![]() |
|
||||
|
||||
![]()
SvD har listat de 22 billigaste länderna i Europa för att ta in på hotell och äta på restaurang. SvD har hämtat uppgifter från EU:s Köpkraftsparitetsundersökning.
Grekland hamnar på plats 21. Hela listan finns här. |
|
|||
|
|||
![]()
Intressant läsning. Jag trodde faktiskt att Spanien skulle komma högre upp på listan. Vi har ju varit flera gånger i Spanien de senaste åren och upplever både boende och mat som rätt mycket billigare än i Grekland.
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Håller till fullo med om maten, speciellt i supermarket! Mycket billigare i Spanien. Men boendet tycker jag ändå att Grekland är billigare; tänk vilka studios med altan och havsutsikt man kan få för 25-30€! För det priset i Spanien är det hostal eller pension som gäller.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tycker också att det är lite märkligt, men de kanske har gått efter vad hotell kostar.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Maten är definitivt billigare i Spanien än i Grekland. Jag klagar ändå inte på Greklands prisnivå, är egentligen mest förvånad att det är sån skillnad mellan länderna. Jag trodde att EU- medlemskap skulle utjämna priserna, naiv som jag är. Årets Spanienresa blir till Teneriffa över nyår 2 veckor. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Madrid är inte signifikativt då det till motsatsen mot de flesta andra länders huvudstäder/storstäder, är betydligt billigare med det mesta, jämfört med landsbygd/mindre städer.
I Aten har det, till före krisen, rått löjligt höga och spekulativa priser. |
|
|||
|
|||
![]()
Ja Tjeckien var billigt att leva i, men här kan man hitta en lgh med låg hyra och åka ut och ta in på hotell med halva priset tack vare krisen. Sitta ute på taverna och dricka vin varje kväll och bli tvungen att taxi hem blir dyrt men det har jag lyckats vänja mig av med :-(
|
|
||||
|
||||
![]()
Var bor du lugnagatan? Mvh Misja!
|
|
||||
|
||||
![]()
Denne oversikten stemmer ikke med vår ferske erfaring fra Litauen/Vilnius
![]() Litauen er nr 9, og Hellas nr 21! - v i kan bo like billig, og spiser billigere i Hellas (også i Athen) enn vi gjorde i Vilnius! - men ØL var billig/billigere der, noe annet kan jeg ikke komme på, for denne sammenligningen gjaldt vel kun "Hotell, og å spise på restaurant"? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Utanför Chania på Kreta.
|
![]() |
|
|