvika
Inlägg: 27
Standard Sv: Dimitra Appartment i Agia Marina

Ja, nyss hemkommen från Dimitra kan jag bara hålla med wognsen1.
Vi hade vattenkokare i vår lght, det fanns även filterhållare men det kan ju variera fr lght till lght...det var lite dåligt med bestick men vi var bara två så det funkade.
Mannen i poolbaren är en trevlig kille (minns tyvärr ej namnet) och han verkar uppskatta om man slänger ett par ord med honom varje dag. Vi hade en lght i B-husets bottenvåning (B3) och hade utsikt både mot bakgård och pool, får ni den så kom ihåg att mata kissarna, korv var väldigt uppskattat...
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-09-10, 07:18
Inabo Inabo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Norrland
Inlägg: 52
Standard Sv: Dimitra Appartment i Agia Marina

Hej

Idag åker vi till Kreta och Platanias....Har sett att de lovar regn men jag hoppas att det inte blir så mycket av den "varan"...Det har man fått nog av här hemma i Sverige denna sommar. Vi valde ett annat hotell som vi bott på tidigare denna gången....Men tack för alla svaren...bra att veta till en annan gång.. Inabo
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT