|
|||
|
|||
Resa till Samos
Såg på youtube att nykomna resenärer välkomnades med Samosvin och blomma.
|
|
|||
|
|||
Sv: Resa till Samos
Hade det varit som vanligt har vi klivit
av planet idag på förmiddagen. Men Samos är kvar i september också. Det brukar vara dom första turisterna som får vin å blommor Pia |
|
||||
|
||||
Så trevligt välkomnande fick vi uppleva en gång på Rhodos. En man underhöll oss med dragspel medan en annan delade ut blommor. Sen blev vi bjudna på vin, kakor och godis. Naturligtvis undrade vi varför, och fick då veta att vi kom med första planet från Sverige.
|
|
|||
|
|||
Bokat resa till Samos 14 dag 21aug hade tänkt 5 dar på Fourni,men intyg tester gör att vi hoppar det,istället skall vi testa och bo i Ormos Marathakompos istället har varit nyfiken på den byn länge,bokat 5 dar på Gaia aparthments.
|
|
||||
|
||||
Kul att ni ska bo där. Berätta gärna hur där är på kvällarna, jag hara bara varit där dagtid. Ser väldigt mysigt ut.
|
|
|||
|
|||
Ja det kan jag göra,såg idag att Airtours tar 900 kr för en flygstol,synd att man inte bokade senare!
|
|
|||
|
|||
Oh,nån som ska till Samos!
Ska bli kul å få lite rapporter för det ser öde ut på vissa stränder. Kommer ni att åka runt? Efter mycke funderande med dom vi bor hos så har jag å bästa vännerna bestämt att vi far. 18 sept,längtar🇬🇷😎 Pia |
|
|||
|
|||
Har bokat 5 dar i Ormos 3 i Ireon och 6 i Potokaki.
|
|
||||
|
||||
Låter helt underbart!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Sedan kommer jag att öluffa från och till Pyt för att besöka Agathonissi och Fourni men avsluta resan några dar där. Birgitta |
|
||||
|
||||
Härligt Birgitta! Den resan väntar också jag på.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Den resan ser jag verkligen fram emot att följa! Agathonissi!
|
|
|||
|
|||
Jag packar resväskan å följer med på resan
genom Maco och Birgittas ögon. Det känns så länge tills vi ska fara men tiden går fort(hoppas jag) Pia |
|
|||
|
|||
Vi har nu varit i Ormos och Ireon,vi är nu i Potokaki
Ormos är en mysig liten by att bo i några nätter,här var det mycket folk på restaurangerna kvällstid. I byn Ireon var det också mycket folk,vi har varit där många gånger förut men aldrig sett så många människor där. Här i Potokaki är det som vanligt helt dött på kvällen,sorgligt att de bygger ett stort hotell komplex där hotel Aretusa låg. (Alfa pris Drakei 2,50€ Potokaki 5,00€ 0,5 lit) |
|
|||
|
|||
Tack för uppdatering!
Dom ställena ni varit på hittills har vi bara besökt dagtid. Vi håller oss på andra sidan ön.Några kilometer från Vathy. Badar på Mykali och shoppar vilt i Pythagorion å uppe i keramikbyn. Fortsatt god tripp! Pia |
|
||||
|
||||
Finns inte Aretusa kvar?
|
|
|||
|
|||
Nej Arethusa är jämnad med marken,stort bygge på båda sidor om vägen på strandsidan där poolen låg.
|
|
||||
|
||||
Tack för info! Tråkigt tycker jag.
|
|
|