Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-03, 10:57
jagheterlisa jagheterlisa är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Hotell på Skiathos

Jag och min pojkvän tittar på hotell för sommaren, vi vill åka till Skiathos!

Först var vi helt säkra på "Lalaria hotel" som ligger vid Megali Ammos, men efter att ha läst lite recensioner på Internet verkar det som att hotellet är riktigt slitet och att det stinker på toaletten eftersom inget är rent osv. Dessa recensioner har vi läst på tripadvisor.com.
Någon som har erfarenhet av detta hotell och kanske hävdar motsatsen?

Nu är vi istället inne på "Hadoula" i Achilades. Vad som talar mot är läget, hur är det att bo i Achilades? Är det mycket smidigt att ta sig in till Skiathos stad? Är stranden fin?
Svara med citat
Gammal 2010-05-03, 16:33
jeabys jeabys är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Hotell på Skiathos

Stranden är jätte fin i Achladies. Bra lunchrestauranger. Kvällstid vill man nog in till Skiathos, det går bot (säker hur sent), buss alt taxi. Personligen så tycker jag att det är bäst att bo i stan. Tex. Thymis home, eller det omtalade Alkyon som också fått dålig kritik. Men bara man slipper lgh i källaren (för där är det riktigt ofräscht), så är det toppen, helt ok rum och bra frukost.
Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 18:09
Sara87- Sara87- är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Min farbror och hans fru (dom är i 35års åldern) brukar åka till Skiathos och de senaste 2-3 åren har de bott på Lalaria hotel. Dom har trivits bra där. Lagom gångavstånd till stan om man ska äta middag på kvällen.

Dom har beskrivit hotellet som väldigt enkelt men trivsamt.

Jag ska själv till Skiathos och Skopelos i juni men valde då ett lite finare hotell (3-stjärnigt) då det är vår bröllopsresa.
Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 18:14
Svennis Svennis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

vi vill på det varmaste rekomendera Lazaros house.
kolla in på Ving så hittar ni det. vi har bott där de tre senaste åren.
Svara med citat
Gammal 2010-05-07, 09:27
skrutt skrutt är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Jag skulle oxå välja ett Hotell "nära" stan och ta mej med buss till stränderna lite längre bort...Det e ju sååå skönt att bara behöva ta en promenad när man ska ut o äta på kvällen.Jag tycker att Lenio har ett perfekt läge...d e lite "skruttigt",men utsikten överväger allt!! Från GBG reser ju bara Apollo till Skiathos,men VING har ju bra Hotell vid Megalli Amos,tycker jag!! (jag reser från gbg).Ni har valt en UNDERBAR ö och hittar säker ett bra Hotell och era favorit Tavernor uppe i dom små gränderna vid kyrkan...Lycka till med semestern...Jag reser dit 31 maj...OHHH va jag längtar!!
Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 16:07
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Har du sökt på Lalaria Hotel här på sidan?
Apollo har flera hotell-alternativ i just Megali ammos-området. Själv har jag bott på Galini och på Ekaterini. De är bra bägge två.
Jag har aldrig bott i Achladies men det ligger ju en bit från stan och det är bökigt att åka in till stan på kvällarna eftersom bussarna som går in till stan är knökfulla. Stranden i Ahladies är fin men vill göra dig uppmärksam på att det är bäst att använda badskor eftersom det är delvis stenbotten och delvis sandbotten.

Lycka till med hotell-letandet
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:34.