Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-09-04, 10:40
Bubba Bubba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 5
Standard Hjälp med Hotelltips

Hejsan

Läget ligger till såhär att jag skulle behöva lite hjälp med att hitta
ett kanske lite större hotell som ligger på stranden vid Agia marina
med stor pool samt restaurang med god mat (gärna halv pension)

tacksam om nån har lust att tipsa oss om nått bra
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-09-04, 12:10
Bubba Bubba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 5
Standard Sv: Hjälp med Hotelltips

Kom igen nu... Hjälp till lite nu ni som vet
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-09-04, 18:22
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Hjälp med Hotelltips

Hade du velat bo i agia Kalamaki kunde jag tipsat om Porto Kalamaki Lagom stor pool och god mat och jättetrevlig personal!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-09-04, 20:47
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 110
Standard Sv: Hjälp med Hotelltips

Alexandra beach är ett stort och fint hotell där har dom säkert halvpension, det är ett vinghotell. Jag kan annars rekommendera Blue sky inte strandhotell men annars jättebra det är också ving som har det. Agia Marina är i allafall ett toppen ställe att fira sin semester på. Atrion är också ett bra hotell det är apollo som har det.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-09-04, 20:49
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 110
Standard Sv: Hjälp med Hotelltips

Citat:
Ursprungligen postat av annelie1 Visa inlägg
Alexandra beach är ett stort och fint hotell där har dom säkert halvpension, det är ett vinghotell. Jag kan annars rekommendera Blue sky inte strandhotell men annars jättebra det är också ving som har det. Agia Marina är i allafall ett toppen ställe att fira sin semester på. Atrion är också ett bra hotell det är apollo som har det.
Atrion är inte heller ett strandhotell men väldigt nära. Vi brukar bada på Gorgona beach somm bara ligger på andra sidan huvudgatan där är det toppen!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-09-04, 22:05
Acinom Acinom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Tierp
Inlägg: 42
Standard Sv: Hjälp med Hotelltips

Ett till hotelltips är Thalassa Beach som både ving, fritidsresor och Apollo har. Vi har bara åkt dit med Apollo o ska dit nu igen 1 okt. Där är det halvpension, tokbra käk och en personal som slår alla rekord i trevlighet! Stor fin pool där man bara hämtar ut en handduk på morgonen om man så vill, stranden alldeles nedanför. Den ända nackdelen kan vara priset....som ligger ganska högt men det är mkt väl värt pengarna om man tycker det är ok.
Caldera Bay är också fint, ligger i Platanias som numera känns som det sitter ihop med Agia Marina. Caldera är det fritidsresor som har.

Lycka till med valet!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-09-04, 22:45
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hjälp med Hotelltips

[quote=Acinom;180331]Ett till hotelltips är Thalassa Beach som både ving, fritidsresor och Apollo har. Den ända nackdelen kan vara priset....som ligger ganska högt men det är mkt väl värt pengarna om man tycker det är ok. /quote]

Enda nackdelen är väl inte bara priset...stranden utanför thalassa är ju inte värd att kallas strand Det är väl stora stenblock längs den strandremsan
Jag skulle hellre bo på Alexandra Beach eller Illoida Beach (båda ving) Där har ni riktigt fin strand utanför hotellet. Däremot skulle jag råda er att inte ta halvpension i detta område...det finns såååå många bra restauranger som är väl värda att besöka i närområdet Jag ger gärna tips

Malin
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-09-04, 22:49
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Hjälp med Hotelltips

Citat:
Ursprungligen postat av Bubba Visa inlägg
Kom igen nu... Hjälp till lite nu ni som vet
Skulle kanske hjälpa mera om du skrev lite bättre vad du är ute efter. Ska det till exempel vara charter eller reser du på egen hand?

Mvh Janérik
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-09-07, 12:39
Bubba Bubba är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 5
Standard Sv: Hjälp med Hotelltips

[quote=nilam;180332]
Citat:
Ursprungligen postat av Acinom Visa inlägg
Ett till hotelltips är Thalassa Beach som både ving, fritidsresor och Apollo har. Den ända nackdelen kan vara priset....som ligger ganska högt men det är mkt väl värt pengarna om man tycker det är ok. /quote]

Enda nackdelen är väl inte bara priset...stranden utanför thalassa är ju inte värd att kallas strand Det är väl stora stenblock längs den strandremsan
Jag skulle hellre bo på Alexandra Beach eller Illoida Beach (båda ving) Där har ni riktigt fin strand utanför hotellet. Däremot skulle jag råda er att inte ta halvpension i detta område...det finns såååå många bra restauranger som är väl värda att besöka i närområdet Jag ger gärna tips

Malin


Hej Malin

Alexandra beach verkade jättefint, däremot Illoida beach hittade jag inte via ving?!?! Är det långt till platanias om man nu tänker promenadmässigt från alexandra beach? Till Chania stad kan man ju alltid ta taxi därifrån?
Matställen får du också jättegärna ge tips om
Finns det nånting alls i alexandra beach typ restauranger mm...mm...
eller är det bara stranden som finns där och resten typ antingen i platanias eller chania?!

//Bubba
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-09-07, 14:28
annelie1 annelie1 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 110
Standard Sv: Hjälp med Hotelltips

Det är en bit att gå från Alexandra beach till Platanias men det går, fast man kanske inte vill gå den vägen varje kväll. På Alexandra beach finns det restaurang. Du har sen hela vägen om du går mot Platanias restauranger, barer och affärer. Själva föredrar vi att hålla oss i Agia Marina, brukar gå in till Platanias ett par kvällar på 14 dagar. Jag tycker nog inte heller ni ska ta halvpension för det finns så mycket bra restauranger.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-09-07, 16:17
suss67s avatar
suss67 suss67 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 45
Standard Sv: Hjälp med Hotelltips

Om det nu inte absolut måste vara Agia Marina... så vill jag tipsa om Cretan dream royal i Kato Stalos. Poolen underbar, stranden nedanför är fin och hotellets mat också jättebra. Vi hade halvpension och var alla nöjda trots att i är rätt kräsna... Det är ca 10-15 m promenad till Agia marina. Apollo och Solresor har hotellet i sitt utbud.
Priset är i övre regionen men deras halvpension är prisvärd m tanke på eurons läge priser för övrigt.
Fantastiskt bra service på hotellet, har nog aldrig haft det bättre!

/Susanne
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-09-07, 19:19
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Hjälp med Hotelltips

Hotellet heter visst Iolida Beach nu när jag tittade efter Det fanns på Vings sida nu när jag sökte iaf... Som sagt så är det en bit till Platanias men det är absolut promenadavstånd om man inte är rädd för att gå Man har närmre till Kato Stalos, åt andra hållet, där det finns ett stort utbud av bra matställen. Markos taverna är vår favorit där man går in och pekar i köket på vad man vill ha...
Busshållplats precis utanför dessa två hotell (de ligger bredvid varandra) som lätt tar er in till Chania. Mitsos restaurang är en av alla som har bra mat i Agia Marina. I Platanias rekommenderar jag Drosia, mycket prisvärd!

Malin

[quote=Bubba;180516]
Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg



Hej Malin

Alexandra beach verkade jättefint, däremot Illoida beach hittade jag inte via ving?!?! Är det långt till platanias om man nu tänker promenadmässigt från alexandra beach? Till Chania stad kan man ju alltid ta taxi därifrån?
Matställen får du också jättegärna ge tips om
Finns det nånting alls i alexandra beach typ restauranger mm...mm...
eller är det bara stranden som finns där och resten typ antingen i platanias eller chania?!

//Bubba
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT